Gefeliciteerd. Je zult waarschijnlijk aan best veel dingen moeten wennen.
Ik rij een 2017 MX, ik weet niet in hoeverre de software versies nog verschil maken maar ik kan best we wat beantwoorden.
Wat heb je voor Autopilot? Standaard, EAP of FSD? Dit maakt voor uit voor hoe de reacties zijn.
1. Er is een verschil als je op een autoweg rijdt of op een niet als autoweg geclassificieerde weg.
Als je Cruisecontrol (Hier TACC Traffic aware CC) aanzet door de hendel 1 x naar achteren te trekken dan gaat hij naar de maksimale snelheid plus de extra die jij aan gegeven hebt. Zie vraag 3.
Wil je de snelheid overnemen die je rijdt moet je de hendel naar boven bewegen.
Op autowegen houdt hij in principe de snelheid aan ondanks de snelheidslimieten. Op andere wegen zou hij naar de aangegeven snelheid moeten gaan plus je marge.
Bij wegwerkzaamheden doet mijn X niets, rijdt ie gewoon door omdat bij mij de snelheid limiet van het kaart materiaal lomt en niet van de camera's.
2. Eigenlijk zou je over de lijn moeten kunnen sturen als je je knipperlicht gebruikt. Met standaard AP doet hij het niet zelf maar met EAP en FSD heb je auto lanechange dus knipperlicht aan tikken en een beetje aan het stuur laten weten dat je wakker bent en dan doet ie het zelf.
3. Dit is hoeveel je sneller wilt dan de snelheid limiet. Hier gaat je auto naartoe als je TACC activeert door de hendel naar je toe te trekken en is het maksimum waar AP op niet autowegen op wil rijden. Hij wil niet sneller.
Relatief is volgens mij een percentage, absoluut is bijv 3 km/uur dus 53 of 103 km/uur De setting marge zegt mij niets.
4. Ehh ergens in de setting kun je batterij om schakelen tussen % en km en daar kun je ook kiezen optimistisch en niet haalbaar. Maar ze noemen het anders.
5. Doet mijn X niet dus weet ik niet
6. Ik heb premium connectivity, als ik op het scherm klik krijg ik rechts een grijze pop-up en daar kan ik het aan en uit klikken net boven de laad mogelijkheden.
De meeste standaard laadpalen kent hij bijn mij ook niet.
Succes