Refie
Member
Maxem is zo ver ik weet de enige partij die de HPWCII dynamisch stuurt.
Keba icm met Loxone is een optie.
Keba icm met Loxone is een optie.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niet bij een aanbieding van energiedirect of essent. Ik heb hem met een aanbieding van energiedirect gekocht. Daarbij gene maandelijkste kostenIk had mijn oog laten vallen op een Maxem naast de Tesla Wall Charger. Nu die maandelijkse abonnementskosten vereisen, vraag ik me af: welke alternatieven zijn er voor een smart charger naast de TwC?
Voor mij ook, maar het is wel lastig. Het bedrijf verdiend anders alleen aan de eenmalige verkoop en daarna niet meer. Maar we willen wel online portals en software updates.Erg jammer dat de Maxem tegenwoordig aan een abonnement gekoppeld is. Zou voor mij ook een showstopper zijn.
Erg jammer dat de Maxem tegenwoordig aan een abonnement gekoppeld is. Zou voor mij ook een showstopper zijn.
Ik had deze update helaas een jaar geleden aan de zaak al ontvangen
Waar heb je die software-updates eigenlijk voor nodig? Ik heb thuis sinds ruim 4 jaar een Keba KeContact P20 met vaste kabel. Aan laten sluiten door een elektricien, geen internet-verbinding - nooit update gehad - werkt volstrekt probleemloos al die tijd.. Ik neem eens in de maand een foto van de kWh-teller die de geleverde stroom telt... declareren van privé naar BV...simpel, zou ook jaarlijks kunnen.,
Ik maak ook ieder jaar op 31/12 een fotootje als bijlage bij de declaratie. Ik heb trouwens (nog steeds) een Keba met vaste kabel in de aanbiedingAfgestemd met mijn accountant - inderdaad met foto. Ik doe het elk kwartaal omdat ik daarmee een beetje zicht hou op de ontwikkeling in gebruik. Ik verreken de opbrengst van 40 zonnepanelen - vandaar. Maar voor de belasting is jaarlijks natuurlijk ook voldoende.
Het lijkt me nog geen compleet product, zowel de website als de video’s geven geen goede indruk.Ter info: geen abonnement bij de Fivari-SMART. ;-)
Mijn MS komt “eind nov-dec”, nu op weg naar de boot....Ter info: geen abonnement bij de Fivari-SMART. ;-)
Check even de MIA/KIA/VAMIL regelingen (tenminste indien je de auto zakelijk rijdt) voor laadpaal, dat kan de pijn aardig verzachten (aan de andere kant wordt dan ook duidelijk waarom anderen 4000€ vragen).Mijn MS komt “eind nov-dec”, nu op weg naar de boot....
Ben dus ook op zoek. Wat mij weerhoudt van de fivari is het kastje. Bij mij moet-ie 24/7 buiten hangen, onduidelijk of dat n goed idee is en t oogt niet echt mooi/pro.
De rest vraagt 4000+ (40m graven, nieuwe stoppenkast, etc), tja.
Wat is groot?Is idd zakelijk. Geeft samen ongeveer 1/3 netto korting op de prijs. Evengoed lijken de oplaadpalen me erg duur tov gebruikte SMART EVSE componenten. Voelt alsof t aanbod te beperkt is en de prijs kunstmatig hoog door de subsidies.
De Maxem/TWC combi gaat helaas niet door de afstand, communiceert via RS232 ipv 485 (iemand converters r tussen?).
Ps volgens de specs is de high power charger inbegrepen bij de MS. 2k betalen voor vrijschakelen zou dus niet hoeven denk ik?