You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan zonder problemen. Gebruik echter GEEN laadstation met vaste kabel!Een vraag voor de experts hier. Als ik een laadstation laad installeren voor zeg 22kw, kan een Outlander PHEV hier dan ook probleemloos aan laden? Vermoed van wel. Wij krijgen namelijk 2 Tesla's en 1 Outlander. De vraag is dus of ik hier een apart laadstation voor uit moet kiezen of dat ik 3 dezelfde kan laten installeren. Hoeven we niet na te denken over wie waar parkeert
Ja, behalve de PHEV uitvoering!!!Off. topic Weet iemand of je de outlander ook in 7 persoon versie kan krijgen? Ik kan dit niet vinden op internet.
I
Thnx Widodh. In afwachting van de Europese HPWC van Tesla wilde ik voorlopig 2x zo'n rode krachtstroom stekker laten monteren en 1 laadstation met vaste kabel (Keba bijv.) voor de Outlander. Wordt dus in ieder geval 1x zonder kabel. Zouden ander EV's met type 2 aansluiting in principe wel aan een HPWC moeten kunnen laden? Ook zonder duo-charger aan boord?Kan zonder problemen. Gebruik echter GEEN laadstation met vaste kabel!
De Outlander heeft een Type 1 ingang en de Model S een Type 2 ingang.
Daarom kan je altijd het beste zonder vaste kabel gebruiken en dan kan elke elektrische auto inprikken.
De Outlander zal gewoon 1x16A afnemen waar de Model S 3x32A gebruikt.
Ik denk (onder voorbehoud) dat de Model S ook op 3x230V zonder nul kan laden. Dat doet hij in Noorwegen namelijk ook en dat is de zelfde auto. Enkel de UMC is anders, maar de laders in de auto het zelfde.Aan de experten hier:
Ik kan thuis 3x230V @ 80A betrekken van Eandis (voor nl: stroomverdeelbedrijf), helaas 3x400V is niet mogelijk want verouderd net dat ze niet willen upgraden. Da's ongeveer 31.9kW
Ik had gedacht om een transformator te zetten om naar 3ph 400V @ 16A (of 32A met Twin Charger) over te gaan en zo dus 11kW of 22kW te "reserveren" voor een elec. wagen, het saldo te laten voor de rest van het huis.
Welke setup kunnen jullie in casu aanraden? kan de input naar de transfo gestuurd worden van uit bestaand equipment (cfr thread over home-brew smart laadstation)? Wat kost in feite dergelijke transfo?
B
Ik zou een vaste kabel echt ten alle tijde vermijden omdat je daarmee alle andere auto's uit sluit.Thnx Widodh. In afwachting van de Europese HPWC van Tesla wilde ik voorlopig 2x zo'n rode krachtstroom stekker laten monteren en 1 laadstation met vaste kabel (Keba bijv.) voor de Outlander. Wordt dus in ieder geval 1x zonder kabel. Zouden ander EV's met type 2 aansluiting in principe wel aan een HPWC moeten kunnen laden? Ook zonder duo-charger aan boord?
Ik denk (onder voorbehoud) dat de Model S ook op 3x230V zonder nul kan laden. Dat doet hij in Noorwegen namelijk ook en dat is de zelfde auto. Enkel de UMC is anders, maar de laders in de auto het zelfde.
Ik denk dat als de Model S geen nul detecteert en 230V tussen de fases hij dan gaat laden in een Delta configuratie waar hij dus de spanning pakt tussen L1 en L2, L2 en L3 en L3 en L1.
100% zeker ben ik er niet van, maar ik denk niet dat je persé een transformator nodig hebt voor 400V.
.
en welke amperage trekt hij dan? als "slechts" 32A, dan zou dat 12.7kW zijn. 22kW is uiteraard beter.... 'k zal eens kijken op de .no versie van de tesla website...
Ik snap dit niet helemaal.Ik heb dezelfde problematiek, met name 3 x 220 en niets anders, en ik heb gebruik gemaakt van een transformator die nog ergens te vergelen lag (kostprijs onbekend dus). Op die manier krijg ik wel 11kW en ongeveer 47 km/u.
Ik snap dit niet helemaal.
3x32A op 3-fasen 230V = 22kW, toch?
Ik snap dit niet helemaal.
3x32A op 3-fasen 230V = 22kW, toch?
Je hebt 3 keer een spanning van 230V ten opzichte van de nul.3 x 32 x 230 / SQRT (3)
Klopt, maar bij ons is de spanning 400V tussen de fasen, bij hem 230V.Je hebt 3 keer een spanning van 230V ten opzichte van de nul.
Dus het vermogen is 3*230*stroom ?!
Je hebt 3 keer een spanning van 230V ten opzichte van de nul.
Dus het vermogen is 3*230*stroom ?!
Heb net nog even deze adapter voor mijzelf gemaakt.
Zo kan ik met 16A laden bij blauwe CEE aansluitingen die je nog wel eens ergens vind.
Je krijgt bij de UMC ook wel een aansluiting voor een normaal stopcontact, maar dat is maximaal 13A. Met deze adapter gebruik je de Rode CEE adapter, maar dan gaat het wel op 16A.
Niet dat ik verwacht deze vaak te gebruiken, maar ach, ik had de spullen liggen. Wel 2.5mm2 kabel gebruikt om warmte ontwikkeling te voorkomen.
View attachment 31000