Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
@SpeedyEddy los van het feit of dit nu de genadeslag voor olie wordt, is dit dan niet de deal van de eeuw om olie te kopen wanneer hij net boven 0 staat? Dit kan enkel toch maar gigantisch stijgen? Als je het vat daadwerkelijk niet moet gaan afhalen natuurlijk wegens geen stockage mogelijkheden. Wat mis ik hier?
 
@SpeedyEddy los van het feit of dit nu de genadeslag voor olie wordt, is dit dan niet de deal van de eeuw om olie te kopen wanneer hij net boven 0 staat? Dit kan enkel toch maar gigantisch stijgen? Als je het vat daadwerkelijk niet moet gaan afhalen natuurlijk wegens geen stockage mogelijkheden. Wat mis ik hier?
Je koopt een future, Als je echt olie koopt moet je ook opslag gaan huren, want olie is een chemisch gevaarlijk goedje en mag je niet in je zwembad kiepen ;-) (en dat is momenteel natuurlijk ook erg duur, want grote vraag).
Futures zullen altijd een zekere waarde houden zolang de levertermijn ver weg ligt. Je kunt deze natuurlijk gewoon doorrollen en telkens winstnemen bij stijging. Ik zelf brand mijn vingers er niet meer aan want de eerste keer was het een duur grapje door iets te strakke turbo's die werden uitgetikt door de deal die Trump initieerde (en zoals verwacht geen langdurig succes had, echter wel voor een korte, voor mij dodelijke spike up zorgde) Had ik deze iets hoger ingezet (een dollar of 4 extra speelruimte was genoeg geweest) had ik er maandag wel een roadster van kunnen kopen....
 
  • Informative
Reactions: JanG007
JanG007, ik leg het even uit.
In de huidige situatie doorrollen (vervangen van de future met korte aflooptijd door een met langere aflooptijd) kost veel geld. Het is ook alleen de mei-future die negatief of bijna nul staat. Die van latere afloopdatum kost je aanzienlijk meer.
Stel: je hebt nog de future van mei en je wil doorrollen naar juni of juli. Houden is geen optie tenzij je een lege olietanker hebt, maar die zitten allemaal vol.
Om de future van mei kwijt te geraken moet je op dit moment zelfs bij betalen (dit is trouwens de eerste keer dat je voor het verkopen van een future moet betalen. Er werd voordien uitgegaan van maximaal verlies van de totale inzet, maar met negatieve prijzen is dat niet langer waar en kan het verlies dus nog hoger oplopen).
Die van juli kost nog wel wat geld hoewel die ook laag staat. De kans is reëel dat zich tegen de vervaldatum van de future van juli een gelijkaardig fenomeen voordoet: de koers is dan door het onevenwicht tussen productie en verbruik opnieuw gezakt en doorrollen naar een latere datum kost je op dezelde manier opnieuw geld. Dit fenomeen heet contango en is de manier om geld te verliezen op futures ook al zal het onderliggende onvermijdelijk op termijn terug stijgen.
Volgens de theorie hebben futures geen tijdswaarde, zoals dat bij opties wel het geval is, maar ik denk dat een aantal partijen recent begrepen hebben dat de theorie moet herbekeken worden.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
Als je echt olie koopt moet je ook opslag gaan huren, <> en dat is momenteel natuurlijk ook erg duur, want grote vraag.
Floating storage kost momenteel 250.000 dollar per dag voor een tanker van 1 mln vaten . Dus nu afnemen en dan in juni leveren kost je 6 miljoen per maand. En dan moet je maar hopen dat er dan een afnemer is, anders moet je de huur voortzetten want olie in zee dumpen, daar maak je geen vrienden mee. (normaal tarief is 25.000 dollar per dag...)

zo, wel weer OT genoeg geweest. Excuses! Misschien ook nog een ICE-BIG-oil draadje maken..
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Nog een procentje van de $800 dollar
Schermafbeelding 2020-04-27 om 21.20.02.png
 
@PaulusdB , @SpeedyEddy hebben jullie nog leuke constructies;) met het naderen van de Q1 earnings release...
Houd t simpel. Optiepremies zijn absurd hoog, vanwege de hoge volatiliteit. Dus liever straddles of spreads opzetten dan calls of puts kopen. Dus:
Als je denkt dat t omhoog gaat: https://turbos.binck.com/nl-NL/turbos/tesla-inc/BCK103724348 (hefboom 3,7)
Als je denkt dat t omlaag gaat: https://turbos.binck.com/nl-NL/turbos/tesla-inc/BCK103684188 (hefboom 3,4)
(Full disclosure: zelf uitsluitend bullish posities; aandelen, calls juni 2020, geschreven puts juni 2020, geschreven puts Jan 2021. Eerdere TurboXL posities met obscene winsten gesloten en deels aandelen voor gekocht.)
 
Houd t simpel. Optiepremies zijn absurd hoog, vanwege de hoge volatiliteit. Dus liever straddles of spreads opzetten dan calls of puts kopen. Dus:
Als je denkt dat t omhoog gaat: Details (hefboom 3,7)
Als je denkt dat t omlaag gaat: Details (hefboom 3,4)
(Full disclosure: zelf uitsluitend bullish posities; aandelen, calls juni 2020, geschreven puts juni 2020, geschreven puts Jan 2021. Eerdere TurboXL posities met obscene winsten gesloten en deels aandelen voor gekocht.)
Op de webpagina waar de genoemde links naar toe verwijzen is een KID Document te downloaden met essentiële informatie over dit beleggingsproduct. Op de 3e pagina van dit document worden de maximale kosten t.o.v. een investering van 10.000 getoond. Vraag: hoe moet die post "Eenmalige kosten Instapkosten 12,77%" worden geïnterpreteerd?
kosten Turbo.gif
 
Op de webpagina waar de genoemde links naar toe verwijzen is een KID Document te downloaden met essentiële informatie over dit beleggingsproduct. Op de 3e pagina van dit document worden de maximale kosten t.o.v. een investering van 10.000 getoond. Vraag: hoe moet die post "Eenmalige kosten Instapkosten 12,77%" worden geïnterpreteerd?
View attachment 537032
Voorzover ik het overzie, is dat de opslag voor de risicopremie van de uitgevende partij. Die krijg je overigens terug bij verkoop van de TurboXL’s. Behalve natuurlijk wanneer de koers het financieringsniveau bereikt, want dan is de waarde nul.
Deze risicopremie ontbreekt bij de ‘gewone’ Turbo’s.
 
  • Helpful
  • Disagree
Reactions: Klaas and RioolRat