You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat kan.Kan de Tesla UMC ook gebruikt worden om andere auto op te laden, zoals de E-Golf? Iemand dat wel eens geprobeerd? Die van de Golf gaat maar tot 10A. Die van Tesla tot 16A?
Daarnaast zijn al die adapters voor bijvoorbeeld krachtstroom ook erg handig. Dat mis ik wel eens bij de Golf.
Mannen (vrouwen ook), de levering van mijn S is aanstaande. Na veel info mbt de 'laadpaal-infrastructuur thuis' opgeslurpt te hebben toch nog een advies-vraag.
Ik heb 3x25A. Meterkast zit gelijk naast de voordeur. Een TWC is relatief eenvoudig en snel opgehangen, hangt dan nog deels overkapt ook. Nadeel: de laadpoort vd auto zit voor mij aan de verkeerde kant. Een laadkabel van 2,5 meter zal net genoeg zijn (altijd strak parkeren), een van 7,5 meter is eigenlijk veel te lang.
Wat ook een optie zou kunnen zijn om een Fivari lader in de meterkast te hangen en (alleen) de laadkabel middels een gat door de muur naar buiten te voeren. (kan dit eigenlijk?) Het voordeel van de smart lader is natuurlijk dat ik de energieconsumptie van de rest van het huis veilig stel en dat Fivari wellicht flexibeler is als het om de lengte van een laadkabel gaat.
Daar komt bij: Ik voorzie dat mijn vrouw op termijn ook de overstap naar een EV zal maken dus wellicht zal in de toekomst een tweede laadpaal noodzakelijk blijken te zijn.
Kunnen jullie een advies geven? Alvast bedankt!
Onno
M
Daar komt bij: Ik voorzie dat mijn vrouw op termijn ook de overstap naar een EV zal maken dus wellicht zal in de toekomst een tweede laadpaal noodzakelijk blijken te zijn.
Kunnen jullie een advies geven? Alvast bedankt!
Onno
Precies mijn ervaring. Probeer het eerst eens. Een tweede laadpaal is zonde van het geld als het niet nodig blijkt. Ik heb nog geen moment dit nodig gehad.Vraag me af of je echt een tweede laadpaal nodig zult hebben met twee BEV's. Wij in ieder geval niet.
Je kan straks met een Tesla 50 tot 70 km (te rijden afstand) per uur laden (afhankelijk van de lader in de auto). Hoeveel km per dag rijd je zelf - idem je vrouw. Welke auto (= welke lader) gaat zij rijden? Hoe lang staat de auto s;avonds & s'nachts naast het huis? Tien tegen 1 dat je tot de conclusie komt dat je kan volstaan met één laadpaal.
Vraag me af of je echt een tweede laadpaal nodig zult hebben met twee BEV's. Wij in ieder geval niet.
Je kan straks met een Tesla 50 tot 70 km (te rijden afstand) per uur laden (afhankelijk van de lader in de auto). Hoeveel km per dag rijd je zelf - idem je vrouw. Welke auto (= welke lader) gaat zij rijden? Hoe lang staat de auto s;avonds & s'nachts naast het huis? Tien tegen 1 dat je tot de conclusie komt dat je kan volstaan met één laadpaal.
heb net mijn naar 2j en 10 dagen (dus 10dagen buiten garantie) vervangen door een TWC werkt perfect en geen gehannes meer met de losse kabel ....zit ook op een aparte groep met kWh meter ...Inmiddels bij een vriend (rijdt een S classic) zijn situatie bekeken: Heeft een aparte groep aangelegd in de meterkast (was ik sowieso van plan) en zonder tussenkomst van Maxem's oid nog nooit last gehad van doorslaande stoppen e.d. Ik neig er nu naar om gewoon een TWC met 7,5 meter op te halen...
En 3 x 16 A is voldoende om de auto in een nacht vol te krijgen.Doe ik hier ook.
Huisaansluiting is 3 x 25 A.
Ik laad 's nachts op 3 x 24 A.
Als ik eens overdag moet laden, dan eraan denken om niet de wasmachine, droger enz. enz. aan te zetten.
En 3 x 16 A is voldoende om de auto in een nacht vol te krijgen.