You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er deftig uit.
Bij de SuC in Oosterhout al geen probleem maar was wel nipt, maar ik denk ook dat het afhangt van SuC tot SuC.Daar ben ik ook benieuwd naar, vooral als we ermee om reis in Engeland.
Het schijnt per SC af te hangen hoeveel ruimte je hebt.
Ik zal binnenkort even gaan testen in een SC in de buurt.
Mooi, goed om te weten!Bij de SuC in Oosterhout al geen probleem maar was wel nipt, maar ik denk ook dat het afhangt van SuC tot SuC.
Uit mijn hoofd: 54kg. Het staat in de manual.Kort vraagje:
Wat is de maximale kogeldruk voor een Model X (met de af-fabriek geleverde afneembare trekhaak)?
Wij zijn van plan een fietsdrager te kopen (Thule Easyfold XT2) voor onze, nog aan te schaffen, elektrische fietsen (plusminus 20-21kg/stuk zonder accu).
Thanks, 54kg heb ik ook ergens zien staan, maar leek mij een beetje aan de lage kant. (Onze vorige wagen had nl. iets van 75kg)Uit mijn hoofd: 54kg. Het staat in de manual.
Behalve de fietsen moet je het gewicht van de fietsendrager zelf ook meerekenen.
Beetje hele late reactie maar volgens mij klopt dit verhaal van de ANWB niet. Om te beginnen vermeld de typegoedkeuring bij mijn weten helemaal geen maximale kogeldruk. Deze staat, net als de maximale daklast, alleen in het instructieboekje van de auto. Bij het trekkeb van een aanhanger zul je er wel rekening mee moeten houden. Maar in de wettekst die gaat over het gebruik van lastdragers op de trekhaak (https://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/2018-05-20, Artikel 5.18.7) staat dat je rekening moet houden met de maximale capaciteit van de toegepast trekhaak. Er wordt niets gezegd over de door de fabrikant van de auto vermeldde maximale kogeldruk:Opgegeven aanhangermassa geremd en/of ongeremd 0kg dwz geen aanhanger!.Trouwens als maximale kogeldruk 0kg bedraagt dan mag er zelfs geen fietsendrager op. Ook niet in Nederland:
ANWB - Experts
Dat kantelen van de fietsendrager, zodat de achterklep open kan, heb ik wel veel gemak van, moet ik eerlijk zeggen.Na wat puzzelen zojuist, volgens mij, de lichtste trekhaakfietsdrager voor onze elektrische fietsen gekocht. De Uebler F22, weegt 12,4kg (bij de fietsenwinkel aan de weegschaal gehangen. Het is een “fixed” model, dat betekent als die erop zit, dan kan je niet meer de kofferbak openen. Dat maakt hem meteen ook een stuk lichter dan de “flex” modellen. De fietsdrager zelf is op te vouwen toen een redelijk compact pakketje. Qua prijs scheelt het bestwel met een Thule Easyfold XT2 (verschil: kleine 300 euro).
Dat is zo, maar in mijn geval moet ik dan eerst een kinderstoel eruit halen. Veel gedoe. Even kantelen van het fietsenrek is dan toch een fijn gemak.Mocht het echt nodig zijn, dan kun je (incidenteel) nog de kofferbak in door de achterbank naar voren te klappen.
Wij hebben geen kinderstoel (en ook geen bijbehorend kind) . Spullen waar we direct bij willen, zoals koelbox, staat/ligt op de achterbank, voor de rest is het inderdaad de rugleuning een stukkie naar voren en pakken wat je moet hebben, mocht dat nodig zijn.Dat is zo, maar in mijn geval moet ik dan eerst een kinderstoel eruit halen. Veel gedoe. Even kantelen van het fietsenrek is dan toch een fijn gemak.
Waarom de lichtste? Zou die 5 à 10 kg iets uitmaken op een combinatie van +2000kg? Denk dat vooral de luchtweerstand een issue is voor de Tesla. Zeker de mandjes, fietszakken, iphone houders, kinderstoeltjes er af halen.Na wat puzzelen zojuist, volgens mij, de lichtste trekhaakfietsdrager voor onze elektrische fietsen gekocht. De Uebler F22, weegt 12,4kg (bij de fietsenwinkel aan de weegschaal gehangen. Het is een “fixed” model, dat betekent als die erop zit, dan kan je niet meer de kofferbak openen. Dat maakt hem meteen ook een stuk lichter dan de “flex” modellen. De fietsdrager zelf is op te vouwen toen een redelijk compact pakketje. Qua prijs scheelt het bestwel met een Thule Easyfold XT2 (verschil: kleine 300 euro).
Het gaat meer om de kogeldruk denk ik. Als dat de eerder genoemde 54kg is hou je niet veel over voor fietsen.Waarom de lichtste? Zou die 5 à 10 kg iets uitmaken op een combinatie van +2000kg? Denk dat vooral de luchtweerstand een issue is voor de Tesla. Zeker de mandjes, fietszakken, iphone houders, kinderstoeltjes er af halen.