You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat is de grote vraag die nog steeds open staat. Ik hoop van wel aangezien ze dat in Noorwegen ook nog veel hebben.OK, maar werkt het ook op een 3x230V zonder neutraal 3-phase systeem, of enkel op een 3x400V+neutraal ?
OK, maar werkt het ook op een 3x230V zonder neutraal 3-phase systeem, of enkel op een 3x400V+neutraal ?
De HPWC zou het klepje automatisch laten openen, dat vind ik wel aantrekkelijk. Maar door Tesla werd me vorige week verteld dat de HPWC zeker niet in oktober beschikbaar zal zijn, advies om zelf een laadstation te regelen.Is nog niets over bekend. Maar hij voegt in principe niets toe, een 22kW 32A Keba met vaste kabel bied het zelfde zonder het Tesla logo.
Ik denk niet dat Tesla er heel druk mee bezig is aangezien er genoeg op de markt is.
bij sommige stroomstelsels liggen ze aan elkaar.Ik ben zeker geen specialist, maar is neutraal en nul hetzelfde ? Ik dacht van niet ...
Hallo,Moeten we nog eens zien of we voor zo'n Keba of Mennekes Home Comfort een group buy kunnen proberen - met wat meer korting dat de meeste installateurs geven (de mijne komt bij TU niet verder dan 10%) ?
ik ga zelf denk ik die Mennekes C22 of zo met vaste kabel doen - EUR 1.041+ btw
Ik heb nog met de Autoriteit Consument en Markt gesproken en een case laten maken voor het verplichten van Stedin om een tweede aansluiting te maken op mijn adres, maar heb het opgegeven want dat gaat toch te lang duren. Zo veel km rijd ik nou ook weer niet, en op 5 minuten rijden van m'n huis komt een Fastnet punt en zit een van der Valk met DC laden (waarvan ik niet weet of dat werkt met de S).Ik overweeg dezelfde aanpak (ook bij mij 3x25) - kabel voorbereid op 22kw eventueel voor later en voor terugmelding tbv smart charging. Vraag me alleen nog af of in de tussentijd ik risico loop van overbelasting (afwasmachine, oven, inductiekoken, wasmachine). Ben verre van deskundig - de een geeft aan van wel, de ander niet. Is het iets waar jij naar gekeken hebt ? Wat is jouw beeld daarbij ?
Je kan de Keba initieel gewoon op 3x16A instellen. Dat is ruim voldoende voor bijna alle behoefte.Nu heb je alleen nog een Supercharger om de hoek nodig - - volgens Elon Musk vanavond is West Europa volgend jaar voorzien.. (maar ja, Telsa heeft wel meer toegezegd ...)
..heb bij ons zelfde punt met Stedin. Opteer overigens ook voor de Keba P20 met kabel - kan ik altijd alsnog netaansluiting uitbreiden. Uiteindelijk is het ook gewoon een kwestie van een beetje inplannen - zeker als je niet veel km maakt. Ik kom doorgaans ook niet verder dan max 100 dagelijks. Ik laat het wel vast zo installeren dat ik later altijd nog naar 22kW kan gaan, met terugmelding voor smart charging.
Oeh, we stijgen in niveau!Even checken bij de experts hierzo.
Nee, dan kom je met 3x63A tekort.Ik heb een offerte van de netwerkbeheerder voor het maken van een nieuwe 3 x 63A aansluiting (zegt me niks, maar ze noemen een max van 45 kVA) op mijn semi-publieke parkeerterrein. Valt best mee qua kosten, minder dan € 1K excl BTW.
Mijn vraag is of ik hier 4 laadpunten mee kan voeden, twee dubbele palen, zeg maar. Tenminste 2 punten met de max wat ik in mijn Tesla kan pompen met de twincharger (22 kW, denk ik) en desnoods twee minder zware laadpunten van 11 kW.
Bij Cohere denk ik? Daar ben ik Vrijdag nog geweest, die zijn behoorlijk (understatement) druk met alle aanvragen.Eigenlijk wacht ik nog op het laadpuntenmannetje, waarvan Lester beloofde dat hij deze maand contact met me zou opnemen. Maar ik ben, net zoals de meeste anderen hier, natuurlijk erg ongeduldig.
Dat gaat helaas niet lukken. Voor het laden met 22 kW heb je 3*32A nodig. Met een hoofdaansluiting van 3*63A kun je dus maximaal 1 laadpaal van 3*32 en 1 laadpaal van 3*16A tegelijkertijd bedienen.
Met vriendelijke groet,
Daniel
Ps: ik ben advocaat, ik sta dan ook op geen enkele wijze in voor de juistheid van dit antwoord ;-)
Dit gaat 'm dan worden, lijkt me. Samen 44 kW (< 45 kVA). Bedankt voor het meedenken van Widodh en de anderen, ook.... Ofwel 1 van 22 kW en 2 van 11 kW.
Raar, ik dacht dat het Cohere was.Ik heb een Voicemail van 'THE new motion' ivm mijn laadpunt voor de model
s, hadden ze doorgekregen via tesla
(had bij bestellen elektricien/laadpunt aangevinkt). Zij lijken dus de geprefereerde supplier
te worden (niet cohere?). Is iemand anders al gebeld?
Ik heb de info geprobeerd een klein beetje te centraliseren.
http://joenix.be/blog/tesla-model-s-charging-your-battery
@Wido, zou jij het toch eens willen nalezen om te zien of er geen al te grote stommigheden instaan?