Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vond het meest zorgwekkend uit de ER dat de 4680 massa productie nog niet helemaal op orde is.

Dat is zo bepalend voor verdere groei en marges en product prestaties.

Eens dat op orde is gaat het hek wel van de dam.
Dat is op batteryday ook uitgelegd in een tijdlijn, dacht ik en er is voor de batterijen wel een backup-plan. Zolang chips de bottleneck vormen maak ik me over batterijen geen zorgen. (BMW, VW, Fisker, Lordstown, CCIV GM Ford hebben dat er nog eens bij: geen batterijen om te kunnne kunnen concurreren en niet de flexibiliteit om op andere chips over te stappen (maar dat zijn dan ook geen tech bedrijven). De Agility van Tesla sleept hen door de crises die Legacy de kop gaan kosten.
 
Als je echt alle onzin op een rij wilt horen, dan is er altijd nog GLJ met zijn ‘verhaal’.
(Zoals Eddy al zegt.)

NB: dit is de man met een Tesla koersdoel van $60 ofzo, wiens vader een levenslange Ford medewerker is.
Ik hen het vandaag zien voorbij komen, maar vertik het om daar naar te kijken.
 
Eens dat op orde is gaat het hek wel van de dam.
Ach nee. Dan belooft Lucid 20 extra winkels te openen, komt Mercedes met een 3D rendering van een ander futuristisch conceptmodel, Ford met een nieuwe versie van hun elektrische F150, GM met de aankondiging dat ze een ander type SUV of pickup gaan elektrificeren en VW met weer een nieuwe iteratie in de ID.x lijn die deze keer écht volledig autonoom gaat rijden. Kortom: dan vernietigt de concurrentie Tesla zéker!

/s
 
Nemen ze die gast uberhaubt nog serieus? Zijn trackrecord is van het niveau: "Zoek aub een andere job. Je geloofwaadigheid kan niet negatiever zijn"
CNBC vind 'm super.

GrouchyFoolhardyFly-size_restricted.gif
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zojuist de interview gezien: " GM found-- what was it-- eight Chevy Bolts spontaneously combusted and caught fire. GM recalled every single Chevy Bolt. Tesla, this weekend, we found a contact that has identified 200 fires-- 200 Tesla car fires-- over the years-- 200. And Tesla hasn't recalled one car. We think that's tremendous regulatory risk and potentially"

according tot Gordon... Tesla had not recalled one car.
Maybe because it's fake news????

Het waren er overigens 14: Tesla fires since 2013 listed
Van de 14:
- 2 "spontaan"
- 1 aan de supercharger
- 11 via een crash of gelijkwaardige stress aan de batterij.
 
Last edited:
Omdat de nieuwe model S nog 6 maand weg blijft, net terug wat TSLA gekocht.
Hopelijk heb ik de model S gratis in 2022 :cool:

Ik wil het feestje niet bederven maar ik ben echt geschrokken van de huidige koersontwikkeling nav deze verbluffend goede resultaten. Het is met aandelen natuurlijk wel zo dat een aandeel zo veel waard is als wat de gek er voor geeft. Wij kunnen wel vinden dat de fundamentals veel meer waard zijn of worden, maar als de markt / het publiek klaar is met Tesla of Musk dan zal er toch echt geen hogere koers komen.

Ik twijfel toch echt of we die €900 de komende 12 maanden nog terug gaan zien en vrees dat Musk in het verdomhoekje terecht is gekomen. Please prove me wrong.
 
Dat is op batteryday ook uitgelegd in een tijdlijn, dacht ik en er is voor de batterijen wel een backup-plan. Zolang chips de bottleneck vormen maak ik me over batterijen geen zorgen. (BMW, VW, Fisker, Lordstown, CCIV GM Ford hebben dat er nog eens bij: geen batterijen om te kunnne kunnen concurreren en niet de flexibiliteit om op andere chips over te stappen (maar dat zijn dan ook geen tech bedrijven). De Agility van Tesla sleept hen door de crises die Legacy de kop gaan kosten.
CCIV heet sinds deze week LCID, ging even omhoog na de naamswijziging, maar zakte vervolgens weer in met de andere EV stocks.
 
bijdrage van Papafox

citaat:
Conclusion: Someone continues to manipulate the "sugar" out of TSLA. The similar response of big name high flyer tech stocks mentioned by @BlackS suggests that the hedge funds and market makers might be playing similar games with other volatile high growth stocks. I remember when we were in the coronadip last spring and Chamath Palihaptiya said that some hedge funds were leveraged more than 10X deep and at least one had over a trillion dollars trading capabilities. Let that set in, "a trillion dollars worth of trading capabilities". Maybe TSLA isn't the only stock getting the "sugar" manipulated out of it this earnings season. What the pirates have learned to do with Tesla can now be used on other stocks to a certain extent. Until investors wise up and keep handing millions to the option sellers each week for weekly calls and puts purchased, the manipulations will continue. Of course at some point a surprise catalyst sets TSLA climbing, the market makers lose control as momentum buyers jump in and volume rises rapidly, and off we go! Until then, keep an eye on Tesla's achievements because the payoff will come soon enough (and likely at a time that you and I don't expect).