You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jazeker. Die heb ik nu zelf in mijn tuin staan. Het zijn de palen die Tesla zelf ook gebruikt op haar parkeerplaatsen. Ze hebben perfect voorgeboorde gaten voor de Tesla lader. In de originle kleur. En voorgeboorde gaten voor hoh 18cm bouten/draadeinden van 16mm.
View attachment 251949
Waar je zelf voor moet zorgen is een betonnen poer. Die vond ik gek genoeg nergens. Dus heb ik die zelf gemaakt. Van een betonnen bloembak 50x50x40. Met ingestorte draadeinden die ik aan de onderzijde voorzien had van plaatjes om uittrekken te voorkomen. Ook een doorvoer voor de kabel mee ingestort. Zodat de draad gewoon binnen in de paal naar de grond geleid kan worden. Je leert wat als je een Tesla aanschaft![]()
Wij hebben alu paaltjes van een tuincentrum gebruikt (nubuiten.nl).
Even mbv een emmer in een blokje beton gieten.
View attachment 251942
View attachment 251941
Zoek eens op RVS Brievenbuspaal. Zitten een paar handige paaltjes tussen afhankelijk van je smaak.
we/ze raken nog niet akkoord over iets simpel als een stopcontact//**//
Vreemd dat onze vrienden van Europa dat soort dingen nog niet geharmoniseerd hebben.
Je hebt gelijk, het zou wel makkelijk zijn als Europa wat meer gelijk zou zijn. Overigens zijn de smalle automaten bij ons wel 2P automaten. Alleen in een smalle behuizing dus.We onderbreken bij elke monofasige kring gelijktijdig de fase én de nulgeleider (met een 2P-automaat).
Zeker, maar dan moeten bij de harmonisatie andere landen het wel gaan doen zoals we het bij ons in Nederland doen want dat is het beste!Uit die foto's blijkt hoe andere landen toch nog steeds andere gebruiken hebben voor iets universeels als elektriciteit. Bij ons zie je zelden zo'n spaanderplaat achterwand, eerder "betonplex". En onze verdeelborden moeten een deurtje hebben. We onderbreken bij elke monofasige kring gelijktijdig de fase én de nulgeleider (met een 2P-automaat). De nul uit het net wordt bij ons ook afgezekerd door een verzegelde hoofdautomaat en wel met een 4P automaat dus alles of niets, geen enkele automaat per fase dus.
Vreemd dat onze vrienden van Europa dat soort dingen nog niet geharmoniseerd hebben.
Jullie hebben voor de aardingsgeleider zelfs helemaal geen kleur, gewoon een blanke "genaakbare" stalen geleider in een buis en verbonden met een soort kroonsteentje... daar verwacht ik een koperen geleider met geel/groene mantel. Harde buizen leggen gebeurt sowieso nog zelden, tegenwoordig is alles "preflex" of "XVB" kabel.Ik geloof dat we intussen de draadkleuren al enigszins gelijk getrokken hebben).
Idd 10kV.Vooral dat handje sneeuw op die kortsluiting gooien... 10kV kast?
Hoi M603, de blanke aarding op de foto is de aarding naar de kranen en verwarmingen in het huis en geen onderdeel van de elektrische installatie. Wel gekoppeld aan dezelfde aarde hier in de meterkast waar alles groen/geel isJullie hebben voor de aardingsgeleider zelfs helemaal geen kleur, gewoon een blanke "genaakbare" stalen geleider in een buis en verbonden met een soort kroonsteentje... daar verwacht ik een koperen geleider met geel/groene mantel.
Dat ziet eruit als een zelfbouw oplossing, dan ziet de lolo smart er een stuk beter uit.Fivari Smart. Twee vliegen in één klap.