Adm
Active Member
Fastned heeft de H1 cijfers voor 2017 gepubliceerd.
https://cdn.fastnedcharging.com/uploads/documents/fastned-h1-2017.pdf
https://cdn.fastnedcharging.com/uploads/documents/fastned-h1-2017.pdf
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stond nog overige opbrengst bij...dus even alles meegenomen en niet alleen directe verkoop. Maar het verhaal blijft hetzelfde. Vanaf het begin al het gevoel gehad dat het idee geweldig is, het product ook, maar dat men gewoon 10 jaar te vroeg is begonnen. Achteraf kan blijken dat het "station" model minder goed werkt door hoge kosten en dat een kleinschaliger (oppervlak) model zoals Fortum in Noorwegen beter was....dus eigenlijk gewoon een aantal laders en parkeerplaatsen en klaar.
Zolang FastNed leeft en ik vanaf eind komend jaar in de Model 3 ga rijden....zal ik zeker komen laden. De bewezen betrouwbaarheid en de super locaties langs de weg zijn super.
Snap alleen niet waarom iedere aanbieden pasjes, dongels en apps wil hebben. Waarom niet gewoon een betaalterminal zoals bij de onbemande tankstations? Kan je met een tankkaart betalen, of creditcard/pinpas. Veel klantvriendelijke voor de spontane, incidentele laders. De abonnementhouders kunnen prima een app gebruiken.
Dat zit in de CCS 2.0 specificatie en ze zijn met oa BMW met de i3 dit al aan het testen.Uiteindelijk zal men er niet onderuit kunnen om een systeem van voertuigherkenning en afrekening via backoffice te ontwikkelen. Anders groeien de Superchargers en de andere snelladers te ver uiteen ten nadele van de anderen.
Vooral dat laatste. FN steekt zijn nék wel uit. BP en Shell doen ook wat dingetjes, maar tot op heden hebben ze niet 'gewoon even' serieus geld er tegenaan gegooid.RWS (dus de Nederlandse Staat) is volgens het FD van vandaag in hoger beroep gekomen van het vonnis van de rechtbank van 4juli 2017 waarin, kort gezegd, het verbod op shops bij de FN is vernietigd. de Minister moet een nieuw besluit nemen.
Bij de rechtzaak voegden zich diverse oliehandelbelanghebbenden. Dat begrijp ik. Dat de Staat hen steunt, niet. Zeker waar de rechtbank in 4.4 overweegt dat de bestaande exploitanten geen initiatieven namen om elektrische laadpunten te realiseren. Dat gedrag moet je niet willen belonen, lijkt mij.
Uitspraak Rb:
ECLI:NL:RBAMS:2017:4755, Rechtbank Amsterdam, AMS 16/3357 en 16/5854
De staat kan waarschijnlijk een rij rechtzaken of schadeclaims van oliehandelaren verwachten wanneer blijkt dat hun duurbetaalde concessie toch niet exclusief blijkt te zijn...RWS (dus de Nederlandse Staat) is volgens het FD van vandaag in hoger beroep gekomen van het vonnis van de rechtbank van 4juli 2017 waarin, kort gezegd, het verbod op shops bij de FN is vernietigd. de Minister moet een nieuw besluit nemen.
Bij de rechtzaak voegden zich diverse oliehandelbelanghebbenden. Dat begrijp ik. Dat de Staat hen steunt, niet. Zeker waar de rechtbank in 4.4 overweegt dat de bestaande exploitanten geen initiatieven namen om elektrische laadpunten te realiseren. Dat gedrag moet je niet willen belonen, lijkt mij.
Uitspraak Rb:
ECLI:NL:RBAMS:2017:4755, Rechtbank Amsterdam, AMS 16/3357 en 16/5854
De staat kan waarschijnlijk een rij rechtzaken of schadeclaims van oliehandelaren verwachten wanneer blijkt dat hun duurbetaalde concessie toch niet exclusief blijkt te zijn...
Volgens mij beperkt die exclusiviteit zich tot de verkoop van brandstoffen.
Ik denk dat we deze zaak niet los kunnen zien van de weigering van RWS om fatsoenlijke bewegwijzering naar de FN stations te plaatsen zoals zij ook voor tankstations en zelfs McDonalds incl openingstijden doet.
Fastned accepteert nu ook cards van vele aanbieders. Goed nieuws. Gemak dient de mens. Wellicht ga ik er zelfs nog eens laden.
Can I charge with a charge card?
150kW dus?