You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voorlopig kost de huidige Tesla Powerwall nog ongeveer 7000 euro voor 6,4 kWh.
Niet echt vanwege het bestaan van de terugleververgoeding. Als die wegvalt kan dat wel eens gaan veranderen.Zou het gewoon ook niet veel goedkoper zijn als men in stedelijk gebied waar veel rijhuizen staan met dezelfde dakhoogte , of bepaalde wijken met dezelfde huizen om daar zonnepanelen op te plaatsen maar dit niet per huis te gaan aansluiten op een powerwall maar dat per wijk te doen. Waarom niet al die zonnepanelen met elkaar koppelen en laten samen komen in één grote powerpack per wijk en daar een aansluiting voorzien op het net en met een berekening van oppervlakte van je aandeel in de opbrengsten.
In een nieuwe wijk zou het nog mooier zijn moest zo een batterij opslag gewoon de gehele wijk kunnen voorzien van stroom, en pas bij het leeglopen van de pack dat deze de gewone stroomtoevoer openzet.
Het individuele verhaal is slechts mogelijk voor mensen met een bepaalde investeringscapaciteit die genoeg tijd hebben om te wachten op het terugverdien effect. Een gezamenlijk verhaal per wijk kan zich volgens mij veel sneller terugbetalen.
Zijn daar al voorbeelden van in Nederland?
Nou Hans, je posts brengen hier nogal wat reacties teweeg. Ik denk er op sommige punten ook wat anders over (maar waardeer het enthousiasme waarmee je bezig bent):
1. Ik ben geen voorstander van vaste kabels aan openbare laadpalen: grotere kans op storingen (vandalisme, kapotte stekkers) en die kabels/stekkers worden vies (weer en wind, baldadigheid). Dan liever mijn eigen kabel inpluggen;
2. Ik ben voorstander van meer laag-vermogen laadpunten (bijvoorbeeld 1 fase 3,6kw). Juist op plekken waar auto's langere tijd staan (thuis) is dat een prima oplossing. Ik laad bij ons vakantiehuisje altijd op een 220v stopcontact, en in de zomer zelfs ook thuis (laadstation zit in de garage, maar daar staan dan andere auto's). Als ik rond 18.30 uur thuis kom en rond 08.30 uur weer vertrek, heb ik toch zo'n 200 km range bij kunnen laden (in de Tesla. Bij kleinere auto's met lager verbruik is dat nog meer). Dat is in vrijwel alle gevallen voldoende om het verbruik van de voorgaande dag weer bij te laden. Waarom dan onnodig dure laadpalen plaatsen, met de ergernis dat auto's die vol zijn blijven staan. Liever 10x een normaal stopcontact in een (woon)straat, dan 2x een 11kw/22kw laadpaal.
3. destination chargers: prima ontwikkeling dat steeds meer hotels/sportscholen en andere plekken waar je een paar uur verblijft kiezen voor aanbieden van laadpalen. Maar liever niet merk-specifiek.
De site is inderdaad voor verbetering vatbaar qua tekst en uitleg, maar als ik het goed begrijp voeden ze een deel van de binnenkomende stroom direct terug het net in (in tegengestelde richting zeg maar) met behulp van een speciaal soort trafo.Heeft iemand hier ervaring mee: Powerstar Benelux
Lijkt me op het eerste gezicht een broodje aap, maar er zijn op dit forum mensen die er véél meer verstand van hebben!
Kan zoiets, of inderdaad boerenbedrog?