Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje, ik begon mijn reis op $330. Sindsdien het nodige bijgekocht en 2x een deel verkocht waarna ik ze weer terugkocht (een keer goedkoper en helaas een keer duurder).

Simpele vraag zojuist van mijn vrouw aan het zwembad: als je alles zou verkopen, hoeveel winst zouden we dan nu hebben? Deze vraag roept bij mij twee problemen op:

1. ik weet dat eigenlijk niet, ik ben het overzicht kwijt met die verschillende in-, ver-, en terugkopen. Is er een handige tool om alle in- en verkooptransacties die zijn gedaan in te voeren en de huidige koers om het eindrendement te berekenen? Niet dat ik ga verkopen trouwens.

2. het uiterst selectieve gebruik van persoonlijke voornaamwoorden door mijn vrouw.

Ik heb simpelweg een excelsheet voor Tesla. Basis is uiteraard de transactie data van broker, bij mij Binck.
 
de magische 2100$ /5= 420$ is in zicht.:)
Inmiddels is er het risico dat we vandaag dan misschien wel $ 2,100 bereiken, maar dat we maandag met een ‘gap up’ openen, zodat er effectief geen $ 420 op de borden komt. Hoewel er natuurlijk genoeg hardcore Tesla fans zijn die per sé aan $ 420,00 of $ 420,69 willen kopen, vraag ik me dus af wie er nog aan hen wil verkopen.
 
Ik gebruik My Stocks Portfolio van Peeksoft.
Is wel android only nog? Kan inmiddels veranderd zijn. Maar je kan daar heel mooi een portefeuille bouwen en achteraf historische transacties invoeren (via je online afschriften).
Laat dan keurig winst, gemiddelde aankoopprijs etc. zien. Mooie Widget ook op m'n homescherm, en ook nog eens sync naar de cloud, zodat je het werk maar 1 keer hoeft te doen en ook op meerdere of een nieuw device kan gebruiken

Vraagje, ik begon mijn reis op $330. Sindsdien het nodige bijgekocht en 2x een deel verkocht waarna ik ze weer terugkocht (een keer goedkoper en helaas een keer duurder).

Simpele vraag zojuist van mijn vrouw aan het zwembad: als je alles zou verkopen, hoeveel winst zouden we dan nu hebben? Deze vraag roept bij mij twee problemen op:

1. ik weet dat eigenlijk niet, ik ben het overzicht kwijt met die verschillende in-, ver-, en terugkopen. Is er een handige tool om alle in- en verkooptransacties die zijn gedaan in te voeren en de huidige koers om het eindrendement te berekenen? Niet dat ik ga verkopen trouwens.

2. het uiterst selectieve gebruik van persoonlijke voornaamwoorden door mijn vrouw.
 
Een grafiekje met Tesla meeting Walmart.
 

Attachments

  • BD68690D-6CBE-4EED-A5D2-A4DDDBC4523A.jpeg
    BD68690D-6CBE-4EED-A5D2-A4DDDBC4523A.jpeg
    707.4 KB · Views: 44
  • Informative
Reactions: ERvee
Inmiddels is er het risico dat we vandaag dan misschien wel $ 2,100 bereiken, maar dat we maandag met een ‘gap up’ openen, zodat er effectief geen $ 420 op de borden komt. (...).
Je bedoelt komende maandag de 24e ca. 1/5 deel van de koers van afgelopen week?

Op het Engelstalige forum wordt door een aantal leden verwacht dat komende maandag nog steeds het 'oude' koersniveau van toepassing zal zijn. Sommigen verwachten dat komende week de handel inclusief de 4 dividend aandelen zal zijn.
 
Je bedoelt komende maandag de 24e ca. 1/5 deel van de koers van afgelopen week?

Op het Engelstalige forum wordt door een aantal leden verwacht dat komende maandag nog steeds het 'oude' koersniveau van toepassing zal zijn. Sommigen verwachten dat komende week de handel inclusief de 4 dividend aandelen zal zijn.
Ik denk dat je gelijk hebt, volgende week handelen we nog tegen ongeveer de pre-split koers, want je koopt/verkoopt de vier dividend-aandelen gewoon mee.