Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
niemand kan tippen aan de offerte van centraal beheer...

Ik dacht het WEL!
Momenteel zit ik aan 339€ voor BA en rechtsbijstand + 919€ voor omnium met vrijstelling van ongeveer 750€ dus samen 1258€ taksen inbegrepen.
BA en RB via mijn KBC verzekering, omnium via onze vriend Patrick Claerhout (zie zijn post #284 in dit draadje)

bij Centraal beheer kwam ik op ongeveer 1900€ taksen inbegrepen.
 
Ik dacht het WEL!
Momenteel zit ik aan 339€ voor BA en rechtsbijstand + 919€ voor omnium met vrijstelling van ongeveer 750€ dus samen 1258€ taksen inbegrepen.
BA en RB via mijn KBC verzekering, omnium via onze vriend Patrick Claerhout (zie zijn post #284 in dit draadje)

bij Centraal beheer kwam ik op ongeveer 1900€ taksen inbegrepen.

Maar bij CB zonder vrijstelling
 
Ik dacht het WEL!
Momenteel zit ik aan 339€ voor BA en rechtsbijstand + 919€ voor omnium met vrijstelling van ongeveer 750€ dus samen 1258€ taksen inbegrepen.
BA en RB via mijn KBC verzekering, omnium via onze vriend Patrick Claerhout (zie zijn post #284 in dit draadje)

bij Centraal beheer kwam ik op ongeveer 1900€ taksen inbegrepen.
:confused: Wij Hollanders hebben allemaal hetzelfde tarief, onafhankelijk van uitvoering of schadevrije jaren € 750,-
 
Iemand een officieel document over het "track and trace" systeem ergens gevonden?
"AXA wilt meer info over dit systeem hebben vooraleer een offerte te maken" zegt mijn verzekeringsmakelaar... :(

Dag Xav,

Ik heb wel een document over alles wat betreft antidiefstalvoorzieningen, dat ik je kan bezorgen. Heb dit samengeraapt en gebruikt in mijn zoektocht naar goede verzekeringsoplossingen buiten CB. Staan ook gegevens in over tack- en trace. Maar is helaas ook nog niet volledig. Mijn herhaalde vraag aan Tesla wie bijv. contactpersoon of contatmail/-telefoon is als er diefstal moet gedeclareerd worden is nog niet beantwoord. Zal ze morgen bij aflevering ook nog eens opwerpen. Stuur mij eens een mailtje, dan reply ik met document in bijlage.

Wat betreft mijn eigen zoektocht naar gunstige oplossing zonder nadeel van niet-onderschrijven Belgische verzekeringsconventies, alvast deze teaser welke ik vanmiddag ontving:
"Geachte, Beste,

Morgen wordt u dossier definitef in kaart gebracht en u bezorgd."


De verzekeringsvoorstellen kan ik geïnteresseerden als bezorgen (PM met emailadres). Voor de extacte tarieven en voorwaarden, kan ik wellicht tegen eind deze week overzicht maken.
Gezien de nieuwe normen mbt. reclame en zelfpromotie op TMC zal ik dit niet hard pushen. Ik zal hier 1 bijdragen aan wijden. Wie interesse heeft weet mij wellicht wel te vinden.
 
Last edited:
Wat betreft mijn eigen zoektocht naar gunstige oplossing zonder nadeel van niet-onderschrijven Belgische verzekeringsconventies, alvast deze teaser welke ik vanmiddag ontving:
"Geachte, Beste,

Morgen wordt u dossier definitef in kaart gebracht en u bezorgd."


De verzekeringsvoorstellen kan ik geïnteresseerden als bezorgen (PM met emailadres). Voor de extacte tarieven en voorwaarden, kan ik wellicht tegen eind deze week overzicht maken.
Gezien de nieuwe normen mbt. reclame en zelfpromotie op TMC zal ik dit niet hard pushen. Ik zal hier 1 bijdragen aan wijden. Wie interesse heeft weet mij wellicht wel te vinden.

Ben benieuwd... Laat zeker maar iets weten ! :wink:
 
Mijn verzekeringsagent voor de zaak was zo vriendelijk hun ‘automotive’ mannen de offerte van CB te laten controleren.
Reactie: "Eigenlijk kunnen ze het nog steeds niet geloven maar het staat er toch echt. Zelf komen ze met een doorrekening niet verder dan zo’n € 1.400,-. In de polisvoorwaarden zien ze ook geen rare of afwijkende dingen waar je huiverig van zou moeten worden. Kortom, ook hun advies is om deze offerte met beide handen aan te pakken………J".
Een auto ter overbrugging (dat nadeel las ik hier) is voor mij geen issue, heb 'm dus met beide handen aangepakt.
Daar bleek nog een extra voordeel aan vast te zitten, ik kan onze 2e auto op naam van mn vrouw registreren die nog geen B/M jaren had opgebouwd maar als aanbieding direct in trede 12 binnenkomt (=75% korting).
 
Beste Belgen,

Het heeft uiteindelijk langer geduurd dan voorzien, maar eindelijk ben ik geland met een voor mij acceptabel verzekeringstarief bij verzekeraar, die ook de Belgische conventies (expertise- en RDR) onderschrijft.

1. In Burgerlijke Aansprakelijkheid is het tarief vooral voor chauffeurs met een gunstige BonusMalus situatie aantrekkelijk. Het tarief houdt rekening met risicozone's én voor BM-2 tot 00 varieert het tussen € 351,20 en € 554,91 (telkens taks incl.). Voor de laagste schaal is er behoud van tarief (geen toepassing van malus bij schade), zeer beperkte opzegmogelijkheid (wel bij opzet, 3 schades in fout, alcoholintoxicatie, vluchtmisdrijf) en is er een gratis verkeersongevallendekking voorzien. Dergelijke voorwaarden voor goede chauffeurs waren in België reeds bij sommige verzekeraars in voege. Maar zelfs voor Teslarijders met een minder gunstige BM-graad, blijft de polis onder het tarief van Centraal Beheer. Zo betaalt wie BM 8 heeft tussen € 474.77 en € 750,14 als jaarpremie.

2. Het tarief Omnium is opgebouwd via met een vaste sleutel (% van de cataloguswaarde) en heeft een vrijstelling van 1,5 % van de schade met minimum van € 750 bij stoffelijke schade en diefstal. Geen vrijstelling bij brand, schade door natuurkrachten (hagel, aanrijding dieren) en vaste vrijstelling van € 125 voor glasbreuk hersteld bij Carglass. De eerste 30 maanden van de waarborg is er géén afschrijving. daarna 1 % / maand. Er dient geen bijkomend nadiefstalsysteem geïnstalleerd te worden.

3. BA of Omnium kunnen apart onderschreven worden (geen koppelverkoop).

Toegepast op mijn eigen situatie (BM - 2 / 54 j / factuurprijs: € 90773 / Gent) kost dit mij voor BA & omnium samen € 1.501,24 / jaar.

Bij interesse: PM of even je gegevens invullen op homepage van Coverbel.

- Dit is zoals beloofd de laatste bijdrage om deze mogelijkheid bekend te maken. Dit om niet in botsing te komen met de voorwaarden rond gebruik van TMC -.
 
Wow dat is mooi nieuws;
Automobilisten die hun elektrische of hybride auto met nu nog 0% bijtelling volgend jaar kwijtraken door total loss of diefstal, vallen met hun nieuwe auto in het 7%-tarief. Bovemij biedt een verzekering aan die het verschil in bijtelling dekt.
"Automobilisten die dachten dat ze nog jaren konden profiteren van een 0% bijtelling liepen in de praktijk een groot risico dit zomaar kwijt te raken. Deze automobilisten dreigen het slachtoffer te worden van het regeringsbeleid. De nieuwe auto zal minimaal in het 7%-tarief vallen, het 0% tarief geldt dan niet meer", aldus Rob Polman directeur Bovemij Financiële Diensten.
89 euro
Voor 89 euro per jaar (exclusief assurantiebelasting en alleen in combinatie met Bovag Plus Autoverzekering) kunnen auto-eigenaren zich verzekeren tegen dit risico. Mocht de auto daadwerkelijk worden gestolen of total loss gereden, dan keert Bovemij een bedrag van 225 euro per maand uit.
 
Beste Belgen,

Het heeft uiteindelijk langer geduurd dan voorzien, maar eindelijk ben ik geland met een voor mij acceptabel verzekeringstarief bij verzekeraar, die ook de Belgische conventies (expertise- en RDR) onderschrijft.

1. In Burgerlijke Aansprakelijkheid is het tarief vooral voor chauffeurs met een gunstige BonusMalus situatie aantrekkelijk. Het tarief houdt rekening met risicozone's én voor BM-2 tot 00 varieert het tussen € 351,20 en € 554,91 (telkens taks incl.). Voor de laagste schaal is er behoud van tarief (geen toepassing van malus bij schade), zeer beperkte opzegmogelijkheid (wel bij opzet, 3 schades in fout, alcoholintoxicatie, vluchtmisdrijf) en is er een gratis verkeersongevallendekking voorzien. Dergelijke voorwaarden voor goede chauffeurs waren in België reeds bij sommige verzekeraars in voege. Maar zelfs voor Teslarijders met een minder gunstige BM-graad, blijft de polis onder het tarief van Centraal Beheer. Zo betaalt wie BM 8 heeft tussen € 474.77 en € 750,14 als jaarpremie.

2. Het tarief Omnium is opgebouwd via met een vaste sleutel (% van de cataloguswaarde) en heeft een vrijstelling van 1,5 % van de schade met minimum van € 750 bij stoffelijke schade en diefstal. Geen vrijstelling bij brand, schade door natuurkrachten (hagel, aanrijding dieren) en vaste vrijstelling van € 125 voor glasbreuk hersteld bij Carglass. De eerste 30 maanden van de waarborg is er géén afschrijving. daarna 1 % / maand. Er dient geen bijkomend nadiefstalsysteem geïnstalleerd te worden.

3. BA of Omnium kunnen apart onderschreven worden (geen koppelverkoop).

Toegepast op mijn eigen situatie (BM - 2 / 54 j / factuurprijs: € 90773 / Gent) kost dit mij voor BA & omnium samen € 1.501,24 / jaar.

Bij interesse: PM of even je gegevens invullen op homepage van Coverbel.

- Dit is zoals beloofd de laatste bijdrage om deze mogelijkheid bekend te maken. Dit om niet in botsing te komen met de voorwaarden rond gebruik van TMC -.

Intussen mijn oplossing geworden...
Wat mij betreft, de beste keuze ! Zonder twijfel !

Bedankt, Patrick, voor de moeite!
 
Ik ben al vele jaren klant bij makelaar Meeùs verzekeringen in Antwerpen.
M'n contact daar is Michel Van Haeren.
Ik heb hem zonder meer uitleg om een voorstel gevraagd voor een omnium verzekering op basis van mijn model s bestelbon.
Hij kwam zelf spontaan met een voorstel van CB.
Volgens hem de beste deal.
Geen vrijstelling bij herstelling door Tesla, geen extra alarm, ...
Voordeel van én een belgische makelaar én de prijs van CB.
 
Wow dat is mooi nieuws;
Automobilisten die hun elektrische of hybride auto met nu nog 0% bijtelling volgend jaar kwijtraken door total loss of diefstal, vallen met hun nieuwe auto in het 7%-tarief. Bovemij biedt een verzekering aan die het verschil in bijtelling dekt.
"Automobilisten die dachten dat ze nog jaren konden profiteren van een 0% bijtelling liepen in de praktijk een groot risico dit zomaar kwijt te raken. Deze automobilisten dreigen het slachtoffer te worden van het regeringsbeleid. De nieuwe auto zal minimaal in het 7%-tarief vallen, het 0% tarief geldt dan niet meer", aldus Rob Polman directeur Bovemij Financiële Diensten.
89 euro
Voor 89 euro per jaar (exclusief assurantiebelasting en alleen in combinatie met Bovag Plus Autoverzekering) kunnen auto-eigenaren zich verzekeren tegen dit risico. Mocht de auto daadwerkelijk worden gestolen of total loss gereden, dan keert Bovemij een bedrag van 225 euro per maand uit.

Hm, ik heb toch echt ergens gelezen dat bijtelling geen problemen zou geven na diefstal of total loss. Of zou dat alleen gelden voor het 'ontvreemde' bedrijfsmiddel en beslist niet voor de nieuwe vervangende?
 
Wow dat is mooi nieuws;
Automobilisten die hun elektrische of hybride auto met nu nog 0% bijtelling volgend jaar kwijtraken door total loss of diefstal, vallen met hun nieuwe auto in het 7%-tarief. Bovemij biedt een verzekering aan die het verschil in bijtelling dekt.
"Automobilisten die dachten dat ze nog jaren konden profiteren van een 0% bijtelling liepen in de praktijk een groot risico dit zomaar kwijt te raken. Deze automobilisten dreigen het slachtoffer te worden van het regeringsbeleid. De nieuwe auto zal minimaal in het 7%-tarief vallen, het 0% tarief geldt dan niet meer", aldus Rob Polman directeur Bovemij Financiële Diensten.
89 euro
Voor 89 euro per jaar (exclusief assurantiebelasting en alleen in combinatie met Bovag Plus Autoverzekering) kunnen auto-eigenaren zich verzekeren tegen dit risico. Mocht de auto daadwerkelijk worden gestolen of total loss gereden, dan keert Bovemij een bedrag van 225 euro per maand uit.

Let op: dit is dus alleen geldig in combinatie met de Bovag Plus autoverzekering. Weet niet wat die kost voor de S. Via de website kan je voor de S geen quote opvragen (wel voor andere auto's).
 
Bij de ANWB kom ik (bij 80 % no-claim) tot een totaalbedrag van 816 € met alle opties aangevinkt, dit is inclusief 21% assurantiebelasting. Hier komen nog poliskosten van 10 € en een ANWB lidmaatschap van 17 € bij. De CB verzekering met alle opties komt op 885€, maar dat is exclusief 21% assurantiebelasting, totaal dus 1071 € inclusief de assurantiebelasting.

Heb ik iets gemist bij de ANWB (geen zakelijk gebruik o.i.d. ?), is goedkoop hier duurkoop op een of ander gebied ?