Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag nogal druk gehad, toen ik de eerste keer keek zag ik $2270.
Mooie dag dacht ik. De tweede keer dat ik keek zag ik $2150 :confused:
Maar nu weer $2230, stormachtig dagje...
Tsja, zo rond het middaguur ging het voor één of meerdere partijden toch wel wat te hard omhoog en werd de stijging snel en effectief de kop ingedrukt.
Gelukkig wist de koers zich 's middags weer te herstellen, zodat er toch een mooie winst voor de dag op de borden kwam: ruim 85 USD erbij. :)
En dan te bedenken dat mijn eerste aankoop van Tesla aandelen in 2013 iets minder dan 90 USD per stuk was... :):)
 
Vandaag inderdaad in het oog houden, en ook uw bank dat ze de aandelensplitsing correct uitvoeren.
Bij Keytrade is alvast de nieuwe koers opgenomen maar geen extra aandelen gekregen. NIET ok dus want mijn Tesla positie is dus gedeeld door 5. Als ze tegen opening beurs niet in orde zijn gaan die nogal een shitstorm over zich krijgen.
 
Voor hen die zich afvragen hoe Binck (Nederland) omgaat met de aandelensplitsing.
Belangrijke mededeling
Tesla aandelensplitsing

Tesla ondergaat een aandelensplitsing (stock split). Hieronder treft u de details.

Ratio 5:1

Aandelen
Per aandeel Tesla dat u maandag 31-8-2020 voorbeurs in portefeuille heeft, ontvangt u 5 nieuwe aandelen Tesla.
Voorbeeld: U had 1 aandeel Tesla @ 2200, na de split zijn het 5 aandelen Tesla @ USD 440.

Opties
Per optie dat u maandag 31-8-2020 voorbeurs in portefeuille heeft, ontvangt u 5 nieuwe opties.
Voorbeeld: U had 1 optie TSLA C 18 sep 2020 $ 2200,00, na de split zijn het 5 opties TSLA C 18 sep 2020 $ 440,00.

Binck turbo's
Bij Binck turbo's op Tesla wordt het financieringsniveau, stoploss niveau en ratio aangepast, zodat de waarde van de Binck turbo niet door de aandelensplitsing verandert.
Voorbeeld: U had 1 Binck Tesla turbo long 2000, na de split is dit 1 Binck Tesla turbo long 400.

Vanwege de enorme omvang qua beurswaarde worden op Binck turbo's op Tesla maandag 31 augustus 2020 voorbeurs geen quotes afgegeven. Zodra de handel in de onderliggende waarden start, worden er weer quotes afgegeven.

Met vriendelijke groet,

BinckBank
Overigens hebben mijn TurboXL long contracten momenteel wel degelijk een quote. Het waren vrijdag TurboXL's long $ 606.9516 à € 13,6710 per stuk (ratio 100). Vanochtend zijn het TurboXL's long $121.4215 à € 14,5420 (ratio 20). De waardestijging lijkt dus 6,37%.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: BjörnTM and Klaas
Heel benieuwd naar de eerste dag na splitsing.... Verwacht wat gepingpong, maar geen grote sprong (onder de 5%)
Was onderstaand maar waar :p

2020-08-31_9-48-12.jpg
 
  • Like
Reactions: robertvg