Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Met anderhalve week te gaan voor kwartaalresultaten na leveringen die de verwachtingen stevig onderschatten, en een gemiddelde stijging tussen productiecijfers en kwartaalcijfers van 19%, zit er nu wel een stevige bom onder de aandelenprijs. Dat is nog geen garantie dat die bom effectief gaat ontploffen en we zo aan 1500 zitten, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het aandeel lang onder de 1000 zou blijven deze week.
Ik kan mij meer voorstellen bij een raket of vuurpijl dan een stevige ontploffende bom...:eek:
 
Er is overigens teveel druk om boven de 1000 te eindigen eind deze week. Maar ook nog altijd een stevige call wall op 1000, maar die komt van LEAPS die vermoedelijk al gehedged zijn.

1642586669115.png

Zeker qua verhandeld volume zie je dat de posities 1000 zijn voor verkochte puts en 1050 en 1100 voor verkochte calls.

1642586859122.png


Market makers willen dat noch hun verkochte puts, noch hun verkochte calls getriggerd worden dus ik mik op 1030 tegen eind deze week.

Put walls worden niet zo beschermd want in het slechtste geval eindigen market makers met aandelen aan lager dan de put prijs, en da's zeker nog voordelig.
 
Ik begrijp een kooporder van 995 niet echt. Als ie de 1000 aantikt, dan is de kans heel groot dat ie terug stijgt, en als ie door de 995 breekt, zou je ook kunnen stellen dat ie dieper kan zakken. Die 5 euro zal het niet schelen, ofwel?

De laatste week is wel al gebleken dat we telkens de 995 niet gehaald hebben, en je moet al 2 weken terug gaan om een keer onder de 990 te duiken.
 
Ik begrijp een kooporder van 995 niet echt. Als ie de 1000 aantikt, dan is de kans heel groot dat ie terug stijgt, en als ie door de 995 breekt, zou je ook kunnen stellen dat ie dieper kan zakken. Die 5 euro zal het niet schelen, ofwel?

De laatste week is wel al gebleken dat we telkens de 995 niet gehaald hebben, en je moet al 2 weken terug gaan om een keer onder de 990 te duiken.
Wellicht heb je gelijk, dacht net de onderste uit de kan te halen, en het was gezakt 995,50, dus opzicht zat ik er niet zo ver vanaf qua gokken met tot hoever het zal zakken, maar ach het is ook beetje gokken. Kan helaas niet verkondigen dat mijn keuzes hierin even rationeel zijn :)

Uit nieuwsgierigheid. Met de inmiddels derde week van zware verliezen in de tech aandelen, zelfs de relatief positieve berichten van ASML vandaag, waar het toch nog in het rood eindigde, begin ik het toch wel een beetje spannend te vinden of we ook van Tesla nog kunnen verwachten dat het gigantische sprongen zal maken bij de earning call. Sentiment rondom de aandelen lijken momenteel niet bepaald goed te zijn. Zijn we allemaal nog steeds van overtuigd dat we gigantische sprongen gaan zien voor Tesla? Ik begin toch wel beetje nerveus te worden, niet dat ik mijn Tesla aandelen nu van hand zal doen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie kijk erop.
 
Zijn we allemaal nog steeds van overtuigd dat we gigantische sprongen gaan zien voor Tesla? Ik begin toch wel beetje nerveus te worden, niet dat ik mijn Tesla aandelen nu van hand zal doen, maar ik ben wel benieuwd naar jullie kijk erop.
Het is koffiedik kijken. Ik heb geen calls meer open staan omdat ik de kans groot acht dat het ding zal stijgen, maar voor hetzelfde geld loopt het op een sisser uit.

Enige waar ik vrij zeker van ben is dat we deze en volgende week boven de 1000 eindigen, maar da's ook alles.

Volgende week kijken we nog altijd aan tegen call walls rond 1100 en 1200, maar die zijn nog niet zo hoog in volume.

1642616626937.png
 
  • Like
Reactions: Sephi
Zo, de stock komt nog eens drinken onder de 1000.

Wie heeft er nog altijd een 995 koopopdracht staan die we zodadelijk weer gaan missen? 🤪

:D

MAAR! hij kwam wel OP de 995, maar ik had de koopopdracht al terug getrokken en met een dollar verhoogd, was dus achteraf niet nodig geweest haha, maar toch nog ff een sipje genomen dus.

Ik moet je wel waarschuwen, hoewel het bedragen zijn van niks dat ik in aandelen heb zitten, er lijken wel hogere machten bezig te zijn met mijn geluk te dwarsbomen, sinds ik crypto bezit, is het alleen maar bergafwaarts gegaan! Mijn vrienden zijn daar getuige van, dus bij voorbaat al excuses als het nog meer naar de maan gaat. :D