Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb afgelopen september mijn aircofilter laten vervangen. Inmiddels meurt het weer, alsof er een lijk ligt te ontbinden. Dus maar weer een afspraak bij de ranger ingeschoten. Gelukkig lease.
De kosten hiervoor via de Tesla Mobile Service zijn €27,29 incl BTW en installatie. Dus als zou je dit 4x per jaar willen vervangen dan is het nog steeds geen reden om te gaan leasen. ;)
 
  • Like
Reactions: DM231191
De kosten hiervoor via de Tesla Mobile Service zijn €27,29 incl BTW en installatie. Dus als zou je dit 4x per jaar willen vervangen dan is het nog steeds geen reden om te gaan leasen. ;)
Klopt maar ik lease via mijn werkgever. Maar ben ik nu de enige met deze klacht? Eén keer prima maar 2 keer binnen 6 maanden? Met mijn MS nooit deze klacht gehad.
 
Klopt maar ik lease via mijn werkgever. Maar ben ik nu de enige met deze klacht? Eén keer prima maar 2 keer binnen 6 maanden? Met mijn MS nooit deze klacht gehad.
Wij hadden ook last van stank als de airco aan ging maar volgens youtube ;-) kwam dit niet door het filter maar de verdamper van de airco. (deze zit in dezelfde ruimte als de Interieur filters.)
Ik heb de filters verwijderd en een spuitbus airco cleaner er ingespoten sindsdien is de stank al een jaar weg, op den duur zal de stank wel weer terug komen dan spuit ik er weer een spuitbus in leeg.
 
Thanks, dat is inderdaad nu gelukt. Ik heb de auto bij Fastned opgeladen bij een 300kW lader, blijkbaar is de laadsnelheid voor Tesla Model Y begrensd tot 170kW (snap alleen niet waarom, staat op hun eigen website: https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/360012178313-Tesla).

Follow-up vraag dat ik daarbij nog heb: de auto begon inderdaad te laden aan 170kW maar na een kwartier was dit nog maar aan 70kW. Is dit normaal?
Bjørn Nyland is begonnen met testen in Thailand. Let wel dat ze daar nog geen laders hebben die 170kW kunnen dacht ik, maar het is wel een informatief filmpje, zoals altijd.

Nog niet gekeken, maar hij heeft ook net een post gedaan waar hij bergop gaat rijden.
 
Wij hadden ook last van stank als de airco aan ging maar volgens youtube ;-) kwam dit niet door het filter maar de verdamper van de airco. (deze zit in dezelfde ruimte als de Interieur filters.)
Ik heb de filters verwijderd en een spuitbus airco cleaner er ingespoten sindsdien is de stank al een jaar weg, op den duur zal de stank wel weer terug komen dan spuit ik er weer een spuitbus in leeg.
Klopt, had ik eerste jaar ook last van en gebruik nu ook zo'n spuitbus airco cleaner bij plaatsen nieuwe filters (jaarlijks).