Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Interessant artikel in Forbes over Cathie Wood.
' - Does she think the market is now in a bubble? Nope. Uncertainty over the pandemic and the election (Wood supports President Trump “unabashedly”) means money has been flowing out of stocks and into the safety of bonds, she notes. “The fact that people are fearful now that we’re back at the S&P 500 trading at 25 times earnings tells me that we are not in a bubble at all.” '
 
een mooie quote van Sandy Munro!
upload_2020-10-11_22-41-54.png

 
  • Informative
Reactions: Klaas
Gaaf dat ik onderstaand draadje paydirts-tsla-option-investing-guide de afgelopen maanden vanaf het begin heb kunnen volgen en jammer dat sinds vrijdag jl. aan het draadje een einde is gekomen. Het draadje is gesloten mede omdat Paydirt geen input meer kon leveren.
Het draadje begon (nog geen 4 maanden geleden!) op 15 juni 2020. TSLA had toen een post split koers van 198,18 dollar en nu 433,95 dollar. Paydirt beargumenteerde de enorme kansen voor lange termijninvesteerders om een deel van de aandelen om te zetten in lange termijn opties. Daar kon tegen ingebracht worden dat TSLA opties toen reeds relatief duur waren. Erg interessant was dat om van nabij te volgen.

Paydirt's (TSLA) Option Investing Guide
 
Ik probeer al een maand bij degiro weg te gaan, echt drama daar.
Vorige week heb ik de bevestiging gekregen dat de TSLA regel overgeboekt gaat worden naar Binck, met de mededeling dat het 2 weken kan duren. Als ik nu in m'n portefeuille kijk bij de giro staan m'n aandelen tegen $219 opgegeven en kan ik niet handelen.
Je zult maar net willen verkopen...
Ben blij dat ik daar weg ben.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Nee hoor, de podiumplek is er. Hiermee denk ik wel ‘my finest hour’ bereikt te hebben, voorlopig.
View attachment 581312
Nummer 1 en 2 komen pas binnen schootsafstand bij een koers van $ 800 post-split. Tegen die tijd is er vast al een nieuwe ronde van t spel gestart.
Inderdaad niet verder dan plaats drie gekomen met die 100% $TSLA portefeuille, opgebouwd met één transactie.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
06BD7F5F-39A0-4481-BADD-407C610BDC4A.jpeg
 
Ik probeer al een maand bij degiro weg te gaan, echt drama daar.
Vorige week heb ik de bevestiging gekregen dat de TSLA regel overgeboekt gaat worden naar Binck, met de mededeling dat het 2 weken kan duren. Als ik nu in m'n portefeuille kijk bij de giro staan m'n aandelen tegen $219 opgegeven en kan ik niet handelen.
Je zult maar net willen verkopen...
Ben blij dat ik daar weg ben.
Ik ga er ook (deels) weg om de risico's wat te spreiden, maar zie op Degiro gewoon een koers van 433,97 ! Degiro rekent van alle brokers ook het meest voor het overboeken van een portefeuille, want dat gaat met paard en wagen en ja dat is duurder dan met die nieuwerwetsche electronica.
Verder doe ik het zo meteen wellicht anders: verkopen op een door mij als "top" ingeschat moment en dan het geld via de bankrekening naar de andere brokers, w.o. ook Binck. Goedkoper, sneller, dus minder risico op te lang "niks kunnen". Twee tot drie werkdagen risico op koersstijging terwijl het geld onderweg op de bank staat. Dan wacht ik op een lager instapmoment.
Dat uitstappen zou volgende week donderdag of bij een forse doorstoot vrijdag wel eens kunnen gebeuren. Wellicht voor langere tijd.
Instappen als de straten rood kleuren...
 
Ik ga er ook (deels) weg om de risico's wat te spreiden, maar zie op Degiro gewoon een koers van 433,97 ! Degiro rekent van alle brokers ook het meest voor het overboeken van een portefeuille, want dat gaat met paard en wagen en ja dat is duurder dan met die nieuwerwetsche electronica.
Verder doe ik het zo meteen wellicht anders: verkopen op een door mij als "top" ingeschat moment en dan het geld via de bankrekening naar de andere brokers, w.o. ook Binck. Goedkoper, sneller, dus minder risico op te lang "niks kunnen". Twee tot drie werkdagen risico op koersstijging terwijl het geld onderweg op de bank staat. Dan wacht ik op een lager instapmoment.
Dat uitstappen zou volgende week donderdag of bij een forse doorstoot vrijdag wel eens kunnen gebeuren. Wellicht voor langere tijd.
Instappen als de straten rood kleuren...
Dat heb je ook nog eens bij degiro, mijn NIO stock heb ik verkocht en lager teruggekocht bij Binck, maar dan duurt het inderdaad een dag of 3 voordat je geld op je tegenrekening staat :mad:. Geld storten kan wel heel snel via iDeal...
 
Ik probeer al een maand bij degiro weg te gaan, echt drama daar.
Vorige week heb ik de bevestiging gekregen dat de TSLA regel overgeboekt gaat worden naar Binck, met de mededeling dat het 2 weken kan duren. Als ik nu in m'n portefeuille kijk bij de giro staan m'n aandelen tegen $219 opgegeven en kan ik niet handelen.
Je zult maar net willen verkopen...
Ben blij dat ik daar weg ben.
Waarom vormt DeGiro een probleem Rob?
 
Ik dacht dat de broker waar je portefeuille naar toe gaat de bijbehorende kosten voor zijn/haar rekening nam.

Dat gebeurde in ieder geval bij mijn dwaling Alex -> ING en vervolgens ING -> Alex beide malen.
Ja, je krijgt er transactie tegoed voor dat beperkt houdbaar is, maar dan moet daytrader zijn om dat op te krijgen :D werkt niet zo goed bij HODLers
 
Waarom vormt DeGiro een probleem Rob?
Ze lenen je aandelen uit zonder dat je er een vergoeding voor krijgt, als je dat niet wilt kun je switchen naar een ander degiro lidmaatschap, maar dan betaal je dus ook per regel uitboekingsgeld. En die fitties met de AFM geven ook weinig vertrouwen.
Verder hebben ze de naam goedkoop te zijn, maar stoppen ze transactiekosten (bij aankoop van $) in de wisselkoers ipv die kosten apart te specificeren, dus dan weet je eigenlijk niet wat je betaald.
 
Ze lenen je aandelen uit zonder dat je er een vergoeding voor krijgt, als je dat niet wilt kun je switchen naar een ander degiro lidmaatschap, maar dan betaal je dus ook per regel uitboekingsgeld. En die fitties met de AFM geven ook weinig vertrouwen.
Verder hebben ze de naam goedkoop te zijn, maar stoppen ze transactiekosten (bij aankoop van $) in de wisselkoers ipv die kosten apart te specificeren, dus dan weet je eigenlijk niet wat je betaald.
Ik heb mijn TSLA aandelen juist van ABN AMRO naar DeGiro overgezet (het abonnement waar ze je aandelen niet uitlenen: geen geshort met mijn aandelen) omdat ik bij AA een behoorlijke post bewaarloon betaalde.
Aangezien ik een niet zo actieve HODL'er ben bleek DeGiro voor mij goedkoop uit te pakken.
Overboeken was overigens redelijk snel voor elkaar, na een eerdere melding van DeGiro dat ze dat voorlopig niet deden.
N.B. Binck is volgens mij ook niet bepaald goedkoop?
 
Ja, je krijgt er transactie tegoed voor dat beperkt houdbaar is, maar dan moet daytrader zijn om dat op te krijgen :D werkt niet zo goed bij HODLers
Aha, daar heb je dan inderdaad niet al te veel aan. Bij mij werden gewoon de door de verlaten broker gerekende kosten rechtstreeks betaald door de ontvangende broker. Maar dat was blijkbaar in een tijd dat er nog niet zo’n enorme toestroom van nieuwe beleggers was.
 
  • Helpful
Reactions: Janc