You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het valt niet mee om dit verhaal beknopt neer te zetten, is misschien een beetje onsamenhangend, maar mocht er iemand meer info willen dan hoor ik dat wel.
Wordt vervolgd!
Een backup batterij zou handig zijn deze winter ...
Ik zou het er eerst maar eens gewoon op aan laten komen. Vraag die ambtenaar naar het beleid in deze en niet naar zijn opvatting, Maw- waar baseert hij zich op. Dat is er natuurlijk niet. En op basis van ambtelijke willekeur kan niet met burgers worden omgegaan. Er zijn genoeg voorbeelden waar dit geen enkel probleem vormt - zelfs zonder mat. Ik moet nog zien dat ze je werkelijk formeel gaan sommeren aktie te ondernemen - en in dat geval moet de gemeente zich op eerder bepaalde regels kunnen beroepen. En kan niet worden volstaan met het denigrerende "hier zijn we vanaf het eerste gesprek dat ik met u had al duidelijk over geweest". alsof je een klein kind aanspreekt. Daarbij "het kan veiliger" is geen steekhoudend argument. Het kan altijd veiliger.. Vraag is of het veilig genoeg is. Ook in Middelburg kan het veliger.. Maar klaarblijkelijk is het veilig genoeg, anders zou het niet worden toegestaan..
Totaal geen ervaring met dit soort dingen maar dat is dan ook de reden dat ik mijn jankverhaal hier ventileer in de hoop dat iemand mij misschien kan adviseren.
Mail (zie bijlage) naar wethouder had dus ook niet het gewenste resultaat:
"Geachte heer Melis
Vooropgesteld: ik HAD mijn licht er al over laten schijnen!
Als wethouder milieu ben ik er trots op dat mensen electrisch rijden. In het kader van duurzaamheid is dit een hele goede zaak. Alleen kan dat niet tegen elke prijs.
Ik heb kennis genomen van de mailwisseling tussen u en mijn ambtenaren. Het is door mij op prijs gesteld dat men in overleg met u geprobeerd heeft tot een oplossing te komen. U vindt de aangedragen oplossing niet helemaal naar de zin. En dat mag u vinden. Maar...
Binnen de gemeente is een bepaalde lijn uitgezet hoe we hier mee om moeten gaan. Ook is men in VZG-verband bezig om in de provincie een gezamenlijk beleid te ontwikkelen. Daarin zal de rode draad zijn dat we in de openbare ruimte niet van allerlei oplaadvoorzieningen toe moeten staan.
Alles overziende zou ik het op prijs stellen als u akkoord met het voorgestelde door de gemeente en vertrouw erop dat die maatregelen op korte termijn door u worden uitgevoerd."
Dat pad loopt dus ook dood. Wat zijn nu nog de mogelijkheden? Contact met een raadslid? Een klacht indienen en daarna de ombudsman? of het er maar bij laten zitten en ja en amen zeggen?
Totaal geen ervaring met dit soort dingen maar dat is dan ook de reden dat ik mijn jankverhaal hier ventileer in de hoop dat iemand mij misschien kan adviseren.
Mail (zie bijlage) naar wethouder had dus ook niet het gewenste resultaat:
"Geachte heer Melis
Vooropgesteld: ik HAD mijn licht er al over laten schijnen!
Als wethouder milieu ben ik er trots op dat mensen electrisch rijden. In het kader van duurzaamheid is dit een hele goede zaak. Alleen kan dat niet tegen elke prijs.
Ik heb kennis genomen van de mailwisseling tussen u en mijn ambtenaren. Het is door mij op prijs gesteld dat men in overleg met u geprobeerd heeft tot een oplossing te komen. U vindt de aangedragen oplossing niet helemaal naar de zin. En dat mag u vinden. Maar...
Binnen de gemeente is een bepaalde lijn uitgezet hoe we hier mee om moeten gaan. Ook is men in VZG-verband bezig om in de provincie een gezamenlijk beleid te ontwikkelen. Daarin zal de rode draad zijn dat we in de openbare ruimte niet van allerlei oplaadvoorzieningen toe moeten staan.
Alles overziende zou ik het op prijs stellen als u akkoord met het voorgestelde door de gemeente en vertrouw erop dat die maatregelen op korte termijn door u worden uitgevoerd."
Dat pad loopt dus ook dood. Wat zijn nu nog de mogelijkheden? Contact met een raadslid? Een klacht indienen en daarna de ombudsman? of het er maar bij laten zitten en ja en amen zeggen?
Wat edi99 zegt, laat ze maar concreter worden met wat het beleid exact inhoud, en neit alleen vermelden dat 'er een lijn is uitgezet'. Staat vast niet zo heel specifiek vast omlijnd dat kabels in zo'n speciale goot moeten. En dan nog, wat is de juridische waarde van het beleid?
mijn eerste post. Heb al veel gelezen en gezocht maar graag nog bevestigign :
1. neuter : in mijn elektriciteistkast komt de blauwe draad die van straat komt niet aan : die ligt bloot (afgeknipt) en niet aangesloten. Als ik de spanning meet op een stopcontact tussen aarding en een contactpin kom ik telkens aan beide zijden aan 137 V; tussen de twee natuurlijk aan 230V. Duidt dit op het neuterprobleem van de Belgen? De UMC zal niet werken?
2. Wallbox : meest gangbare prijzen lijken me vanaf 1000 euri te zijn (zonder installatie). Deze die ik hier vond op het Franse forum is veel goedkoper.
Is dat iets? (ik kan allicht nog geen links posten, dus zelf URL aanpassen ? wallbox van ve-tronic
Borne de recharge (wallbox)
thx
steven
MS 85 zilver/tan/pano/kinderzitjes/single charger besteld op 14/6 - voorzien oktober.
Als iets niet vast staat, als er geen beleid is, dan gaan ze het niet toestaan. Het is niet zo dat als er geen beleid is, dat dan alles maar moet mogen. Het werkt juist andersom. Dus als je ze naar het beleid vraagt zal er uit komen dat een particulier geen dingen (zoals een oplaadpunt) mag plaatsen op openbaar terrein en dat je de veiligheid niet mag verminderen door een kabel of mat over de stoep te leggen.
APV moet toch inzicht geven in de feitelijke regelgeving. Hier in Enschede is het zo dat je wel 'dingen' op straat mag plaatsen, mits <24h en hulp diensten niet hinderen. Denk aan mensen die hun caravan van stroom voorzien.
Zo'n mat is prima, maar ik zou hier best zo'n goot voor de deur willen. Scheelt sjouwen met die mat!
Bovendien, op de hele auto en laadpaal is EUR500 natuurlijk peanuts.
Tsja, daarmee zet de gemeente zichzelf een beetje buitenspel. Ik zou het negeren en lekker de mat gebruiken.
Ik weet dat Zeeland nu niet het meest vooruitstrevende deel van ons land genoemd kan worden (SGP/U, CDA denk ik zo maar..) maar ze kunnen er in 2014 toch echt niet meer onderuit om publieke laadpalen toe te staan.
Als het niet zwart op wit staat, wordt het een discussie. En bij blijvende discussie onderling: gang naar de rechter. En die is niet gemeente-specifiek (toch?) dus kun je het op 'redelijkheid' gooien. In die stad met de Markt mag een mat wel, dus op een stoepje waar x mensen over lopen niet? Dat is niet 'redelijk'. Ik zeg: ga er voor!
Publiek allicht wel, maar het gaat in dit geval om een particuliere paal. Ik ken geen voorbeelden waar een gemeente zoiets toestaat. Ik ken wel voorbeelden van oplaadpunten aan de rand van een particulier perceel, zodat op de aangrenzende parkeerplaats geladen kan worden. In feite wat hier ook het geval is, maar dan zonder stoep ertussen.
Publiek allicht wel, maar het gaat in dit geval om een particuliere paal. Ik ken geen voorbeelden waar een gemeente zoiets toestaat. Ik ken wel voorbeelden van oplaadpunten aan de rand van een particulier perceel, zodat op de aangrenzende parkeerplaats geladen kan worden. In feite wat hier ook het geval is, maar dan zonder stoep ertussen.
Tsja, daarmee zet de gemeente zichzelf een beetje buitenspel. Ik zou het negeren en lekker de mat gebruiken.