Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb alvast een offerte gekregen van mijn makelaar voor de TESLA S.
Kost mij 2.000 EUR (2.075 EUR als ik er bijstand aan auto en persoon bij wens).
Cataloguswaarde ongeveer 95.000 EUR en 24 maanden geen afschrijving. Heb ook nog iets speciaals dat er gedurende 24 maanden of pnder 24.000km geen afschrijving is.
Ook zijn mijn lichten e.d. ook verzekerd in glasbreuk! Algemene vrijstelling is soms 0 EUR (met een derde) en soms 900 EUR (ik rij tegen een paaltje).
Daarin zit ook een bestuurdersverzekering.
 
Ik heb alvast een offerte gekregen van mijn makelaar voor de TESLA S.
Kost mij 2.000 EUR (2.075 EUR als ik er bijstand aan auto en persoon bij wens).
Cataloguswaarde ongeveer 95.000 EUR en 24 maanden geen afschrijving. Heb ook nog iets speciaals dat er gedurende 24 maanden of pnder 24.000km geen afschrijving is.
Ook zijn mijn lichten e.d. ook verzekerd in glasbreuk! Algemene vrijstelling is soms 0 EUR (met een derde) en soms 900 EUR (ik rij tegen een paaltje).
Daarin zit ook een bestuurdersverzekering.
lijkt me zeer uitzonderlijk, bij welke maatschappij is dit ?
 
Weten jullie dat er zoiets is als Tesla-insurance.nl ? Dit is hun offerte: Ingangsdatum : Nader op te geven Merk : Tesla Type : Model S Bouwjaar : 2013 Kenteken : Nader op te geven Aantal schadevrije jaren : Afkoop noclaim Aantal kilometers per jaar : Meer dan 12.500 kilometers SCM alarmklasse eis : Tesla alarm Dekking Jaarpremie WAM + volledig casco € 750,00 Optionele dekking Jaarpremie Rechtsbijstandverzekering € 32,00 Schadeverzekering Inzittenden* € 38,50 * dekking € 1.000.000,00 personenschade en € 5.000,00 zaakschade
Op deze verzekering zijn de voorwaarden ZAV13 en WBW08 van toepassing. Deze ontvangt u bij de offerte. Onze offerte is onder voorbehoud van acceptatie, tussentijdse premieaanpassingen en wijzigingen in de voorwaarden. De premies zijn exclusief 21% assurantiebelasting. Ik vond het een prima aanbod !
 
Zelf ook een voorkeur voor de verzekering van CBDS (die weer onderbrengen bij Centraal Beheer).
Voorlopig ook mijn ZOE al ondergebracht (kostte wel wat moeite om correct schadevrije jaren in systeem te krijgen, dus daarna qua energie even afgehaakt).

Voor mij is het van belang dit ikzelf verzekeringnemer (en dus begunstigde ben bij schade) en niet CBDS. Voor sommigen is hier een uitzondering voor gemaakt, maar ik heb nog niet teruggevonden dat dit al voor alle verzekerden geldt. Daarnaast heb ik vanuit het forum begrepen dat bij totalloss of diefstal niet het bedrag maar een nieuwe Tesla wordt geleverd.
Beide punten ga ik een paar weken voordat mijn Tesla gelevert wordt bij hun navragen (dat geeft ze meer tijd eea op orde te brengen?).

Indien deze punten niet opgelost zijn / worden dan overweeg ik toch een andere verzekeraar (zelfs als die een paar honderd euro duurder is).

Heeft iemand al meer info? Heeft CBDS de voorwaarden al aangepast, of moet dit nog steeds individueel? Heeft iemand voorwaarden en premies recent bij bijv. FBTO of ANWB gechecked? Ik heb begrepen dat er wat beweging zit in de EV verzekeringsmarkt.
 
Hallo iedereen,

Heb ik iets gemist?
Kijk even wie in deze lijst wel staat ?

Centraal Beheer
Rue Colonel Bourg, 133
1140 Bruxelles
Tel: +32(2)7303232
NBB: 10312

Opzeg: 30/04/1998


Wilt dat nu zeggen dat Centraal Beheer een onbetwistbare keuze geworden is?

De lijst bevat de verzekeraars die toegetreden zijn tot de belangrijkste conventie onder Belgische autoverzekeraars én ze bevat ook verzekeraars die deze afspraken niet meer volgen. Voor Centraal Beheer geldt dus dat laatste, zoals je ook kan zien aan de vermelding OPZEG.

Als je het belangrijk vindt dat een tegenpartij bij schade waar jij verantwoordelijk voor bent, zonder tijdverlies en volgens de gewoontes die we in België kennen aan zijn vergoeding komt, dan is CB in mijn ogen eerder een "betwistbare keuze".

Als dit je niet kan schelen (en je als particulier, zelfstandige of bedrijf ongevoelig bent voor reputatieschade die daaruit zou kunnen ontstaan), mag je zeker CB overwegen.

Als ik je vraag verkeerd interpreteerde of niet duidelijk genoeg ben, kan je voor verdere vragen hierover bij mij terecht via PM.
 
De lijst bevat de verzekeraars die toegetreden zijn tot de belangrijkste conventie onder Belgische autoverzekeraars én ze bevat ook verzekeraars die deze afspraken niet meer volgen. Voor Centraal Beheer geldt dus dat laatste, zoals je ook kan zien aan de vermelding OPZEG.

Als je het belangrijk vindt dat een tegenpartij bij schade waar jij verantwoordelijk voor bent, zonder tijdverlies en volgens de gewoontes die we in België kennen aan zijn vergoeding komt, dan is CB in mijn ogen eerder een "betwistbare keuze".

Als dit je niet kan schelen (en je als particulier, zelfstandige of bedrijf ongevoelig bent voor reputatieschade die daaruit zou kunnen ontstaan), mag je zeker CB overwegen.

Als ik je vraag verkeerd interpreteerde of niet duidelijk genoeg ben, kan je voor verdere vragen hierover bij mij terecht via PM.

Bedankt Patrick! Het is duidelijker...
Nu vraag ik me af waarom CB mij deze link doorgestuurd heeft... :confused:
 
@Patrick Claerhout:ik lees dat je S geproduceerd is. Hoever sta je met de verzekering?

Jan,

Voor BA & omnium liggen mijn voorstellen (en overzicht wat concullega's ter zake doen) ter studie voor. Ik zou niet voor 01/10 beslissing krijgen. En gezien de soms onduidelijke beslissingsstructuur bij verzekeraars acht ik de kans groot dat daar toch nog vertraging op zit.

Voor bestuurdersverzekering heb ik in eerste instantie 4 verzekeraars benaderd. 2 ervan zijn het dossier aan het bestuderen. Van 2 nog geen enkele reactie ontvangen.

Voor rechtsbijstand had ik 3 onafhankelijke rechtsbijstandsverzekeraars gevraagd of ze specifieke clausules in hun bijzondere voorwaarden konden opnemen. Van 2 tot heden nog geen reactie. 1 stelt zich op het standpunt dat haar voorwaarden al voldoende zijn en geen aparte benadering nodig is.

Voor pechverhelping is 1 verzekeraar het bundel aan het bestuderen. Van mensen die hun Model S geleverd kregen verneem ik dat deze verzekering niet nodig zou zijn. Ook Centraal Beheer zou deze niet meer aanbieden, gezien Tesla zelf voorziet in een Roadservice Assistance. Dit voor 4 jaar. Maar de personen die ik hierrond benaderde ontvingen wel alleen mondelinge info over deze pechverhelping en nergens contractuele bepalingen. Dus misschien is dit dik in orde en is dergelijke extra verzekering onnodig (het feit dat CB -toch een beetje de officiële Tesla verzekeraar- zelf niet langer aanbiedt, wijst daar op). Maar gezien ik momenteel geen inzicht in de draagwijdte van die service heb ben ik nog niet 100 % overtuigd dat dit een sluitende oplossing is. Theoretisch kan het ook een -weliswaar gratis- (half)lege doos zijn. Personen die wel over de voorwaarden van Roadservice Assistance beschikken, kunnen mij een plezier doen met me deze eens door te mailen.

Status: "We are searching parts for the construction of your policy" En onduidelijk wanneer status naar "In production" zal gaan. Dus ook op dit vlak de pre-deliverysituatie. Wachten zonder duidelijke clue tot het moment dat de Tesla-grin verschijnt omdat het product voor je neus staat.