You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit zag ik niet aankomen. Heeft iemand hier met inzicht in wat dit gaat betekenen?
EU-burgers moeten gaan betalen voor CO2-uitstoot van auto en verwarming EU-burgers moeten gaan betalen voor CO2-uitstoot van auto en verwarming | Klimaat | NU.nl
Voor de gemiddelde Nederlander gaat het om ongeveer 100 euro per jaar.
Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?
Ik zie (minimaal) drie grote problemen met dat bedrag:In het stuk van ED.nl benoemen ze nog dit:
Bron: EU-burgers gaan vanaf 2027 betalen voor CO2-uitstoot rijden en wonen
Eerst zien dan geloven, ik denk dat Duitsland en Frankrijk er wel weer een betere deal uithalen dan Nederland en België.Op elektriciteitsproductie wordt al ETS geheven. Dit dan op elektriciteit uit gas en kolen.
Voor zover ik begrijp, gaan verdelers van gas en andere fossiele brandstoffen ook een heffing moeten bijtellen per liter of m3 van de fossiele brandstof die ze leveren, op basis van de CO2-uitstoot die deze brandstof vervolgens veroorzaakt bij verbranding.
Al bij al een goeie evolutie. Het wordt Europees toegepast dus individuele landen kunnen geen concurrentieel voordeel halen. Ook voor import uit buitenland worden deze tarieven aangehouden dus geen concurrentieel voordeel daar.
Bij mijn MS was het € 1735 voor twee in het voorjaar bij Tesla heel tervreden.Beste TMC'ers,
Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.
De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.
Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.
De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?
En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
vraag eens bij @GtechBeste TMC'ers,
Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.
De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.
Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.
De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?
En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
Bij mijn MS was het € 1735 voor twee in het voorjaar bij Tesla heel tervreden.
Heb je een melding boven in het scherm? Als je hem in de hoge-stand wil gaan zetten en hij weigert komt er vast een melding.Beste TMC'ers,
Ik heb een Tesla Model X waarvan de vering linksvoor helemaal is ingezakt. Zie foto.
De wiel zit bijna tegen de wielkast aan. Het rijdt tevens erg oncomfortabel.
Ik heb de auto gebracht naar een lokale garage ipv naar een service center omdat ik de auto in deze staat niet zo ver wil rijden. De service centers zijn minimaal 30km ver en ze hebben op korte termijn geen tijd.
De garage heeft de auto onderzocht en ze vermoeden een kapotte/lekke luchtvering. Ze zeggen dat Tesla voorschrijft beiden luchtveringen voor te vervangen en dat kosten inc arbeid zo'n €2.500 bedraagt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem bij de Model X? Heeft iemand dit laten uitvoeren bij een niet-Tesla garage?
En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
Je kan een service request maken, met foto's van het probleem. Dan geven ze je een offerte die je moet goedkeuren alvorens je een afspraak kan plannen.En is er iemand die dit heeft laten doen bij Tesla en hoeveel kost het daar ongeveer?
Ja deze zakte steeds naar beneden na 2 dagen. En is hersteld bij tesla voor die prijs.Heb je dit bij Tesla laten doen? En was de luchtvering kapot?
2013-2016 (SAS) luchtvering lekkage kan ik repareren maar 2016+ (TAS) op dit moment nog niet omdat ik daar custom parts voor moet ontwikkelen, hopelijk lukt dat binnenkort maar helaas niet op hele korte termijn.vraag eens bij @Gtech
Het is lastig te beoordelen zonder foto's.Ik gleed bij het inparkeren in Sölden van een blok ijs af en dat zette mijn auto net tegen een klein beweegbaar geel paaltje aan…Dus heb nu gele strepen op mijn wielkast staan. Deuk in ego, maar niet in auto zo te zien. De strepen lijken erop te liggen. Krijg het net met een doekje niet weg. Weet iemand een veilige manier om dat ‘makkelijk’ weg te poetsen/polijsten? Of waar ik dat kan laten doen, zonder dat ik mijn hele wielkast moet laten vervangen voor heul veul geld?