Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag in Middelburg dit beeld:

F5503874-5473-4CB1-9ACE-6D891E3D3CB9.jpeg


Twee ICE’s bij de laadpaal.....

Maar kijk goed! Bij beide auto’s zat er een mooie bon onder de ruitenwisser! :)
 
Vandaag in Middelburg dit beeld:

View attachment 384532

Twee ICE’s bij de laadpaal.....

Maar kijk goed! Bij beide auto’s zat er een mooie bon onder de ruitenwisser! :)

Als er bij staat "opladen elektrische voertuigen", kan ik er dan parkeren ook al laad ik niet? Moet er perse een kabel inzitten? Geen idee hoe je bij zo'n paal moet laden overigens want het hoeft nooit... werkt dat met pinpas of moet je een rfid pasje hebben? Uiteraard met de mennekes kabel, maar verder?.
 
De tekst is toch uitermate duidelijk? Je mag er alleen opladen, dus niet alleen kabel er in, maar ook daadwerkelijk laden. En ja, dan heb je een RFID pas of een App in je telefoon nodig die dat toelaat.

Ik verbaas me wel eens over het vertrouwen in de SuC dat je bij sommige gebruikers ziet... Het is toch niet gek dat je moet betalen voor elektriciteit bij een openbare laadpaal?
 
Als er bij staat "opladen elektrische voertuigen", kan ik er dan parkeren ook al laad ik niet? Moet er perse een kabel inzitten? Geen idee hoe je bij zo'n paal moet laden overigens want het hoeft nooit... werkt dat met pinpas of moet je een rfid pasje hebben? Uiteraard met de mennekes kabel, maar verder?.
Je moet laden. Anders krijg je een boete.

Ik gebruik de openbare laadpalen met regelmaat. Zijn best wel betrouwbaar.

Pasje van New Motion heb ik al jaren en gaat prima
 
Kan de vraag van Jooop niet begrijpen. Een laadpunt is bedoeld om te laden. Niet laden is wegwezen, bordje zou niet nodig moeten zijn, maar helaas wel voor handhaving. Uiteraard kan de batterij volgeladen zijn, waardoor je feitelijk parkeert zonder te laden, maar de intentie moet zijn om te laden en niet om een mooie parkeerplaats te scoren. Te vaak dat laatste gesignaleerd, anderen kunnen het laadpunt harder nodig hebben, dan jij je parkeerplekken dichtbij

Over laadpassen; Laadpas Top 10 | 100% onafhankelijk | Tot 900% goedkoper en idd voor dat NewMotion pasje zijn duurzamere alternatieven.