Dat is sociaal wenselijk, maar niet praktisch.
Story time! Je wilt parkeren in een parkeergarage in het centrum van een grote stad, waar je een evenement hebt. Helaas is de beste locatie vol, dus je beslist een paar honderd meter verderop te parkeren naar een parkeergarage met EVbox. Je hebt nog 18% en dus ga je laden. Tijdens de lunch ga je verzetten, want 4 uur erop zitten. En naast dat het natuurlijk net regent, is ook de hele parkeergarage vol op het moment dat je de auto wil verplaatsen. Daar kom je natuurlijk net te laat achter, en als je weer terug bent, staat er al een dikke Audi ICE op de plek en de bestuurder steekt zijn middelvinger naar je op als je vraagt om de plek. Nou, veel plezier met deze situatie - de lunch is ook wel afgelopen tegen de tijd dat je terug bent.
En dat is het punt: parkeerplekken rond het middaguur in grote steden zijn er nauwelijks. Het tekort aan laadpalen komt daar ook nog bij.
Dan komen de straat-oplossingen:
- boetes worden gewoon betaald. Het is dan maar zo. EVbox blij.
- mensen nemen 2 kaarten, en wisselen na 4 uur.
- de stekker gaat er na 4 uur uit. Kans op wegslepen is namelijk erg klein, en ik zie best vaak dat de stekker er wel in zit, maar er niet geladen wordt.