Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)
hier kan je ook nog eea vinden
De eeuwige verdediging tegen fossiel....(argumenten gezocht)

wat was jullie beste argument als iemand vraagt WHY??? op zoek naar de 10 leukste ;-)
 
  • Like
Reactions: Kuijp74
Dus ik heb 2 dagen geleden mijn model X besteld :)

Maar om te voorkomen dat ik van alles moet verzinnen om tegen mijn colllega's te zeggen leek het mij verstandig om de beste "excuus theorien" gewoon te vragen hier.

Oftewel wat zeggen jullie als iemand begint over de prijs van aanschaf?

Ik had zelf al:

  • Maandkosten bijna hetzelfde als een auto van €60.000
  • Geen wegenbelasting
  • Groen rijden (maar daar zijn ook wel weer weerwoorden op)

Wat ik meestal zeg: "Rij even mee"
Na het eerste stoplicht sprintje volgt vrijwel altijd "Ja ik snap wel waarom je deze gekozen hebt"
 
  • Like
Reactions: gelden and Kuijp74
Ik stel meestal de vraag of men ooit een proefrit heeft gemaakt in een Tesla, waar ik vrijwel altijd een 'nee' op terug krijg. Dan zeg ik: "dat dacht ik al, anders had je nu niet in een benzineauto gereden". Vaak verschuift het onderwerp dan van geld naar belevenis, en op dat vlak kan geen enkele andere auto op tegen de Tesla.
 
Trouwens, ik zag vandaag voor het eerst dat er het laadstation langs de A13 richting Den Haag snelladen aanbied, wat ik persoonlijk nog niet eerder had gezien. Eén van de stekker past volgens mij ook niet op de Tesla. Maar wat ik wou zeggen: laadkosten voor 60% toename worden geschat op ruim €28!! Wat een belachelijk hoog bedrag. Is dit het gevolg van de overname van NewMotion door Shell?
download.png
 
Wat ik meestal zeg: "Rij even mee"
Na het eerste stoplicht sprintje volgt vrijwel altijd "Ja ik snap wel waarom je deze gekozen hebt"
Ik hou mij ook ver van het CO2-verhaal. Het fijn stof/NOx verhaal werkt wel, alsook het TCO-verhaal (al denk ik dat niet iedereen mijn Excel-sheet gelooft), en wat zeker werkt is zoals je zegt het "Rij even mee"-verhaal!
 
Toch wel bijzonder dat we soms denken “iets uit te leggen hebben”.

Ik snap het gevoel wel, ik heb het ook even gehad, maar zodra ik me bedenk dat ik als ondernemer zo’n beetje 24 uur per dag werk (verantwoordelijkheid voor de zaak draag je altijd bij je), nooit echt “vrij” heb, en geen enkele luxe van een werknemer heb, het volkomen vanzelfsprekend hoort te zijn dat ik in een luxe auto van mijn keuze rijd.

Hebben we trouwens ook iets uit te leggen over onze woning? Is vast een stuk mooier dan die van de werknemers.
 
  • Like
Reactions: is3 and Hbrink
Toch wel bijzonder dat we soms denken “iets uit te leggen hebben”.

Ik snap het gevoel wel, ik heb het ook even gehad, maar zodra ik me bedenk dat ik als ondernemer zo’n beetje 24 uur per dag werk (verantwoordelijkheid voor de zaak draag je altijd bij je), nooit echt “vrij” heb, en geen enkele luxe van een werknemer heb, het volkomen vanzelfsprekend hoort te zijn dat ik in een luxe auto van mijn keuze rijd.

Hebben we trouwens ook iets uit te leggen over onze woning? Is vast een stuk mooier dan die van de werknemers.
Je slaat exact de spijker op z'n kop! ;)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik wil binnenkort aan een rondrit in de Ardennen mee doen, maar qua superchargers valt het niet mee.

De rondrit is 300km en de start is 100km ver, en het einde een 40km van een SuC af.

Ik zit dus rond te kijken naar alternatieven om bij de start of onderweg snel wat bij te laden.

Kom ik deze CHAdeMO lader nabij de start tegen:
nissan-marche-en-famenne_14812.JPG
 
Ik wil binnenkort aan een rondrit in de Ardennen mee doen, maar qua superchargers valt het niet mee.

De rondrit is 300km en de start is 100km ver, en het einde een 40km van een SuC af.

Ik zit dus rond te kijken naar alternatieven om bij de start of onderweg snel wat bij te laden.

Kom ik deze CHAdeMO lader nabij de start tegen:
nissan-marche-en-famenne_14812.JPG



Mooi, een snellader op je route. :) En zonder pasjes gedoe deze keer, maar op ouderwetse manier met een "klassieke" sleutel... . :rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: FVO
Vervelende reacties op de tesla heb ik niet gehad. Bij vragen bevestig ik altijd dat ik het ook veel geld vind voor een auto. Ik zie mijn keuze voor deze auto als mijn bijdrage aan de ontwikkeling van het elektrisch rijden van de toekomst. Je hebt nu eenmaal gekken nodig die zo veel geld willen betalen voor een product dat in ontwikkeling is. Geen moment spijt van overigens, iedere dag is het weer een feest om in deze auto te mogen stappen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
TL;DR: mouse nuts.
Als het allemaal doorgaat. En dan nog: de enigen die lachen zijn de advocaten. Die krijgen $ 1M.

Het zal wel doorgaan want het is in een mediation overeengekomen. De kans dat het niet wordt goedgekeurd is erg klein.
En ja hoor, dan zou ik, als ik in US zou wonen $.75,00 krijgen.
Het bedrag van 5 miljoen is nog wel te overzien, ook al komen er nog overseas gevallen bij.
Niet dom om het zo te doen.