Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb zelf geen LFP. Het is tijdens laden en niet bij het laden.
Is dit een taalkundige terechtwijzing of bedoel je iets dat ik niet begrijp?

In het screenshot zag ik dat de max was ingesteld op een lager percentage dan de huidige status en dat een heel klein deel van dat laatste blauw was. De rest daarboven grijs. Daaruit concludeer ik in ieder geval dat er niet meer geladen wordt op dat moment. Maar wat dat blauwe stukje dan betekent, weet ik ook niet. Is dat veel groter bij lage temperaturen en is het inderdaad een stukje dat pas bruikbaar is als de batterij op temperatuur is?

Ik weet dat LFP wat meer aan kou-management moet doen, daarom dacht ik dat het daar mee te maken had.


Of jij dat ook hebt? Dan zou je even in de app kunnen kijken toch? Het is wel redelijk slecht te zien btw.

Ik zal eens kijken als ik weer aan het laden ben, maakt het nog uit of het AC- of DC-laden is? De komende week sta ik vooral aan superchargers met in meer of mindere mate voorverwarmde batterij.
 
Is dit een taalkundige terechtwijzing of bedoel je iets dat ik niet begrijp?

In het screenshot zag ik dat de max was ingesteld op een lager percentage dan de huidige status en dat een heel klein deel van dat laatste blauw was. De rest daarboven grijs. Daaruit concludeer ik in ieder geval dat er niet meer geladen wordt op dat moment. Maar wat dat blauwe stukje dan betekent, weet ik ook niet. Is dat veel groter bij lage temperaturen en is het inderdaad een stukje dat pas bruikbaar is als de batterij op temperatuur is?

Ik weet dat LFP wat meer aan kou-management moet doen, daarom dacht ik dat het daar mee te maken had.




Ik zal eens kijken als ik weer aan het laden ben, maakt het nog uit of het AC- of DC-laden is? De komende week sta ik vooral aan superchargers met in meer of mindere mate voorverwarmde batterij.
Nee hoor zeker geen terechtwijzing.

Ik heb met deze auto nog nooit aan een SC gehangen dus dat zou ik eigenlijk niet weten. Viel mij gewoon op dat het specifiek bij dit exemplaar is. Bij de Model S heb ik het nooit gezien. Het zal wel niets bijzonders zijn. Ziet er niet uit als een ‘gevarenkleur’ of iets dergelijks.
 
Wij hadden een terugroepactie welke ondertussen is opgelost door Tesla (kabel achteruitrijcamera is onder garantie vervangen) Ondanks het feit dat e.a. is afgerond staat de terugroepactie nog wel "open" bij RDW als ik m'n kenteken invoer. Volgens RDW moet Tesla e.a. gereed melden. Is dat bij andere idd automatisch afgerond? Na hoeveel weken/maanden?
 
Ik wil voordat ik de auto van zaak naar privé haal na de zomer 'm nog 'n keer goed laten nalopen.

Twee vragen daarover:
  • wie heeft daar recente ervaringen mee met Tesla, pakken die dat grondig op?
  • mijn model 3 (bijna 5 jaar) heeft los van remmen gangbaar houden, luchtfilter en banden nog nooit onderhoud gehad, is het 'n keer tijd voor koelvloeistof of andere zaken?
 
Ik wil voordat ik de auto van zaak naar privé haal na de zomer 'm nog 'n keer goed laten nalopen.

Twee vragen daarover:
  • wie heeft daar recente ervaringen mee met Tesla, pakken die dat grondig op?
  • mijn model 3 (bijna 5 jaar) heeft los van remmen gangbaar houden, luchtfilter en banden nog nooit onderhoud gehad, is het 'n keer tijd voor koelvloeistof of andere zaken?


Ad 1: ja, mijn ervaring met Utrecht is goed.

Ad 2: airco onderhoud is wel een keer aan te bevelen en niet al te kostbaar zolang ze niets vinden. Dan gaat sowieso het systeem leeg en weer vol en worden er nog wat filters vervangen ed.
 
Als de airco nog werkt en niet ruikt, zou ik er niets aan doen. Je loopt meer kans op problemen na een onderhoud, dan er voor(dichtingen, manipulatiefout,…).
Lekken ontstaan zelden spontaan, maar kunnen sowieso niet oreventief door een onderhoud gedetecteerd worden. Wel eerder door zichtbare koelvloeistofvlekken onder de wagen.
Een pomp of klep kan falen, maar ook dat merk je pas als de airco niet meer werkt, niet preventief.
If it ain’t broken, don’t fix it.
 
Lekken ontstaan zelden spontaan, maar kunnen sowieso niet oreventief door een onderhoud gedetecteerd worden

Doordat bij service het koelmiddel erin en eruit gaat en de hoeveelheid gemeten wordt kan er een mogelijk lek geconstateerd worden, ook voegen ze bij het terugpompen een kleurmiddel toe waardoor lekken later makkelijk op te sporen zijn.

If it ain’t broken, don’t fix it

Dat is ook weer waar.

Misschien wel handig om even na te vragen of er in een 3 airco-specifieke filters zitten die vervangen moeten worden, in mijn X zitten die wel, maar de airco van een X is sowieso een verhaal apart 😅
 
Okido. Dank!
Ik zou sowieso adviseren het droogmiddel (van airco) zak te laten vervangen. Dat is afhankelijk van model, 4 of 6 jaar dacht ik maar als je het bij 5 doet kan het ook geen kwaad.

Interieurfilter minstens om de 24 maanden doen (zelf deed ik het ieder jaar) en wellicht is het ook verstandig het oliefilter van de Drive unit (1x anders 2 stuks als je AWD hebt) te vervangen.
 
  • Helpful
Reactions: ERvee
Wij hadden een terugroepactie welke ondertussen is opgelost door Tesla (kabel achteruitrijcamera is onder garantie vervangen) Ondanks het feit dat e.a. is afgerond staat de terugroepactie nog wel "open" bij RDW als ik m'n kenteken invoer. Volgens RDW moet Tesla e.a. gereed melden. Is dat bij andere idd automatisch afgerond? Na hoeveel weken/maanden?

Bij mij was dit na een ‘x’ aantal tijd aangepast maar heb er niet echt opgelet in welk tijdsbestek dit gebeurde. Ik meen me te herinneren dat het een paar weken was.
 
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
 
@ToemkeWTM
Sinds een update vorig jaar heb ik dat ook.
1000011675.jpg