Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien niet het juiste draadje, maar toch een poging.
Ik rijd sinds vorige week in een Model 3 Standaard Plus ivm schade aan mijn Model S. Nu valt mij op dat ik geen file informatie op het scherm zie. Ik kan de optie om dit aan te zetten nergens vinden. Wie kan mij helpen?

Bij ons ( maar dat is een AWD LR ) via het verkeerslichtsymbooltje op de kaart rechts, zie recente manual ( dd 30 Okt 2019 ) p 147 en p 143
upload_2019-12-8_22-8-34.png

..etc etc
 
Vandaag ben ik 6 jaar tesla rijder. Enorm veel tesla gebeurtenissen en roadtrips en andere fijne momenten met gelijkgestemden meegemaakt. Hopelijk volgen er nog veel.:)

Frank gefeliciteerd. Nog iemand uit de eerste lichting. Toen zwaaiden we onderweg nog naar elkaar, haha!

Ik maak van de gelegenheid gebruik iedereen hier nog even te wijzen op de mogelijkheid een mooi kunstwerk van je eigen Tesla te bestellen bij Frank.
Ik heb er inmiddels twee!:cool:
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Toen zwaaiden we onderweg nog naar elkaar, haha!
Was mooi die begintijd waarbij we nog naar elkaar zwaaiden. En anderen die vol bewondering en vragen naar je auto kwamen kijken. Iedereen had vragen over en angst voor het bereik. Vakanties nog echt plannen en jezelf een avonturier voelen.
Nu is Tesla gemeengoed en elektrisch rijden routine geworden, behalve het genieten van je Tesla, dat is onveranderd heerlijk :cool:
 
  • Like
Reactions: nico180
Pedanterie-alarm:

De almaar uitbreidende lijst van classic forever goodies:
- open dak
- frunkruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
 
  • Like
Reactions: job-lek and Maarten
Pedanterie-alarm:

De almaar uitbreidende lijst van classic forever goodies:
- open dak
- frunkruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
- non-existing center console
- bevestigingspunten voor een dakdrager
Een sjoelbak tussen de voorstoelen!
Driften met achterwielaandrijving!
 
En juist daar komt een interessante notitie uit het APK handboek naar voren:

"3.
Keuringverplichting

De erkenninghouder is verplicht om voertuigen, die bij hem ter keuring worden aangeboden, te keuren als hij daarvoor bevoegd is."

Algemene informatie voor de uitvoering van de APK | RDW

Ze kunnen je auto dus niet weigeren omdat ze de apparatuur niet hebben. Heb dan het lef om te zeggen dat je het te ingewikkeld vindt.
 
Niets. Het vergt alleen een speciaal soort mens: iemand die niet zeurt, maar gewoon zijn werk doet.

Officieel mogen ze je (In Nederland iig) niet eens weigeren voor een APK keuring, dit is de rede dat Tesla geen auto's keurt omdat ze dan ook brandstofauto's moeten keuren. Als de RDW daar achter komt kunnen ze een probleem krijgen.

Zou mooi zijn als een autobedrijf alleen auto's keuren die ze leuk vinden :p

Ik heb mijne toevallig vorige week laten keuren en de volgende dingen wijken iets af maar om nou te zeggen dat het lastiger is:

Chassisnr even opzoeken, of onder de parafaanplaat onder de frunk of naast de bijrijdersstoel.
Opkrikken moet je even weten, gebruik de 4 krikpunten. (Neem een setje jack pods mee)
12V accu willen ze zien of hij vast staat, die kan ook op 2 verschillende plekken zitten. (Onder parafaanplaat of onder de frunk)

Verder is de keuring nagenoeg identiek, sterker nog hij is simpeler als een brandstofauto. Uitstoot meten hoeft niet, uitlezen voor readiness check hoeft niet.

@Desiré
In Arnhem zit het RDW keuringsstation dat is relatief dichtbij Nijmegen. Mocht je niemand kunnen vinden kan je daar altijd nog terecht.

Edit: MartijnS was me al voor:)