Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Onbegrijpelijke koersontwikkeling vandaag. Ik heb deze midwinteruitverkoop aangegrepen om maar weer eens aandelen in te slaan. Bij de Kerstuitverkoop deed ik even niet mee en bij de Nieuwjaarsuitverkoop had ik alleen maar wat puts verkocht.

Denk dat dit maar een eendagsvlieg is. Maandag wordt Dr. King herdacht, beurs gesloten. Dinsdag is iedereen dus wel weer bij zinnen, verwacht ik.
 
Klopt, alleen iets te ongeduldig en dus te duur ingestapt. Volgend jaar rond deze tijd hoop ik een verdubbeling te zien
Ik moest aan jou denken Eddy. Je aandelen staan met een aankoopprijs van 317 onder water. Maar zelfs degenen die eerder voor 376 euro hebben ingekocht zijn er zonder kleurscheuren vanaf gekomen. Gewoon even geduld hebben. Ik heb er een flink aantal op 306 bijgekocht.
Het komt vast weer goed ;)
 
Denk dat dit maar een eendagsvlieg is. Maandag wordt Dr. King herdacht, beurs gesloten. Dinsdag is iedereen dus wel weer bij zinnen, verwacht ik.
Komende maandag worden Tesla-aandelen (o.a. via Binck bank) toch nog wel te Frankfurt verhandeld? Benieuwd naar de opening maandag, gezien de slotkoers gisteren om 19:47 uur en daarna is de koers in Amerika nog iets verder gedaald dacht ik...
Tesla Inc
Volgen
FRA: TL0
270,49 EUR −34,21 (11,23%)
18 jan. 19:47 CET · Disclaimer
 
Ik moest aan jou denken Eddy. Je aandelen staan met een aankoopprijs van 317 onder water. Maar zelfs degenen die eerder voor 376 euro hebben ingekocht zijn er zonder kleurscheuren vanaf gekomen. Gewoon even geduld hebben. Ik heb er een flink aantal op 306 bijgekocht.
Het komt vast weer goed ;)
Dat was maar 1/7e deel van de 35.000, de meeste van mij waren ook rond de 360 dollar. Maar ik treur niet en heb geduld.
 
  • Like
Reactions: Wim S.
Niets verloren vandaag, want niets verkocht. :cool:

Wel iets gewonnen: realiteitszin.

Tesla is een technologie bedrijf dat nu logistiek gedreven is. Wereldwijde ontwikkeling, inkoop, productie, verkoop en onderhoud van complexe producten is GROOT/MOEILIJK/DUUR. Het opschalen daarvan, groei, kost tijd.

Ze doen het hartstikke goed en laten zien dat de 21e eeuw definitief aangebroken is tov de gevestigde 20e eeuwse concurrenten met hun vastgelegde investeringen en business model.

Paradoxaal genoeg denk ik dat ondanks alle positieve ontwikkelingen, de aandelen gaan dalen. Gewoon omdat ze anders, nuchterder, gewaardeerd gaan worden. En de 'wetten' van de beleggers en logistiek ook onvoorwaardelijk op hen van toepassing blijken te zijn.

De grote belofte voor de toekomst is beschreven door Tony Seba (www.Rethinkx.com - Transport as a Service). Indien FSD actief wordt en bijna de hele vloot, overnight via OTA update, van 4% utilization naar 40% gaat, dan breekt ICT leverage de logistieke wet van installed base en gebruikersdichtheid van personenvervoer.
Als Tesla via haar afroep vloot tegen marginale kosten 30% van die omzet kan pakken heeft dat zeer positieve financiele gevolgen...
Er is in dat spel (personen transport broker) bijna geen logistiek meer betrokken, maar ICT. En dus kan de groeicurve de hockeystick in.

Qua belegging (in dit aandeel) zijn er twee uiterste strategieën:
- Ultra korte termijn á la Milton Keynes of de huidige daytraders, mbv leverage producten zoals optie contracten, getriggerd door de waan van de dag: de panische horde richting uitgang of de suckers die als laatste instappen
- Ultra lange termijn á la Buffett, mbv aandelen, getriggerd door crises waarbij het bloed op straat vloeit of Tesla een saaie Km bank is geworden die dividend uitkeert cq eigen aandelen inkoopt
In beide gevallen voor het beste resultaat wel tegen de stroom in handelen svp...;)
(High volume trading mbv algoritmes en optie clearing house strategieën zijn voor gewone stervelingen niet relevant...)

Dan voor de volhouders nog enkele wijsheden die ik in de loop der jaren heb opgepikt:
- Beurs: klein zakje waarin je geld bewaart of groot gebouw waarin je geld verliest
- The retail trader always gets ff'd
- Beleg in een goede nachtrust
o ja,
- De markt kan zich langer veroorloven irrationeel te zijn, dan jij liquide

Iemand nog ander advies nodig over zaken, het leven, het universum of de rest? Ik ben te huur hahaha:D
 
  • Like
Reactions: Keezje and Diederik
Misschien maak ik geen vrienden met dit artikel, maar negatieven geluiden meenemen in de analyse is ook belangrijk:

Hoe lang zal Tesla nog overleven? | StockTradingNieuws

Nee, daar maak je geen vrienden mee o_O

Wat een compleet waardeloze analyse. Er is zo veel mis mee dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Zulke onzin kun je dan misschien ook wel verwachten van iemand die op een zolderkamertje - als ik het internet mag geloven - met enkele tienduizenden euro's aan het beleggen is en ondertussen nieuwsbrieven in elkaar zit te flansen.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Nee, daar maak je geen vrienden mee o_O

Wat een compleet waardeloze analyse. Er is zo veel mis mee dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Zulke onzin kun je dan misschien ook wel verwachten van iemand die op een zolderkamertje - als ik het internet mag geloven - met enkele tienduizenden euro's aan het beleggen is en ondertussen nieuwsbrieven in elkaar zit te flansen.
Check zijn Netflix artikel. Is quasi hetzelfde opgebouwd...
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Tesla vanaf Juli 2010

upload_2019-1-24_20-51-47.png