Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me af waarom partijen gisteren flink aandelen FN hebben gekocht op 40 € terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat hij vandaag nog verder naar beneden zou gaan. (en dat niveau waarschijnlijk verder niet meer gaat halen).
Short selling... aandelen verkopen die je niet formeel bezit op een hogere koers (€40) en terugkopen bij een daling. Het aandeel FN is een perfecte kandidaat voor Short Selling. Maar wel super hoog risico.. Maar dat is het toch al... Zou mij niets verbazen dat de familie Lubbers er via een omweg dik inzit met shorts.
 
Short selling... aandelen verkopen die je niet formeel bezit op een hogere koers (€40) en terugkopen bij een daling. Het aandeel FN is een perfecte kandidaat voor Short Selling. Maar wel super hoog risico.. Maar dat is het toch al... Zou mij niets verbazen dat de familie Lubbers er via een omweg dik inzit met shorts.
Dan hadden ze vrijdag al moeten verkopen op 50 €. En zou ik gisteren nog even hebben gewacht met kopen.
Achteraf een rare zaak.
Dit had je met een klein beetje nadenken kunnen zien aankomen, na het afblazen van de emissie.
En was een makkelijke manier geweest om zeker geld te verdienen.
 
Dan hadden ze vrijdag al moeten verkopen op 50 €. En zou ik gisteren nog even hebben gewacht met kopen.
Achteraf een rare zaak.
Dit had je met een klein beetje nadenken kunnen zien aankomen, na het afblazen van de emissie.
En was een makkelijke manier geweest om zeker geld te verdienen.
Dat zou het mooiste zijn voor ze, maar we hebben het hier over mensen die met onderpand aandelen vastzetten en proberen een paar % te pakken. Hoog risico maar kan ook zomaar 25% renderen in 1-2 dagen.
 
Fastned Honswijk met 4x 175kW CCS is nu open.

upload_2019-7-10_13-13-42.png
 

VEB - Fastned houdt koerswinst na beursgang toch deels vast
Hoe is het mogelijk? :rolleyes:
Een 50% in de plus tov. de jarenlange koers van zo ongeveer een tientje staat me bij. Eerst bij Npex dat schoot niet op :(, toen naar Nxchange, als ongeveer enige genoteerde aandeel! Maar de obligaties daarentegen gingen de afgelopen jaren als warme broodjes met miljoenen over de toonbank, 6% ieder kwartaal vijf jaar lang... :cool: Daar danken we al die mooie 175kW laders aan en inmiddels meer dan 100 laadstations.
Een leuke slotzin ah eind "... Beleggers nemen daarom veel risico met dit aandeel, maar dat pakt soms ook goed uit..." Nee dit gaat niet over Tesla maar Fastned!
 
Ik heb gisteren voor het eerst echt met Fastned geladen. Ik was onderweg langs Apeldoorn en het SuC was 14 minuten omrijden. Ik hoefde maar 30% bij te laden, dus ik dacht: ik neem Fastned De Somp wel. Deze heeft 3x 50 kW palen. Er stonden al een Ioniq en i3 te laden.

Mijn SoC was 20% maar het laden via CCS begon met 36 kW en liep op naar 38 kW bij 55%. Is dat normaal bij Fastned? Ik had verwacht tegen de 50 kW aan te kunnen laden. Ik had waarschijnlijk beter kunnen omrijden naar het SuC (op de terugweg haalde ik daar gewoon 100+ kW) dan was ik sneller op bestemming geweest.
 
Ik heb gisteren voor het eerst echt met Fastned geladen. Ik was onderweg langs Apeldoorn en het SuC was 14 minuten omrijden. Ik hoefde maar 30% bij te laden, dus ik dacht: ik neem Fastned De Somp wel. Deze heeft 3x 50 kW palen. Er stonden al een Ioniq en i3 te laden.

Mijn SoC was 20% maar het laden via CCS begon met 36 kW en liep op naar 38 kW bij 55%. Is dat normaal bij Fastned? Ik had verwacht tegen de 50 kW aan te kunnen laden. Ik had waarschijnlijk beter kunnen omrijden naar het SuC (op de terugweg haalde ik daar gewoon 100+ kW) dan was ik sneller op bestemming geweest.
De 50kW is een 125A lader en dan ligt het aan het voltage van de accu hoe veel kW je kan laden.
 
Ik stond afgelopen weekend aan een 50 kW Allego lader in frankrijk met iets van 40% SoC (en een warme accu). Hij begon op 38 kW te chargen en hield dat redelijk lang vol tot een 55% ofzo, waarna hij wel ineens doortrok naar de 48 kW. dat heeft ie volgehouden tot ik hem stopte rond de 80% ofzo.