Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
EXCUSES HIERVOOR, DIT IS DUS NIET DE ACCOUNT VAN ELON MUSK TERWIJL IK DACHT DAT DAT WEL ZO WAS.

😁

Als je maar extra goed uitkijkt als hij je berichten begint te sturen dat je iedere bitcoin die je overmaakt, dubbel terug krijgt.


Die exacte +6.66% vandaag is wel weer erg grappig.

Begin van een Short Squeeze? Ik zie verder ook niet veel in het nieuws.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vanda
Collega’s, ik heb DeGiro gevraagd hoe ik op de voorstellen van Tesla kan stemmen, maar nog geen antwoord gehad. Heeft iemand al uitsluitsel hoe je kan stemmen? Ik heb dit forum globaal doorzocht maar geen duidelijke info gevonden.

Vandaag bevestiging gevraagd en gekregen dat alles in goede orde is ontvangen. Mijn 400 aandelen worden in stemming gebracht :)
 
WS wil eerst harde numbers zien voordat ze FSD gaan waarderen.
Ach, da’s zoals altijd. WS wil eerst harde numbers zien. En als het dan bestaat, willen ze wachten tot de uptake er is. En als de uptake er is, wachten ze op wat de concurrentie gaan doen.

Ik bedoel maar: AAPL ging niet omhoog toen de iPhone 1 aangekondigd werd, noch toen ie dan eindelijk beschikbaar was, noch toen ie al een jaar op de markt was.
 
Hoe kan je dan stemmen via DeGiro? En heb je ‘voor’ of ‘tegen’ gestemd? ;-)
Ik heb ze dit gestuurd en daar dezelfde bevestiging op ontvangen. Geen idee of dit compacter had gekund:

From: PriOkkie
To: [email protected]
Subject: Voting $TSLA (Tesla) shareholder meeting
Dear Degiro CA,


For the 2024 shareholder meeting of Tesla, I'd like to vote with all my outstanding shares (N) following the Board's recommendations, as listed below.

Regards,

Oscar
priokkie@tmc





MY VOTES:


1. A Tesla proposal to elect two Class II directors to serve for a term of three years, or until their respective successors are duly elected and qualified (“Proposal One”).

“FOR EACH COMPANY NOMINEE”


2. A Tesla proposal to approve executive compensation on a non-binding advisory basis (“Proposal Two”).

“FOR”


3. A Tesla proposal to approve the redomestication of Tesla from Delaware to Texas by conversion (“Proposal Three”).

“FOR”


4. A Tesla proposal to ratify the 100% performance-based stock option award to Elon Musk that was proposed to and approved by our stockholders in 2018 (“Proposal Four”).

“FOR”


5. A Tesla proposal to ratify the appointment of PricewaterhouseCoopers LLP as Tesla’s independent registered public accounting firm for the fiscal year ending December 31, 2024 (“Proposal Five”).

“FOR”



6. A stockholder proposal regarding reduction of director terms to one year, if properly presented (“Proposal Six”).

“AGAINST”


7. A stockholder proposal regarding simple majority voting provisions in our governing documents, if properly presented (“Proposal Seven”).

“AGAINST”


8. A stockholder proposal regarding annual reporting on anti-harassment and discrimination efforts, if properly presented (“Proposal Eight”).

“AGAINST”


9. A stockholder proposal regarding adoption of a freedom of association and collective bargaining policy, if properly presented (“Proposal Nine”).

“AGAINST”


10. A stockholder proposal regarding reporting on effects and risks associated with electromagnetic radiation and wireless technologies, if properly presented (“Proposal Ten”).

“AGAINST”


11. A stockholder proposal regarding adopting targets and reporting on metrics to assess the feasibility of integrating sustainability metrics into senior executive compensation plans, if properly presented (“Proposal Eleven”).

“AGAINST”


12. A stockholder proposal regarding committing to a moratorium on sourcing minerals from deep sea mining, if properly presented (“Proposal Twelve”).

“AGAINST”
 
Ik heb mijn tesla aandelen via Bux gekocht. Ik heb daar nagevraagd over hoe ik kan stemmen.

Dat zou via hun partner ABN Amro gaan, en 150 euro kosten (samen met een hoop papierwerk). :oops:

Dus maar op zoek naar een nieuw platform om mijn aandelen te stockeren.
Ik heb bij mijn broker ook de vraag gesteld (Bolero van KBC) en zij hebben mij een lijst met de 12 vragen waarop ik kon stemmen doorgestuurd . Hierop moest ik voor 9 juni per mail antwoorden . Voor ,tegen of onthouding.
Was het stemmen op zich gratis?
 
  • Informative
Reactions: Michel_AH
Je kan de voorstellen een voor een akkoord of niet akkoord gaan, of simpelweg met alle voorgestelde antwoorden doorgeven. Samen met een akkoord voor de kosten van € 10,-. Is bevestigd door DeGiro.
Ik meen gelezen te hebben dat je als buitenlander alleen maar voor of tegen de beslissingen van het bestuur kon stemmen? Oftewel niet per voorstel, maar alles of niks.