Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt 4 partijen na de tweets van afgelopen weekend:
  1. paniek verkopers
  2. mensen die rekenen op een dip, en daarom hoog winst willen pakken en laag terug willen instappen
  3. stop loss triggered verkopen
  4. mensen die denken dat de dip er is, en terug kopen
1. is er bijna uit, 2 ook, 3 is bijna gedaan en dan blijft enkel 4 nog over.
 
Je hebt 4 partijen na de tweets van afgelopen weekend:
  1. paniek verkopers
  2. mensen die rekenen op een dip, en daarom hoog winst willen pakken en laag terug willen instappen
  3. stop loss triggered verkopen
  4. mensen die denken dat de dip er is, en terug kopen
1. is er bijna uit, 2 ook, 3 is bijna gedaan en dan blijft enkel 4 nog over.
3,5 mensen die op de dip hebben bijgekocht :cool:
 
  • Like
Reactions: wooter
M'n stop-loss op $1100 getriggered. Even afwachten of de rest van de week nog verder omlaag gaat of dat de bodem bereikt is, daarna koop ik weer in.

Er kom nog zeker 10-15 miljoen aandelen in de verkoop, ik verwacht dat de stock nog verder zal dalen tot het allemaal over is.
Zijn er hier meer die gebruik maken van een stop-loss voor hun TSLA portefeulle ?
Ik vind dit wel een interessante optie. Anderzijds kom je met een plotselinge scherpe tijdelijke dip meteen in het 'oog van de storm' (met vragen als wanneer weer instappen en niet de boot missen etc.) ten opzichte van de rust van HODL. Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
 
Last edited:
Stop loss and take profit orders zijn vooral nuttig voor daytraders. Als je echt voor de long term koopt dan kan je beter HODLen, maar zelf vind ik het erg fijn als extra zekerheid. Ik doe alles via InteractiveBrokers trouwens (zakelijk + privé beleggingen).
 
Zijn er hier meer die gebruik maken van een stop-loss voor hun TSLA portefeulle ?

Geen denken aan.
Klinkt wel aantrekkelijk, maar zoals door @PaulusdB al eerder beschreven vooral aantrekkelijk voor beurshandelaren om je de aandelen voor een lage prijs afhandig te maken.
Dit door via een flinke verkoop de prijs even door de stop-loss te laten gaan en daarna de prijs weer te laten stijgen door lekker flink in te kopen.
Onderschat niet hoe handig de beurshandelaren hierin zijn.
 
Zijn er hier meer die gebruik maken van een stop-loss voor hun TSLA portefeulle ?
Ik vind dit wel een interessante optie. Anderzijds kom je met een plotselinge scherpe tijdelijke dip meteen in het 'oog van de storm' (met vragen als wanneer weer instappen en niet de boot missen etc.) ten opzichte van de rust van HODL. Benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Ik gebruik een limiet om te kopen. Mocht er iets gebeuren 'black swan' wat een giga dip geeft, dan wordt er automatisch bijgekocht. Je moet nu denken dat die limiet nu bij mij rond de 800 dollar zit... Daarboven heb ik ook wel wat kooporders in de reeks 800-900. Voor de rest blijf ik zitten waar ik zit en speel af en toe wat met turbo's.
 
Geen denken aan.
Klinkt wel aantrekkelijk, maar zoals door @PaulusdB al eerder beschreven vooral aantrekkelijk voor beurshandelaren om je de aandelen voor een lage prijs afhandig te maken.
Dit door via een flinke verkoop de prijs even door de stop-loss te laten gaan en daarna de prijs weer te laten stijgen door lekker flink in te kopen.
Onderschat niet hoe handig de beurshandelaren hierin zijn.
Is prima voor "filling the gaps" van de handelaren en dan gelijk ook wat zelf te verdienen.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Vroeger toen je nog schriftelijk of telefonisch je opdracht moest doorgeven wel eens bestens gekocht en ook verkocht.
Meerdere keren meegemaakt dat je dan een koers kreeg die het de gehele dag niet geweest was volgens de beurs.
Dus ik geen alleen maar opdrachten met een specifieke koers.

Die goeie ouwe tijd. Begin van deze eeuw verkocht ik AEX-opties (strangles en straddles), die ik dan afdekte met futures. Gebeurde er ineens wat, dan moest ik de lokale bank bellen om de FTI’s te openen of sluiten. “Helaas meneer, hij is lunchen. Ik verwacht hem over drie kwartier terug.” Dat waren me een dure lunches…
 
Managing expectations....... als die niks gezegd had, was iedereen over hem heengevallen (de baas verkoopt :mad:) en het aandeel fors omlaag.
Nu legt die het uit en vraagt om "toestemming" en weet iedereen dat het gaat gebeuren en waarom. Haalt de wind uit de zeilen van de bears.

Maar nog steeds dip. Ik denk alleen veel minder, voor velen goed instapmoment. Gewoon slim gedaan.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Gaat lekker daar bij Saxo, ik krijg deze notification:
“U heeft op uw rekening één of meer aandelenopties in portefeuille die in the money zijn (ITM) en vandaag expireren. Voor alle longopties die bij expiratie intrinsieke waarde hebben (In the Money zijn) vindt automatisch een exercise plaats. Om zeker te zijn dat u kunt voldoen aan de financiële verplichtingen die het gevolg van zijn de automatische exercise zal margin vereisd worden voor uw longoptie posities. Deze margin zal worden berekend vanaf twee uur voor expiratie. De margin zal in anderhalf uur stapsgewijs oplopen naar 100% van de uitoefenprijs.

Dit gaat over door mij geschreven calls $1300 die dus nogal waardeloos aflopen.
Ik lees vandaag dat er meer mensen nogal ontevreden zijn met Saxo.