Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.

Attachments

  • DDAA81CF-29DF-41DE-92BE-B67B3D70A056.jpeg
    DDAA81CF-29DF-41DE-92BE-B67B3D70A056.jpeg
    971.5 KB · Views: 65
Dit gaat misschien al te ver.
Toen er nog geen lak over de verflaag gespoten werd, kon je daar lichte krassen uitpolieren doordat je de verf eigenlijk open wreef. Met de huidige laklagen over de verf lukt dat niet meer. Al zijn er nog steeds wagens zonder laklaag. Vooral witte.
Ik zou eerst met een polish proberen.
Zoiets
Inwrijven, wat laten drogen en dan opblinken met een nieuwe doek. Heeft een heel licht (microscopisch) schurend effect. Genoeg om het oppervlak glad te maken, maar ook om een laagje vreemd materiaal te verwijderen (dat meestal sneller los laat dan de harde laklaag).
 
  • Like
Reactions: Robster
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?

Misschien met een schoon doekje en wat terpentine proberen. (let op geen thinner!!!)
Soms wil een schone natte spons (geen schuurspons) en even met wat druk langduriger poetsen ook wel helpen.

Met de standaard WD40 (siliconen) erop spuiten en met schone doek wrijven wil idd ook wel eens helpen (zoals iemand anders al aanstipt)
 
Ik zie (minimaal) drie grote problemen met dat bedrag:
- ten eerste is dat voor de *gemiddelde* Nederlander. Ik heb het vermoeden dat op dit forum de 'armlastige', van toeslagen afhankelijke, sterk in de minderheid is;
- ten tweede heeft men nog nooit een juiste (eerlijke) voorspelling over een belastingverhoging gedaan. Sowieso zou ik minimaal een factor twee, maar eerder een factor drie rekenen;
- en ten derde: men vertelt maar weer de halve waarheid. Die 100 komen ze op omdat er 'steunpakketten' komen. En hoe denk je dat die pakketten gefinancierd worden? Belastingverhoging! Alleen ander potje, dus wordt het in dit artikel niet meegenomen.
 
Op elektriciteitsproductie wordt al ETS geheven. Dit dan op elektriciteit uit gas en kolen.

Voor zover ik begrijp, gaan verdelers van gas en andere fossiele brandstoffen ook een heffing moeten bijtellen per liter of m3 van de fossiele brandstof die ze leveren, op basis van de CO2-uitstoot die deze brandstof vervolgens veroorzaakt bij verbranding.

Al bij al een goeie evolutie. Het wordt Europees toegepast dus individuele landen kunnen geen concurrentieel voordeel halen. Ook voor import uit buitenland worden deze tarieven aangehouden dus geen concurrentieel voordeel daar.
Eerst zien dan geloven, ik denk dat Duitsland en Frankrijk er wel weer een betere deal uithalen dan Nederland en België.
 
Beste TMC'ers,

Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.

De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.

Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.

De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?

En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
 

Attachments

  • IMG_3173.jpeg
    IMG_3173.jpeg
    723.4 KB · Views: 42
Beste TMC'ers,

Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.

De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.

Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.

De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?

En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
Bij mijn MS was het € 1735 voor twee in het voorjaar bij Tesla heel tervreden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Beste TMC'ers,

Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.

De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.

Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.

De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?

En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
vraag eens bij @Gtech
 
  • Like
Reactions: Gtech and jpvdheijn
Beste TMC'ers,

Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.

De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.

Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.

De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.

Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?

En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
Heb je een melding boven in het scherm? Als je hem in de hoge-stand wil gaan zetten en hij weigert komt er vast een melding.

Ik zou eerst zeker willen weten of het inderdaad de luchtbalg is of dat er ergens anders een lek/storing zit. Bij Land Rover bijv. zit het vaker in de regelunit dan in de luchtbalg zelf.
 
vraag eens bij @Gtech
2013-2016 (SAS) luchtvering lekkage kan ik repareren maar 2016+ (TAS) op dit moment nog niet omdat ik daar custom parts voor moet ontwikkelen, hopelijk lukt dat binnenkort maar helaas niet op hele korte termijn.

Rammelende veerpoten (voorkant) wil ook wel eens voorkomen en ben ik ook mee bezig voor een permanente oplossing.

Als een auto niet meer omhoog komt is er een grote kans dat de compressor ook overleden is, deze moet harder werken als er ergens een lekkage zit
 
Last edited:
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?
Het is lastig te beoordelen zonder foto's.

Ik ben zelf hobby detailer. Een van mijn collega's had een keer zijn hele zijkant innig laten knuffelen met een witte paal en dacht dat heel zijn lak open getrokken was, bleek gewoon verf van de paal te zijn en was makkelijk weg te halen met detailklei zonder lakschade.

Stuur mij een pm en dan zal ik kijken wat er mogelijk is. Zie dat je in Zeist woont, toevallig woont mijn moeder daar ook 😉
 
  • Like
Reactions: Gtech