Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij als je boven de max snelheid rijdt neemt de cc de snelheid die je op dat moment rijdt aan, zit je eronder gaat hij naar de max toegestane snelheid.

Aanvulling hierop; Als je bij het inschakelen cc je gas ingetrapt houd op de snelheid die je op dat moment rijdt kun je met het scrol wieltje rechts de snelheid aanpassen die je wilt rijden. Dan voet eraf. Hij schiet dan niet door naar max. snelheid
 
  • Informative
Reactions: Dreistein
Vandaag de oplossing gevonden om mijn dashcam actief te krijgen.
Blijkbaar werkt de SSD niet op de splitter van mijn wirelesscharger en moet ik hem rechtstreeks inpluggen.
Zo werkt natuurlijk maar de helft van mijn chargepad.
Iemand een oplossing hiervoor?
 
Vandaag de oplossing gevonden om mijn dashcam actief te krijgen.
Blijkbaar werkt de SSD niet op de splitter van mijn wirelesscharger en moet ik hem rechtstreeks inpluggen.
Zo werkt natuurlijk maar de helft van mijn chargepad.
Iemand een oplossing hiervoor?

Ik zou de wireless charger op een sigarettenadapter zetten (die kunnen ook Fast Charge doen, wat de auto niet kan) en de SSD met een eigen kabeltje in de USB poort.
 
  • Like
Reactions: Bas.
SSD heeft aardig wat kruim nodig, en de USB levert maar 2.2A over 5V. Je kunt er ook geen full size Raspberry Pi op draaien (die pieken op 15W). Je probleem is dus niet zo raar - je wireless charger 'starved' de SSD omdat ze samen van ~11W rond moeten komen. De enige praktische oplossing daarvoor is een powerbank gebruiken voor je chargepad. Met een 20000mAh powerbank van 2 tientjes kun je 6 keer de gemiddelde telefoon compleet doorladen, kun je dus met normaal incidenteel gebruik van de chargepad, zeker de rechterkant, lang op vooruit.

Zie bijv. https://nl.aliexpress.com/wholesale...archText=power+bank+20000mah&switch_new_app=y
 
SSD heeft aardig wat kruim nodig, en de USB levert maar 2.2A over 5V. Je kunt er ook geen full size Raspberry Pi op draaien (die pieken op 15W). Je probleem is dus niet zo raar - je wireless charger 'starved' de SSD omdat ze samen van ~11W rond moeten komen. De enige praktische oplossing daarvoor is een powerbank gebruiken voor je chargepad. Met een 20000mAh powerbank van 2 tientjes kun je 6 keer de gemiddelde telefoon compleet doorladen, kun je dus met normaal incidenteel gebruik van de chargepad, zeker de rechterkant, lang op vooruit.

Zie bijv. https://nl.aliexpress.com/wholesale...archText=power+bank+20000mah&switch_new_app=y

Ik zou daar mee uitkijken. Een vrijwel altijd tot 100% geladen lithium batterij in je auto leggen waar het tot wel 75 graden kan worden als de zon er flink goed op staat te branden op een hete zomerdag.. Ik zou daar niet helemaal gerust op zijn.
 
Vandaag de oplossing gevonden om mijn dashcam actief te krijgen.
Blijkbaar werkt de SSD niet op de splitter van mijn wirelesscharger en moet ik hem rechtstreeks inpluggen.
Zo werkt natuurlijk maar de helft van mijn chargepad.
Iemand een oplossing hiervoor?

let op: als het goed is komt er een dikke en een dunne kabel uit de splitter. Je met de dikke gebruiken voor de SSD, deze bevat ook data. De dunnere alleen spanning.
 
Waarschijnlijk al tig keer gevraagd, maar ik kreeg met de zoekfunctie niet zo snel een antwoord naar boven....

Ik heb een M3 in bestelling via Leaseplan. In Nederland betaald de leasemaatschappij (nou ja... mijn bedrijf....) de laadkosten, maar in het buitenland moet ik zelf betalen. Bij de normale laadpalen in Nederland neem ik aan dat ik moet betalen met mijn leasepas (zoals ik nu ook al doe met mijn PHEV) , maar hoe werkt dit bij een Tesla supercharger? Volgens mij werkt dat toch alleen via je eigen Tesla pas?

Voor het betalen van een SuC in het buitenland zal ik mijn creditcard moet koppelen aan mijn Tesla pasje (toch?), maar hoe zit dat dan met het gebruik van een SuC in Nederland? Ik zal daar niet zo vaak staan verwacht ik, maar als ik daar sta, zou het toch ook wel handig zijn dat de kosten rechtstreeks naar de leasemaatschappij gaan, i.p.v. mijn creditcard.

Heeft 1 van de leaserijders op dit forum een uitleg hoe dit te regelen valt?
 
Volgens mij werkt dat toch alleen via je eigen Tesla pas?

Tesla is plug and charge. Wordt verrekend via je Tesla account en dat betaald de leasemaatschappij. Dat werkt ook in het buitenland.

Voor het betalen van een SuC in het buitenland zal ik mijn creditcard moet koppelen aan mijn Tesla pasje (toch?)

Nee, gaat via je leasemaatschappij. Dat werkt ook in het buitenland. Alleen openbare laadpalen waarschijnlijk niet.

In andere woorden: De uitleg van de leasemaatschappij is te kort door de bocht.
 
  • Informative
Reactions: Kiprich
@Tozz Dank je voor je antwoord. Dus ik hoef geen creditcard te koppelen aan mijn account. De leasemaatschappij zal dus achteraf met mij gaan verrekenen voor de gemaakte kosten in het buitenland (voor een SuC).

Voor gewone openbare laadpalen in Nederland zal de leasepas gebruikt moeten worden, of in het buitenland, een eigen laadpas die ik zelf moet regelen.
 
@Tozz Dank je voor je antwoord. Dus ik hoef geen creditcard te koppelen aan mijn account. De leasemaatschappij zal dus achteraf met mij gaan verrekenen voor de gemaakte kosten in het buitenland (voor een SuC).

Voor gewone openbare laadpalen in Nederland zal de leasepas gebruikt moeten worden, of in het buitenland, een eigen laadpas die ik zelf moet regelen.

Ja, hoewel ik in het buitenland nog nooit publiek geladen heb. Ik laad altijd op bestemming (gewoon uit stopcontact) en de route doe ik volledig op Superchargers. Maar een NewMotion laadpas voor de zekerheid is nooit verkeerd.

Als je leasemaatschappij inderdaad echt zo strict om gaat met binnen/buitenland dan zul je van hun inderdaad een betaalverzoek krijgen. Maar het laden werkt gewoon met plug en charge.
 
  • Like
Reactions: Kiprich