Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat zou kunnen maar de prijs gisteren is over 5 jaar een lachertje.,
Daarom verkoop ik ook helemaal niks qua aandelen, zolang de fundamentals niet veranderen. Laatste dagen weer gesterkt (al zullen ook jullie je wel afvragen of dat bij mij überhaupt nodig is) door confessies van oud-Tesla-gedienden als Joe Justice (bij Lars Strandridder te gast) en Farzad Mesbahi.
 
Nasdaq turboshorts nu al meermalen doorgerold naar hogere hefboom (telkens iets onder de 20!) .
15.000 is de volgende steun, daarna pas weer 14.141 en (duikend onder de 200day MA van tegen die tijd 14.500) EN mocht ook die het niet houden dan is 13.063 de volgende. Afhankelijk van tapering/rentenieuws van de FED morgen (ik denk zelf eerlijk gezegd dat ze het nog even met rust laten met als argumentatie de remmende werking van Omikron, want de trend is immers dat ieder excuus om niet te handelen gerechtvaardigd is) komt bovenstaand scenario in beeld. Morgenavond weten we meer maar dan heb ik even geen turbo's Nasdaq, want Powell is tot dusverre weliswaar voorspelbaar en geruchten zijn sterk dat hij het tot februari aanziet. (Dan zouden we net weer een Tesla ATH gehad hebben.)
Ik daytrade de turbo's (d.w.z. uiterlijk bij sluiten van de Nasdaq ben ik ze kwijt). Morgenavond zal ik op de golf (omhoog of omlaag) waarschijnlijk wel een trade met overnachting aandurven, zeker als de Nasdaq verder blijft dalen op ongunstig FED-nieuws. Dan gaan we die 14.141 deze maand echt testen en koop ik morgenavond daarop anticiperend nieuwe turboshorts met een hoge hefboom. (weet iemand hoe laat het nieuws van de FED zal komen?)
Wat Tesla betreft zien we dat die uitbodemt. Ik hoop (indachtig @ebullio's en mijn opmerkingen) op een dip zodat iedereen nog een mooie koopkans heeft. Ik zou dan wachten op het FED-nieuws van morgen en als daarop de Nasdaq omhoog knalt direct kopen.
Voor mij geldt dat ik in dat geval direct turbolongs Tesla ga inslaan.
Vanaf volgend jaar ga ik stoppen met turbo's en in rustiger vaarwater met opties aan de slag (20% OTM calls schrijven en doorrollen of ATM puts schrijven voor 2023 en een heel jaar lekker niks doen, maar moet de voorwaarden van Lynx nog bekijken of dat qua margin kan).
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ebullio and Cohiba
Ik zou dan wachten op het FED-nieuws van morgen en als daarop de Nasdaq omhoog knalt direct kopen.
Voor mij geldt dat ik in dat geval direct turbolongs Tesla ga inslaan.

Was een goeie tip vond ikzelf . 10% gemaakt door na FED NIEUWS directe aankoop van turbolongs TSLA met een hefboom VAN 5.
Daaraan voorafgaand (19:45) zekerheidshalve de turboshorts nasdaq met een hefboom van 19 verkocht met 25% winst. Verliezen in de speculatieve portefeuille van de afgelopen week wel weer goedgemaakt zo. Uiteraard gaan die turbo’s TSLA voorlopig niet weg of hooguit doorgerold worden naar de hoogst beschikbare hefboom van (bijna) 5. Wordt nog even druk voor de jaarwisseling, Tussen 3 en 27 Januari gaat ook de speculatieve portefeuille naar Lynx en grotendeels omgezet worden in TSLA aandelen en gaat het optiespel van start. Zie post hiervoor.
 
  • Like
Reactions: Klaas
Was een goeie tip vond ikzelf . 10% gemaakt door na FED NIEUWS directe aankoop van turbolongs TSLA met een hefboom VAN 5.
Daaraan voorafgaand (19:45) zekerheidshalve de turboshorts nasdaq met een hefboom van 19 verkocht met 25% winst. Verliezen in de speculatieve portefeuille van de afgelopen week wel weer goedgemaakt zo. Uiteraard gaan die turbo’s TSLA voorlopig niet weg of hooguit doorgerold worden naar de hoogst beschikbare hefboom van (bijna) 5. Wordt nog even druk voor de jaarwisseling, Tussen 3 en 27 Januari gaat ook de speculatieve portefeuille naar Lynx en grotendeels omgezet worden in TSLA aandelen en gaat het optiespel van start. Zie post hiervoor.
Houd rekening met 4 tot 6 weken voordat je portefeuille van Saxo naar Lynx over is, het schijnt bij Saxo nogal druk te zijn met uitboeken van portefeuilles
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
In afwachting van het verplaatsen van wat portfolio van Degiro naar IBKR zat ik de afgelopen weken wat met turbo's te spelen op Degiro.

Gisteravond was ik het zat en mijn posities afgeslankt.

Prettig om te zien dat na de rally gemist te hebben afgelopen avond, we terug zijn waar we gisteren waren.
 
Was een goeie tip vond ikzelf . 10% gemaakt door na FED NIEUWS directe aankoop van turbolongs TSLA met een hefboom VAN 5.
Daaraan voorafgaand (19:45) zekerheidshalve de turboshorts nasdaq met een hefboom van 19 verkocht met 25% winst. Verliezen in de speculatieve portefeuille van de afgelopen week wel weer goedgemaakt zo. Uiteraard gaan die turbo’s TSLA voorlopig niet weg of hooguit doorgerold worden naar de hoogst beschikbare hefboom van (bijna) 5. Wordt nog even druk voor de jaarwisseling, Tussen 3 en 27 Januari gaat ook de speculatieve portefeuille naar Lynx en grotendeels omgezet worden in TSLA aandelen en gaat het optiespel van start. Zie post hiervoor.
Met alle respect, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit alles meer met gokken te maken heeft dan iets anders. Ik vind het allemaal interessant om te lezen, voor zover ik het begrijp, maar van alle voorspellingen vind ik er maar weinig echt uitgekomen. Zonder enige kennis van zaken lijken mijn 'voorspellingen' beter uit te komen momenteel.
 
De in deze post beschreven suggestie #13,349 lijkt mij ook wel een goede stap om te profiteren van de huidige relatief lage koers. 100 aandelen omwisselen voor DITM opties jan 2024 met een hoge delta. (Those 2 options will be around the .80 or .85 delta, so I end up with around 1.6 to 1.7 leverage, or 160 to 170 share equivalents vs. the 100 shares I'd have from owning 100 shares.) Goed idee? / bezwaren ? 🤔
 
Nog steeds, of inmiddels gedraaid?
ik was gisteren (na de voorbeurskoersen ;-( niet alert en dus veel te laat om erop in te spelen. Terug bij af.
Als je geschoren wordt; stilzitten, dus ik doe even niks, want gezien de veerkracht telkens (en nog steeds) boven 911 is dat een prijs waarvoor iedereen schijnbaar graag wil inslaan en dus een inmiddels stevig aangestampte bodem. Een @Stijntje wat ik beschrijf is inderdaad gespeel in mijn speculatieve (<8%) portefeuille . Heb dus nog steeds dezelfde aandelen in de HODL portefeuille, dus ik noem mezelf gewoon een belegger met een kleine obsessie voor risico. En @Hbrink ik hoop dat je mandje gevuld raakt op 900 (ik zou dan 901 doen) en dat zou voor nieuwjaar best kunnen. Zeker als Elon blijft dumpen.
 
Last edited: