Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.

Een focus mode kan automatisch getriggered worden door bijvoorbeeld locatie. Vervolgens stel je een shortcut automation in dat apps opent zodra een focus mode aan staan.

Mocht de combinatie samen niet werken, soms merk namelijk ik dat als mijn telefoon niet wakker is de automations niet worden getriggered, dan kan je via de focus mode wel automatisch apps openen zonder een aparte handeling. Heb ook een aangepaste 'Drive Mode' gemaakt met een iOS pagina met rijden gerelateerde apps zoals ParkMobile, Fastned, ABRP, Waze, FM etc. Die heb ik in principe nooit nodig buiten de auto dus kan ik de overige pagina's leeg houden. Om een of andere manier heeft de standaard 'Drive' focus mode niet de mogelijkheid iOS pagina's te maken. Misschien mis ik iets, krijg het niet voor elkaar.
Wat een goed knutseltoppic is dit :)
Hoe maak je een aangepaste ‘Drive Mode’?
 
Hallo, ik heb het nieuwe energiescherm ontdekt maar moet wel vaak glimlachen bij de tips die mijn Tesla geeft. Dit was vrijdag 27 januari tijdens een rustige rit op de rechterbaan van Amsterdam naar Eindhoven. Ik vertrok met 50% batterij in mijn M3SR+ voor een rit van 140km. De buitentemperatuur was ca 6 graden. De zon scheen en ik had de interieurtemperatuur op 15,5 graden ingesteld.

Wat zou hier achter zitten? Slecht geprogrammeerd? AI die nog veel moet leren?
Brakke sensors in mijn auto?

View attachment 900594

Ik heb een vermoeden dat het op z'n "Florida's" is geprogrammeerd. De suggestie zou met zomers buitentemperaturen wel kunnen kloppen. De suggestie mbt temp. klopt niet maar aan linkerkant is "verbruik versus ritinschatting" bij Climate Control wel aardig in lijn met de werkelijkheid,

Ik ben er iig blij mee, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken 😅
 
In die zin een gegeven paard, dat die uitgebreide analyse van het energieverbruik er pas enkele maanden is. Op een bmw of audi krijg je dit soort updates niet, op een auto van bijna 4 jaar oud….
Maar ik betaal 50k omdat ik weet dat ik die updates krijg. Als Tesla niet auto’s zou updaten, zou ik heroverwegen of ik voor Tesla zou gaan (zeker de soms brakke ervaring die je ermee kan hebben). Dus het is geen gegeven paard, het is een belofte die in de prijs inbegrepen zat.
 
Ik heb de Tesla app op een tweede telefoon geïnstalleerd maar het inloggen gaat daar niet. Ik krijg het startscherm, dan doe ik "Aanmelden", je wordt naar en webpagina auth.tesla.com "Tesla SSO - Sign in" gestuurd, daar geef ik mijn emailadres en wachtwoord in en dan kom ik weer terug in de app op het beginscherm met de knop Aanmelden en Maak account.
Het wachtwoord klopt, want daarmee kan ik ook op mijn computer op de website aanmelden, en als ik een verkeerd wachtwoord ingeef op mijn telefoon dan krijg ik de melding dat dat verkeerd is.
Waarom lukt aanmelden hier niet? Mag je geen twee keer de app met dezelfde persoon ingelogd hebben of zo?
 
Gegeven paard? Je betaald er gewoon een halve ton voor, zo niet meer. Is niks “gegeven paard” aan volgens mij?
Je hebt toch geen 50k betaald voor deze functie? Of heb je met Tesla afgesproken dat je deze software functie koopt voor 50k en daar de rest van de auto gratie bij krijgt. 🤔
Maar ik betaal 50k omdat ik weet dat ik die updates krijg. Als Tesla niet auto’s zou updaten, zou ik heroverwegen of ik voor Tesla zou gaan (zeker de soms brakke ervaring die je ermee kan hebben). Dus het is geen gegeven paard, het is een belofte die in de prijs inbegrepen zat.
Tesla komt inderdaad regelmatig met updates, maar ze zijn het niet verplicht.
Welke brakke ervaring heb je tot nu toe? Had je die ook al tijdens je proefrit of zijn die naderhand pas gekomen?

Bij Tesla moet je soms even geduld hebben, maar er komt meestal wel een update die het probleem oplost.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Je hebt toch geen 50k betaald voor deze functie? Of heb je met Tesla afgesproken dat je deze software functie koopt voor 50k en daar de rest van de auto gratie bij krijgt. 🤔
Dit wordt nu al een flauwe discussie. Mijn punt is dat je gewoon 50k voor een auto betaald waarbij Tesla beloofd dat ze updates uitvoeren om nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Die belofte zit gewoon in de prijs in. Je betaald geen 50k voor de updates, maar voor het hele pakket (inclusief de belofte van updates).
Welke brakke ervaring heb je tot nu toe? Had je die ook al tijdens je proefrit of zijn die naderhand pas gekomen?
Komende van een 2019 SR+ kan ik eerlijk zeggen dat het file rijden met AP echt VER-SCHRIK-KE-LIJK is geworden. Totaal onbruikbaar; het harde optrekken en harde afremmen is sinds feb 2022 zo bizar geworden dat je kan spreken van brakke ervaring. Daarnaast het afstappen van radar (terwijl die er gewoon in zit), waarbij je niet meer harder dan 140 mag met AP, maar bovenal je gebruik MOET maken van de zeer matige regensensor (brakke ervaring!). Het automatische groot licht, blegh werkt gewoon niet, echt brakke ervaring.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van het merk (heb een MY RWD in de bestelling staan) maar we hoeven nou ook weer niet alles recht te praten wat krom is. Oh, en je parkeersensoren? "Komt eraan!" maar geen idee wanneer. In januari, zeiden de sales mensen (niet alleen degene die ik sprak, maar ze hadden allemaal deze instructie gekregen). Nou, we hebben nog 2 dagen en ik denk niet dat we het gaan zien hoor.

En ik ben het met je eens dat ze het normaal gesproken ook wel weer oplossen. Maar er zijn genoeg voorbeelden van problemen die gewoon OTA naar de eindgebruikers zijn gestuurd :p
 
Dit wordt nu al een flauwe discussie. Mijn punt is dat je gewoon 50k voor een auto betaald waarbij Tesla beloofd dat ze updates uitvoeren om nieuwe functionaliteiten toe te voegen. Die belofte zit gewoon in de prijs in. Je betaald geen 50k voor de updates, maar voor het hele pakket (inclusief de belofte van updates).

Het is niet de bedoeling om een flauwe discussie te starten, maar wat ik wilde aangeven is dat Tesla continu aanpassingen doet aan de software en dat je niet zou moeten (ver)oordelen op een, naar mijn idee! kleine onvolkomenheid in een stukje tekst in het energiedisplay.

Komende van een 2019 SR+ kan ik eerlijk zeggen dat het file rijden met AP echt VER-SCHRIK-KE-LIJK is geworden. Totaal onbruikbaar; het harde optrekken en harde afremmen is sinds feb 2022 zo bizar geworden dat je kan spreken van brakke ervaring.

Blijkbaar zijn de ervaringen hiermee per persoon anders. Zowel in mijn 2019 SR+ als mij. LR2020 geen probleem in files. Slechts heel af en toe trekt de auto abrupt op, maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig.

Daarnaast het afstappen van radar (terwijl die er gewoon in zit), waarbij je niet meer harder dan 140 mag met AP
Meest van de tijd rijd ik niet in Duitsland dus voor mij is deze beperking geen punt. Daarbij komt dat ik in dld nooit harder reed dan 140 omdat inders de range voor mij te snel afneemt.
Het automatische groot licht, blegh werkt gewoon niet, echt brakke ervaring.
Automatisch groot licht was inderdaad slecht, maar werkt inmiddels prima toch…..
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van het merk (heb een MY RWD in de bestelling staan) maar we hoeven nou ook weer niet alles recht te praten wat krom is. Oh, en je parkeersensoren? "Komt eraan!" maar geen idee wanneer. In januari, zeiden de sales mensen (niet alleen degene die ik sprak, maar ze hadden allemaal deze instructie gekregen). Nou, we hebben nog 2 dagen en ik denk niet dat we het gaan zien hoor.

En ik ben het met je eens dat ze het normaal gesproken ook wel weer oplossen. Maar er zijn genoeg voorbeelden van problemen die gewoon OTA naar de eindgebruikers zijn gestuurd :p

Ik wil ook niet recht praten wat krom is, en er zijn inderdaad wel wat puntjes die verbeterd kunnen worden, maar over het algemeen rijd de auto beter dan in 2019. Bij Tesla is het soms 2 stappen vooruit en dan weer een stapje terug. Eén ding weet je (bijna) zeker en dat is dat problemen worden opgelost, soms snel en soms duurt het wat langer. Bij andere merken is het niet anders en soms zelfs slechter.
 
Het is niet de bedoeling om een flauwe discussie te starten, maar wat ik wilde aangeven is dat Tesla continu aanpassingen doet aan de software en dat je niet zou moeten (ver)oordelen op een, naar mijn idee! kleine onvolkomenheid in een stukje tekst in het energiedisplay.



Blijkbaar zijn de ervaringen hiermee per persoon anders. Zowel in mijn 2019 SR+ als mij. LR2020 geen probleem in files. Slechts heel af en toe trekt de auto abrupt op, maar dat is eigenlijk niet noemenswaardig.


Meest van de tijd rijd ik niet in Duitsland dus voor mij is deze beperking geen punt. Daarbij komt dat ik in dld nooit harder reed dan 140 omdat inders de range voor mij te snel afneemt.

Automatisch groot licht was inderdaad slecht, maar werkt inmiddels prima toch…..


Ik wil ook niet recht praten wat krom is, en er zijn inderdaad wel wat puntjes die verbeterd kunnen worden, maar over het algemeen rijd de auto beter dan in 2019. Bij Tesla is het soms 2 stappen vooruit en dan weer een stapje terug. Eén ding weet je (bijna) zeker en dat is dat problemen worden opgelost, soms snel en soms duurt het wat langer. Bij andere merken is het niet anders en soms zelfs slechter.
Kleine onvolkomenheden!?
 
Gisteren was het zover, het moment waar ik al enkele maanden mijn best voor heb gedaan om het niet mee te maken: velgrandschade. Mede mogelijk gemaakt door de te smalle banden die onder de MYP worden geleverd (en uiteraard een momentje onvoorzichtigheid).

Nu vind ik het niet direct de moeite om dit te laten herstellen, want wie weet komt er nog schade bij zolang ik met de Pirelli's blijf rond rijden.. Wel ben ik aan het kijken om eventueel de schade voorlopig te maskeren met een lakstiftje, alleen wil ik wel dezelfde kleur als de velgen. Iemand een adresje waar ze dezelfde kleur in lakstift hebben?
 
Voor het eerst iemand met de key-card laten rijden.
Blijkt volgens de app dat de auto niet sluit na het verlaten van de wagen. Hoe kan de gebruiker de wagen dan sluiten als hij enkel de keycard heeft?

De ikoontjes in de app zijn ook verwarrend.
Bij de frink en trunk staat er 'open' als ze gesloten zijn. De tekst geeft dus aan wat er gebeurt als je er op klikt.

Het ikoontje voor het sluiten/ontsluiten van de wagen geeft het ikoontje de toestand aan: gesloten slotje betekent wagen is gesloten en niet dat de wagen sluit als je er op klikt.
 
  • Like
Reactions: djerro1234