Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit was het nieuws afgelopen weekend:

Tesla’s stock is a bullish ‘Triple Play’ at Oppenheimer

Overigens gaat het after hours gewoon lekker door

upload_2020-4-13_22-24-50.png
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: Jelger and Klaas
daar lijkt het wel op inderdaad, nog heel iets eronder, maar de trend is duidelijk en ik ben blij met mijn aankopen de afgelopen maand, heb nu toch wat meer en profiteer dus nog meer. Geen turbo's (kijkend naar de afgelopen dagen helaas, maar het is me gewoon te link. Ik zit met @Wim S. in de bus en maak alles vanaf nu mee. Denk trouwens dat het meer een spaceship wordt ( hop on board and fasten your seatbelts schuin omhoog,(again)))
 
Op een goeie 10 dagen van 440 USD naar bijna 740 USD. Dan vraag ik mij toch af welk nieuws ik gemist heb ?
Een rebound na de crash was te verwachten, maar ik verwacht na deze nieuwe hausse toch opnieuw een daling naar een 500 USD. Of er komt spectaculair nieuws.
 
Op een goeie 10 dagen van 440 USD naar bijna 740 USD. Dan vraag ik mij toch af welk nieuws ik gemist heb ?
Een rebound na de crash was te verwachten, maar ik verwacht na deze nieuwe hausse toch opnieuw een daling naar een 500 USD. Of er komt spectaculair nieuws.
Even het draadje doorlezen. Beste Q1 leveringen ondanks corona, 40% stijging van leveringen in China terwijl de concurrentie zakt, ondanks corona, productie die terug is opgestart ondanks corona terwijl de concurrentie nog stil ligt, mensen die merken dat enkele weken minder rijdende auto's plots de smog doet verdwijnen en credit ratings en analisten die zien dat corona het bij de concurrentie niet goed af gaat met allerlei waarschijnlijke bail-out vragen, terwijl Tesla heel goed gepositioneerd zit om door te starten. Als je dan in het aandeel zit voor +2 jaar is nu goedkoop aankopen slimmer dan afwachten tot corona achter de rug is.

Het kan inderdaad terug naar 500 gaan, maar wat als iedereen denkt dat ze toch hun aandelen houden als dat zou gebeuren? Ja, dan heb je geen verkopers aan 600 of 500 en daalt dat aandeel dus niet.
 
Het kan inderdaad terug naar 500 gaan, maar wat als iedereen denkt dat ze toch hun aandelen houden als dat zou gebeuren? Ja, dan heb je geen verkopers aan 600 of 500 en daalt dat aandeel dus niet.

Ik denk dat het aantal aandelen die op basis van algoritmes verhandeld worden, veel hoger ligt dan diegene die “een goede huisvader” beheert. Q1 is verleden tijd. China kan positief zijn. Maar zo positief dat dit een koers, die slechts een goeie 20% onder de “Pré corona” piek ligt terwijl die Corona maatregelen echt wel in de wereldeconomie hakken, kan verantwoorden ? Ik ben benieuwd.

Voor de lange termijn ben ik het wel met je eens.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Wooter, ben jij de fervente bmw rijder van vroeger op het autoforum en nadien het andere forum? Degene die ooit een heel erg auto ongeluk heeft gehad?

On topic: ik vertrouw het niet. Ik wil de q1 financiele cijfers zien. Ik wil de cashpositie kennen en wacht ook q2 af. Tesla zegt mijn service afspraak van april af wegens corona maatregelen. Ik begrijp het, maar de financiële impact zal er gewoonweg zijn. Dit geldt inderdaad ook voor de wereldeconomie. Only the strong survive.

Die plotse ommekeer in de kapitaalverhoging kwam wel heel goed uit, nu we de geschiedenis kennen.

Ikzelf zat in het veilige goud. Ik vind die verplichte disclaimer zo mooi in Amerikaanse artikels welke positie ze zelf hebben in het aandeel. Moeten we hier ook doen.

Op naar batterij dag, om met een positieve noot te eindigen.
 
Wooter, ben jij de fervente bmw rijder van vroeger op het autoforum en nadien het andere forum?
Yup. Kom dus niet zeggen dat ik altijd een Tesla fanboi ben geweest, en mijn mening over BMW tov Tesla onzin is ;)

On topic: ik vertrouw het niet. Ik wil de q1 financiele cijfers zien. Ik wil de cashpositie kennen en wacht ook q2 af. Tesla zegt mijn service afspraak van april af wegens corona maatregelen. Ik begrijp het, maar de financiële impact zal er gewoonweg zijn. Dit geldt inderdaad ook voor de wereldeconomie. Only the strong survive.
Als je zit te traden om ergens de komende 3 maanden te cashen heb je volledig gelijk.

Als je kijkt naar binnen 2 jaar of langer, lijkt me Tesla een stevige basis te hebben, en hoeft Q2 geen probleem te zijn. Zeker niet als je ziet dat de Chinezen na Corona heftig aan de Tesla gaan.

Die plotse ommekeer in de kapitaalverhoging kwam wel heel goed uit, nu we de geschiedenis kennen.
Strategisch heel goed gezien, en net een extra reden om de toekomst na Q2 met vertrouwen toe te zien.
 
Even het draadje doorlezen. Beste Q1 leveringen ondanks corona, 40% stijging van leveringen in China terwijl de concurrentie zakt, ondanks corona, productie die terug is opgestart ondanks corona terwijl de concurrentie nog stil ligt, mensen die merken dat enkele weken minder rijdende auto's plots de smog doet verdwijnen en credit ratings en analisten die zien dat corona het bij de concurrentie niet goed af gaat met allerlei waarschijnlijke bail-out vragen, terwijl Tesla heel goed gepositioneerd zit om door te starten. Als je dan in het aandeel zit voor +2 jaar is nu goedkoop aankopen slimmer dan afwachten tot corona achter de rug is.

Het kan inderdaad terug naar 500 gaan, maar wat als iedereen denkt dat ze toch hun aandelen houden als dat zou gebeuren? Ja, dan heb je geen verkopers aan 600 of 500 en daalt dat aandeel dus niet.

nou... Ik begrijp dat er vorige week donderdag toen de koers 570 was, iemand voor 1 miljoen aandelen calls april 600 heeft gekocht (die dus deze week aflopen) en daar 12 dollar voor betaald heeft. En dan komt Goldman Sachs gisteravond met een koersdoel van 864. Dit zaakje stinkt enorm omdat GS altijd bearish is geweest. Vanmiddag gaan we naar 750. eind van de week is daar vast nog wel 730 van over, toch 130 miljoen minus 12 miljoen winst. Ik ben er wel jaloers op. De hedgers stappen in (verkopen geleende aandelen) en zorgen volgende week voor zo negatief mogelijke reacties op de kwartaalcijfers. Zo doorzichtig allemaal. Ik zou zeggen profiteer ervan. Ik blijf in de raket, want ik denk dat de hedgers buiten de waard hebben gerekend en hun plan wederom niet gaat werken en het lijkt me sterk dat er nog een corona-achtige crisis gaat komen die hen wederom gaat redden.
 
  • Like
Reactions: robertvg