Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: fiets rek/drager

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zegt Tesla idd. Maar Tesla zegt ook dat de X en de S hetzelfde onderstel hebben. En bij een X ondersteunen ze wel plaatsing van een trekhaak... o_O
Maar dat zegt volgens mij niet zoveel; hangt helemaal af van wat je tot het onderstel rekent of niet.
Blijkbaar kan het onderstel zelf het wel aan, maar zit hem de crux in wat er precies tussen de trekhaak en het onderstel qua constructie is gemaakt èn is getest.
 
Ik lees dat Brink gewoon een haak heeft die past. Weliswaar met een grote disclaimer, maar ja dat weten van Tesla nu wel

Is al een hele tijd stil in dit draadje...maar heeft iemand inmiddels ervaring met een trekhaak onder de MS? Voor een fietsendrager bedoel ik dan. Ik vind bij Brink overigens alleen een trekhaak geschikt voor MS tot 02-2016.
 
Hallo MarcoQ, ik heb hem reeds twee jaar onder mijn MS zitten, de afneembare lastdrager van Brink, het is een reguliere afneembare trekhaak van Thule, alleen iets gemodificeerd met een soort balkje op de kop gelast waardoor het onmogelijk is een aanhangwagen aan te koppelen, reguliere fietsendragers passen wel. ik gebruik hem haast wekelijk om onze MTB's naar de Ardenne te vervoeren voor spannende MTB-tochten. Super tevreden, wel gaat je gebruik met twee fietsen achterop flink omhoog.
 
deze blijkt te werken: eerste rit althans zonder problemen verlopen.
Vraag me wel af of de achteruit dit gaat uithouden ?!

IMG_2423.JPG
 
  • Informative
Reactions: michelh
deze blijkt te werken: eerste rit althans zonder problemen verlopen.
Vraag me wel af of de achteruit dit gaat uithouden ?!

View attachment 294564

Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen op de wat langere termijn. Wel interesse in deze oplossing.
Zo te zien wel redelijk wat ruimte tussen bumper en trapper, zodat de trappers de bumper niet beschadigen bij een keertje stevig remmen of een verkeersdrempel
 
Als je op de Thule website een drager per type auto zoekt, geeft hij geen opties voor de MS bij kofferbak dragers
View attachment 294797

Heb net even geprobeerd: i.p.v. het geheel op de ruit te dragen, lukt het ook op de afgeschuinde kan van het kofferdeksel:

IMG_2428.JPG


Ik had al een stukje fietsband ertussen gestoken om de ruit niet te beschadigen, maar zal dat nu ook gebruiken om ook de verchroomde deurlijst te beschermen tegen krassen/groeven. Drager kan op die manier netjes op de METALEN buitenkant opgespannen worden.
:cool:
 
  • Informative
Reactions: S-19910