Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil de daling van de afgelopen dagen geen black swan noemen, dat zijn gebeurtenissen die echt maar 1 keer in een generatie voorkomen.
Als ik niet beter wist zou ik op basis van je post denken dat je zojuist voor het eerst in TSLA bent gestapt! ;)
Pedo guy, 420 funding secured, stock too high, Cybertruck ramen ingeslagen.....en wat vergeet ik nog? Ik kan mij niet heugen in al die jaren dat ik mijn aandelen LVMH (Louis Vuitton Moët Hennesy) heb dat ik ooit maar iets vergelijkbaars heb meegemaakt als 'met enige regelmaat' bij TSLA.

Edit: ik zie nu pas hoe je je zin bedoelde. Ik dacht dat je deze daling iets vond dat maar 1x per generatie plaatsvindt. We zijn het dus eens.
 
Last edited:
Ik verwacht nog wel een tweede leg naar beneden. Het zou me niet verbazen als we nog naar 900 gaan. Daarmee is dan de grootste gap in de grafiek gedicht en zijn we aangekomen op een belangrijk uitbraakniveau, dat van de eerdere ATH in januari/februari. Je ziet vaak dat uitbraakniveau's worden teruggetest. De oude weerstand wordt dan steun. Zo ook toen we (pre-split) van de jarenlange weerstand rond 370 naar 960 gingen en vervolgens tijdens de coronacrisis doodleuk weer terugzakten naar die weerstand, om vervolgens sterk op te veren.

Persoonlijk is mijn grootste positie dat ik short 20 puts 950 voor 19 november zit (voor de duidelijkheid: verkochte puts dus). Een positie die ik wekelijks doorrol, naar boven of beneden, ondertussen premie oogstend. Daarnaast ook nog short 15 calls 1450 voor 12 en 19 november en verder nog aandelen waar ik niet te veel naar omkijk.
Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben RSF, er zit onvoldoende kracht in de stijging en als je de trend op minutenbasis doortrekt gaat ook de laatste GAP vanaf 909 nog gesloten worden, maar veel is afhankelijk van (het uitblijven van) nieuws over gisteren (SEC 4F filing van E.M. staat er nog steeds niet op, morgen deadline daarvoor), stocksplit (nope dat wordt echt pas in 2022) en een potentiele algehele marketcrash n.a.v. de inflatiecijfers. Het kriebelt wel om tijdelijk wat aandelen uit de markt te halen en mijn misser van de portfolio wissel alsnog goed te maken. Maar ja, dat kan morgenochtend heel erg dom blijken te zijn geweest, dus ik durf het niet aan.
Hier hetc neergaande trendkanaal van de laatste handelsuren (vanaf opening gisteren) waar we eerst maar eens uit moeten. Dan moet ook 1038 het als steun houden, zo niet ga ik ook denken aan 909 een dezer dagen (nogmaals: korte termijn: hier ben ik niet goed in maar met turbo's durf ik wel wat..):
Schermafbeelding 2021-11-10 om 19.33.53.png
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Lijkt me een vrij groot risico. We zijn in twee dagen 217 euro van ATH gevallen. Nog zo'n daling/tweet en je moet 950 - (1023-217) = 144 x 2000 = ~290.000 euro verlies dragen als de koers niet hersteld binnen 9 dagen. Er zijn dagen dat ik minder verdien.

Mijn inschatting is dat Elon nog niet eens is begonnen met de verkoop...

Je gaat ervan uit dat ik, mochten we onder de 950 staan, de positie laat expireren of dat ik die sluit en het verlies neem. Daar doe ik niet aan
:p

Ik handel zo al anderhalf jaar en heb nog nooit verlies genomen, zelfs niet met puts die een vele honderden punten in de min stonden. Het is altijd wel mogelijk door te rollen naar een verdere datum, mits je dat op tijd doet (lees: er nog verwachtingswaarde in zit, waardoor de puts niet voortijdig worden uitgevoerd). En je moet zorgen dat er voldoende geld op de rekening staat, om de maintenance margin van de positie te kunnen opbrengen.

Meestal kan doorrollen met een week, soms moet het met een aantal weken. Ik had 20 puts 1000 voor expiratie 12 november (waarvoor ik $12 premie had gekregen, oftewel $24.000) en heb die gisteren doorgerold met een week naar 20 puts 950 voor 19 november. Daar kreeg ik $10,50 voor, oftewel $21.000, ondanks de 50 punten lagere strike. Als we verder dalen, blijf ik doorrollen voor meer premie en eventueel lagere strikes. En dan is het wachten tot de koers een keer boven de strike expireert, waarna je alle ontvangen premie behoudt.

Alleen stap ik dan al weer in met nieuwe posities, want ik wil eigenlijk altijd wel in de markt zitten.

Ik doe dit overigens alleen met TSLA, omdat ik er vertrouwen in heb dat het aandeel altijd wel weer een keer herstelt vanwege het enorme groeipotentieel van het bedrijf. Bij andere bedrijven/aandelen heb ik dat vertrouwen niet.

Wel room ik af en toe een paar ton van de premieopbrengst af om die veilig te stellen. Ik ga dus niet voortdurend all-in met alle verdiensten.



Edit: het is niet altijd zo’n feest met hoge premies. Door de hoge volatiliteit zijn de premies nu heel goed, ook bij verder gelegen strikes. In tijden van minder beweeglijkheid is het minder makkelijk hoge premies binnen te harken. En als de positie flink onder water staat, zijn de premies ook lager.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
Er was ook nog geen bullish flag van te maken, and here we go (down, under 1035, 1038 getest als nieuw plafond) (turboshorts gekocht op 1045)
[Edit1] nog wat kleine steuntjes op 1028, 1012 en 987 op de weg naar 909. Redelijke kans als we die vandaag nog doorkruisen
[Edit2] steun 1028 is gevallen
[Edit3] 1012 lijkt het voorlopig de belangrijkste steun, hield het en 1028, na doorbroken te zijn wordt nu weer bodem, wellicht een omgekeerd hoofd-schouder-patroon in de maak (nog lang niet af, maar met de neklijn op 1038 is een slot van 1062 mogelijk en dan is de GAP-close van 909 ver weg(turboshorts verkocht op 1030))
[Edit4] valse uitbraak dus scenario 909? Ik ga daar voor met her-aankoop van de turboshorts als we de 1012 zo meteen omlaag doorbreken, zolang we daar boven blijven zit ik op mijn handen
[Edit5] of toch nog een bullish-flag-pattern? Dan moeten we fors door de 1040 gaan
en tot slot [Edit6] Dat laatste dus, Turbolong gekocht op 1056
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Hbrink
Ja Arri, want degenen die vandaag TSLA verkochten om morgen in het verse aandeel Rivian te stappen komen vanzelf terug, met hangende pootjes.
Denk dat iedereen die vandaag ingestapt is even het rendement van dag 1 van Rivian vergelijkt met Tesla vandaag en dan denkt.. eh…. Ja is ook wel gek dat en bedrijf dat 4 auto’ s heeft afgeleverd en amper een plan heeft voor een ramp-up slechts 10 x zo weinig waard is als een bedrijf dat nu op een runrate van 1 miljoen zit… Misschien toch niet zo’n goed idee…. Beetje vroeg die IPO, maar fijn voor de oude aandelhouders. Benieuwd naar hun eerste 4F filings… doet denken aan Lucid.. Geheid dat ze aandelen gaan bijdrukken. (NB niemand die vandaag kost heeft winst en dat gaat nog wel een paar dagen zo zijn)
 
't is bevestigd via SEC: Musk had op 14/9 al de procedure opgestart om aandelen te verkopen, lang voor zijn Twitter boodschap.
Verkocht in totaal 4.5 miljoen aandelen, voor een totaal bedrag van 5 miljard dollar. Hij verkocht op maandag 8/11, dinsdag 9/11 en woensdag 10/11.
Hij heeft 'slechts' 183 miljard dollar over in Tersla aandelen.
 
't is bevestigd via SEC: Musk had op 14/9 al de procedure opgestart om aandelen te verkopen, lang voor zijn Twitter boodschap.
Verkocht in totaal 4.5 miljoen aandelen, voor een totaal bedrag van 5 miljard dollar. Hij verkocht op maandag 8/11, dinsdag 9/11 en woensdag 10/11.
Hij heeft 'slechts' 183 miljard dollar over in Tersla aandelen.
Die tweets waren dus voor de bühne en om de (gedwongen) verkoop een aanvaardbaar karakter te geven. Zoals ik eerder al schreef.

Het waren opties die anders zouden vervallen. De enige andere keuze was om de opties niet uit te oefenen.
Hij heeft geen salaris uit Tesla hij krijgt alleen opties.