J-Peters
Member
Heb je de twc ook aangepast met het draaiknopje intern in de twc?
Ja, die heb ik aangepast naar 0. Bedankt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heb je de twc ook aangepast met het draaiknopje intern in de twc?
Mijn punt is dat de installateur zegt dat ik met 11 à 12 Kw moet kunnen laden met deze configuratie. Vandaar mijn vraag of 7 Kw niet wat aan de lage kant is.In een standaard 3x25A aansluiting zijn alle groepen gezekerd op maximaal 16A, dus ook de TWC. Hogere waarden haal je alleen met load-balancing.
Volgens jouw foto neem je maar 10A af van de 16A die beschikbaar is.Mijn punt is dat de installateur zegt dat ik met 11 à 12 Kw moet kunnen laden met deze configuratie. Vandaar mijn vraag of 7 Kw niet wat aan de lage kant is.
Op mijn 3x25 aansluiting heb ik verschillende groepen die hoger afgezekerd zijn. Met beleid gebruiken (je zou het manuele loadbalancing kunnen noemen)In een standaard 3x25A aansluiting zijn alle groepen gezekerd op maximaal 16A, dus ook de TWC. Hogere waarden haal je alleen met load-balancing.
Volgens jouw foto neem je maar 10A af van de 16A die beschikbaar is.
Dat komt door iets in de auto zelf. Is de laadstroom niet begrensd in het laadscherm (gebeurt soms automatisch obv lokatie als je daar eerst een tragere lader had)? Paar keer pijltje omhoog drukken.Precies, de vraag is hoe komt dat?
Maar dat is wel verboden, want er moet een factor 1,6 zitten tussen zekeringen die achter elkaar geplaatst worden. Dus als de hoofdzekering 25A is, mag de zekering erachter maximaal 16A zijn volgens de norm.Op mijn 3x25 aansluiting heb ik verschillende groepen die hoger afgezekerd zijn. Met beleid gebruiken (je zou het manuele loadbalancing kunnen noemen)
Zie pagina 21 van pdf.
Stand 0 is testmodus.
Zet draaischakelaar op 6 of 7 (20A of 25A/max 24A in auto).
Zie pagina 21 van pdf.
Stand 0 is testmodus.
Zet draaischakelaar op 6 of 7 (20A of 25A/max 24A in auto).
NEN 1010 is een richtlijn, het is dus niet verboden maar het is wel erg onverstandig. Als je de TWC met een 25A automaat beschermt en er gaat wat fout zou het ook kunnen dat de hoofdzekering eerder reageert (ook 25A) en het hele huis donker wordt.Maar dat is wel verboden, want er moet een factor 1,6 zitten tussen zekeringen die achter elkaar geplaatst worden. Dus als de hoofdzekering 25A is, mag de zekering erachter maximaal 16A zijn volgens de norm.
Maar dat is wel verboden, want er moet een factor 1,6 zitten tussen zekeringen die achter elkaar geplaatst worden. Dus als de hoofdzekering 25A is, mag de zekering erachter maximaal 16A zijn volgens de norm.
Ze zijn 20 ampère. Die smeltzekeringen houden hetbwel even maar niet eindeloos heb ik inmiddels ervaren. Overigens is het vervangen goedkoop maar het zegeltje duur.NEN 1010 is een richtlijn, het is dus niet verboden maar het is wel erg onverstandig. Als je de TWC met een 25A automaat beschermt en er gaat wat fout zou het ook kunnen dat de hoofdzekering eerder reageert (ook 25A) en het hele huis donker wordt.
Als dat smeltzekeringen zijn, is dat een duur geintje, bij automaten wat minder erg. Het is dus niet gevaarlijk (mits kabeldikte voldoende) maar wel absoluut ongewenst.
Al wel gecontroleerd of je m in de auto niet op 10A hebt staan i.p.v. 16A?Sorry ik realiseerde mij het nadat ik het teruglas; hij stond in de eerste instantie op de teststand, maar je hebt helemaal gelijk.
Destijds al aangepast naar de stand 16A. Dat klopt dus wel.
Al wel gecontroleerd of je m in de auto niet op 10A hebt staan i.p.v. 16A?
NEN 1010 is een richtlijn, het is dus niet verboden maar het is wel erg onverstandig
Zeker, maar je had het over vampire drain en die komt per definitie uit de accu bij langer stilstaan, wel of niet aangesloten aan de lader.
Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet klopt. Het touchscreen werkt gegarandeerd niet op 220 Volt.
De 12V wordt opgeladen met een 'DC-DC converter' door de hoofdaccu. Dus mogelijk zit die converter ook tussen de AC lader(s) en de 12V?Ik denk eerlijk gezegd dat dit niet klopt. Het touchscreen werkt gegarandeerd niet op 220 Volt.
De energie voor het touchscreen kan alleen maar uit de 12 Volt accu komen.
Die tekstschrijvers van de handleidingen zijn vertalers, geen techneuten
De 12 volt accu wordt inderdaad uit de grote accu geladen.De 12V wordt opgeladen met een 'DC-DC converter' door de hoofdaccu. Dus mogelijk zit die converter ook tussen de AC lader(s) en de 12V?