Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit verklaart een hoop, maar het is naar mijn mening hooguit een tijdelijk probleem .. veroorzaakt mogelijk wel extra kosten en een kwartaal lang een 3% mindere productie. Verticale integratie: wellicht dan ook maar eigen chips gaan bakken?:cool:
[Edit] Aan het eind van de video hoopgevend nieuws van onze oosterburen die level4 autonomy gaan toestaan en aangezien Nederland eerste wilde zijn in Europa....... Dus FSD kan nu toch echt met grote sprongen richting implementatie in de EU
 
Last edited:
Ik lees dat de market makers graag de koers even onder de 800 dollar zagen wegens de uitstaande opties met een uitoefenprijs van 800. Daarna zou de koers omhoog kunnen springen. Vraagje, hebben de market makers (bij een koers onder de 800) ook tijd nodig of is kort aanstippen (bijvoorbeeld 1 minuut) voldoende?o_O
 
Ik lees dat de market makers graag de koers even onder de 800 dollar zagen wegens de uitstaande opties met een uitoefenprijs van 800. Daarna zou de koers omhoog kunnen springen. Vraagje, hebben de market makers (bij een koers onder de 800) ook tijd nodig of is kort aanstippen (bijvoorbeeld 1 minuut) voldoende?o_O
Delta hedgen doen de MM als ze call opties hebben geschreven en de koers gaat boven de uitoefen prijs. Dan worden aandelen gekocht om hun risico te verkleinen.
Als de koers onder de uitoefenprijs zakt zullen ze juist weer aandelen verkopen om het risico bij verdere koersdaling te beperken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB