Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga straks mijn tesla halen, en in mijn straat hebben de auto's wel eens last van marters. Vroeger werd mijn ICE al aangevreten, en de motorkapisolatie van mijn BEV werd ook al eens weggekrabt door de marter.

Heeft er iemand ervaring met anti-marter piepertjes in een tesla plaatsen?
Zou dat voldoende zijn als je die in de frunk legt, of moet je wat demonteren om deze makkelijk onder de auto te hangen.
Thanks!
 
Ik heb op 3 feb mijn MYLR QS besteld en had voordien nog geen ervaring/interesse in EV's. Ondertussen kijk ik al bijna 2 maand reikhalzend uit naar de levering van mijn eerste Tesla en speur ik tijdens mijn lange woonwerkritten naar passerende Tesla's. Vermits je meestal wordt geconfronteerd met achterkanten probeer ik zo te ontdekken welk model er voor me rijdt. Dat is niet altijd even eenvoudig voor een leek. Ik heb al gezien dat:
  • de achterlichten per twee verschillen: aan de zijkant van de lichten is de rechte zijde beneden bij de model S en de X, en boven bij de 3 en de Y.
  • De S herken ik wel onmiddellijk aan de vorm, maar puur aan de achterkant zie ik weinig verschillen.
  • De X herken je als je de zijkant kan zien onmiddellijk aan de deurgrepen die vlak bij elkaar staan.
  • Achterdeur Y komt op het wiel, bij de 3 en S voor het wiel
De 3 en de Y vind ik persoonlijk moeilijk als je ze niet naast elkaar ziet. Zijn er nog tips om de modellen puur op zicht snel uit elkaar te houden? Of is het puur ervaring? (ik merk wel dat ik er zelf beter en beter in word) :)
 
Ha QSilverbullet, ik kijk ook graag naar de overige Tesla's en EV's op de weg.
Vaak ook makkelijk te zien of iemand een lease rijder is of niet, gezien het vuil op de auto...
De M3 en MY zijn het makkelijkst van elkaar te herkennen, behalve de hoogte, aan het grote plastic vlak op de MY.
Goed te zien bij de witte auto's hieronder.
Screenshot_20221005-153019_YouTube.jpg
 
Als ik wissel tussen radio (DAB) en spotify, dan moet ik het volume serieus omhoog zetten omdat spotify zo stil is. Als ik dan terug switch naar radio, dan knalt het super luid uit de speakers.
Is er een manier om het volume van de verschillende bronnen beter te syncen?

Begrijp wat je bedoelt maar helaas is radio echt mega dynamisch compressed. Eén van de redenen waarom ik niet langdurig naar de radio kan luisteren want dat vind ik te vermoeiend.

Je kan eventueel alles via je mobiel doen. Sommige mobieltjes hebben een ingebouwde adaptieve volume control maar Tesla heeft dat niet.