Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Aangezien ik sinds gisteren mijn wagen heb wou ik deze middag het superchargen eens testen. Ben naar SuC Zaventem gereden, en het stond er goed vol. 2 van de 8 plaatsen vrij, maar bij de laatste plaats was de stall defect, dus me maar op laatste vrije plaats gezet. Snel geluncht, en na 25 minuten terug weg. Op 2 andere wagens na stonden alle anderen er nog met ondertussen 2 wachtenden.
Ik vind het bizar dat deze locatie vanaf dag 1 zo druk bezet is. Waar laadden die mensen dan vroeger op?
Ofwel zijn het allemaal meetings die hier doorgaan en de eigenaars het laden eigenlijk niet echt nodig hebben.
 
Mensen die Antwerpen-Brussel doen hadden vroeger enkel Aartselaar als optie.
Zaventem heeft als voordeel dat het bij een hotel is en vlakbij bedrijvencentrums Diegem. Ik laad bijna altijd thuis, maar in principe zou ik ook daar kunnen laden. Nog maar 1x gedaan uit noodzaak. Daarnaast blijft de verkoop van Tesla ook toenemen zonder dat er veel SuC's bijkomen.
 
Ik vind het bizar dat deze locatie vanaf dag 1 zo druk bezet is. Waar laadden die mensen dan vroeger op?
Ofwel zijn het allemaal meetings die hier doorgaan en de eigenaars het laden eigenlijk niet echt nodig hebben.

Naast het feit dat het echt op een enorm drukke as ligt en veel bedrijvencentrums in de buurt heeft is het ook zo dat er verder zeer weinig parking voorzien is aan het hotel. Ik denk dat Tesla-rijders zich hierdoor standaard aan de stall zetten, mogelijks zelfs als ze niet echt een charge nodig hebben.
 
Er komt een oplossing:
SuC-elon.png
 
  • Informative
Reactions: GeekfromFRL
Tesla weet per auto precies wanneer de auto is volgeladen. Na dat moment één euro per minuut van de creditcard afschrijven en het probleem is in no-time verholpen.
Schitterend :) Graag dan wel een alarm op iPhone. Overigens: vanaf 85% of 90% vind ik ook wel dat (mits eenzelfde alarm) Tesla een, weliswaar iets mildere, (meer)prijs zou mogen aanrekenen.
 
Weet iemand waarom de laadsnelheid van de model S 54km/u is en die van een X 48km/u? Is dat gecorrigeerd ivm het hogere verbruik? Ik haal overigens al 56km/u thuis en dat is niet omdat ik nou zo zuinig rij:rolleyes:.

Dat is inderdaad omdat de X wat meer verbruikt dan de S.

De reden waarom er jij 56km/u ziet; komt door de hogere spanning : 236V is vrij hoog.


ps : wat is de uiteindelijke configuratie nu geworden ?:cool: