Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me toch af hoe al die niet-tesla EV’s dat telkens doen. Als je daar zonder nadenken naartoe zou rijden, sta je toch mooi te kijken...

Nou, ik rij ook met een andere EV (Zero DSR motorfiets) en ik sta inderdaad verbazingwekkend vaak bij een laadpunt wat niet werkt, op prive-terrein, of dat de eigenaar de stroom er domweg heeft afgehaald... Gelukkig heb ik een relatief kleine accu (13kWh) en kan met 10kW laden dus een 11kW laadpunt is genoeg, maar toch...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Nou, ik rij ook met een andere EV (Zero DSR motorfiets) en ik sta inderdaad verbazingwekkend vaak bij een laadpunt wat niet werkt, op prive-terrein, of dat de eigenaar de stroom er domweg heeft afgehaald... Gelukkig heb ik een relatief kleine accu (13kWh) en kan met 10kW laden dus een 11kW laadpunt is genoeg, maar toch...

I know...off topic:(
Gaaf jij rijdt al een Elektrische motor! Daar wacht ik nog even mee. Maar Wil over een 3 a 4 jaar er ook aan. Voorlopig nog de ICE-bike:cool:.
 
Ik dacht dat Nederland een laadpalenparadijs was.
Ik moet vanavond in Breda zijn. Parking Chassé was mij aangeraden. 3,7kW lader én volgens Chargemap 0,028 €/min en 0,289€/kWh en dan moet je nog betalen voor de parking ook. Ik ben er max 5 uur, zou dus slechts 85 km bij krijgen.
Nog eens een bevestiging hoe verwend we zijn met het SuC netwerk.
 
Nederland is een laadpalenparadijs. In België zou er geen laadpaal staan.

Ik ben afgelopen weekend in Amsterdam geweest: 6 laadpalen op de parking van het hotel, maar om de hoek waren ook nog 2 parkeerplaatsen met een laadpaal. Dan even naar de Ikea, weeral 8+ laadpalen. Dan op zondag in Roermond en de Destination Chargers waren allemaal bezet, maar dan heb je nog een rij met 37 ofzo laadplaatsen. Meer dan de helft bezet met ICE, dat wel.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Phil V and PaulusdB
Ik dacht dat Nederland een laadpalenparadijs was.
Ik moet vanavond in Breda zijn. Parking Chassé was mij aangeraden. 3,7kW lader én volgens Chargemap 0,028 €/min en 0,289€/kWh en dan moet je nog betalen voor de parking ook. Ik ben er max 5 uur, zou dus slechts 85 km bij krijgen.
Nog eens een bevestiging hoe verwend we zijn met het SuC netwerk.

Juist in Nederland geldt dat alleen de zon voor niets op gaat. ;) Betalen voor parkings is in Nederland volstrekt normaal (uitzondering Utrecht als je aan het laden bent). Vind jij dat niet normaal dan?

Anekdote, ik weet niet of het nog steeds zo is: In Brussel was het parkeren tussen 12 en 14 uur gratis, want etenstijd. Dan ga je toch niemand laten betalen? :p (ik heb een jaartje in Brussel gewerkt).
 
NewMotion of Plugsurfing kaartje en je kan terecht bij de meeste palen.

Probleem is wel dat ze niet zo courant staan. Bij sommige steden zoals Hasselt gaat dat goed, of in een goeie Interparking parking, maar op straat in Brussel is het armoe.