Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Als de TSLA koers om 22.00 uur nog boven de 1.000 dollar staat maar nabeurs er onder duikt, dan heeft dat, wat ik begrijp, toch mogelijk nog consequenties voor die opties. Vandaar dat veel mensen de posite voor een paar cent toch voor de zekerheid sluiten voor einde beurs.
Dacht dat je bedoelde of je dan nog kon sluiten 😉.
Wil ook wel graag weten wanneer je veilig bent.
 
Is het niet zo dat je op koers 995 niet per se uitgeoefend zal worden met geschreven put van 1000? Afhankelijk van de premie kan dat namelijk nog steeds winstgevend zijn voor jou en dus verlieslatend voor de koper van jouw geschreven put. Als ik het goed voor heb hé.
Inderdaad.

Stel dat de koers op 999 eindigt, met andere woorden onder de strike price van 1000. Dan kan de koper van mijn put contract beslissen om de optie uit te voeren en moet ik van 'm 100 aandelen van $1000/stuk aankopen. Maar voor dat recht heeft ie zelf in het verleden een kost moeten betalen.

Zo een put contract kost momenteel $16 per aandeel, dus reken op een kost van $1600 op het verkopen van 100 aandelen. Met andere woorden is zijn 'winst' 100000-1600=98400.

Als ie daarentegen zijn 100 aandelen op de open markt verkoopt, kan ie aan een prijs van 996 per aandeel 99900 verdienen.

Het wordt nog moeilijker, want dat put contract wordt hoe meer het ITM komt enkel duurder. Momenteel ligt het break-even punt op 983,80 omdat in tussentijd de prijs al gestegen is tot 16,65.

1642712184199.png
 
  • Like
Reactions: SebastienBonny
Nu, morgen nog een halve dag tijd vooraleer het nerveus begint te worden. Door rollen kan, maar hoe lager de koers, hoe duurder het voor mij wordt. Of alleszins, hoe meer geld ik er voor moet laten liggen.

Ik denk dat ik dus morgen wacht op een heropleving en zie hoe de theta mijn P/L beïnvloed. Vandaag hadden die bps' al 75% profit aangetikt, maar ik geloof dat we rond de 1010 gaan eindigen om noch de calls noch de puts te gaan storen.
 
Je bent (sinds 6 jan?) plotseling erg stil geworden, alles goed?
Oprecht dank voor de belangstelling. Ik heb er geen behoefte aan niet begrepen te worden. Als ik kennelijk niet in staat ben om duidelijk te maken welk verschil tussen lange en korte termijn strategiën ik hanteer en ik als gevolg daarvan zelfs wordt beticht van gedraai of het wedden op 2 paarden ben ik er wel klaar mee. Ik denk inderdaad dat het draadje meer gediend is met optiestrategen die helder en volledig uiteengezet worden. Zodra de Nasdaq zoals voorspeld op 10.000 staat zal ik nog een keer een lange neus komen trekken. Die beweging is ook het enige (en dat heb ik er altijd bij gezegd!) dat Tesla van een ATH op 27/1/22 kan afhouden. Mijn mening is en mijn geld staat op:
- TSLA ATH 27/1/22 onzeker, maar koers zeer veel hoger dan nu
- Nasdaq in april op 10.000, in dat geval (en alleen in dat geval) Tesla mogelijk terug naar iets onder de 900.
- Na split-nieuws koers naar nieuwe ATH.
- Na Q 3 cijfers stomen we op naar $1.800 ultimo 2022.
- begin 2023 $2.000

Dealbreakers die zouden kunnen optreden
- Bureaucratie belemmert opening/ramp-up Berlijn (of Texas, maar dat lijkt me echt niet te gaan gebeuren)
- Onvoldoende Ramp-up van de 4680 batterij-technologie
- Uitstel Cybertruck (ik verwacht volgende week juist nieuws in de andere richting: versnelde ramp-up van de Cybertruck in 2 formaten)
- Sterk verminderde betrokkenheid Elon (en vul maar in wat de oorzaken kunnen zijn) al zal dat effect tijdelijk zijn.
- Problemen op wereldschaal (maar dat geldt voor alle aandelen) zoals escalatie in Oekraine/terroristisch geweld van ongekende omvang
- eind '22 nog steeds geen nieuws over de compacte EV

Dingen die de zaak nog positiever zouden draaien dan ik benoem.
- Energy groeit veel harder dan iedereen nu denkt
- FSD ontgroeit de Beta status (+Robotaxi)
- AI licensering (en groeit door naar AGI)
- Teslabot snel en verrassend voordelig
[EDIT] open for conversations]
 
Last edited:
- TSLA ATH 27/1/22 onzeker, maar koers zeer veel hoger dan nu
- Nasdaq in april op 10.000, in dat geval (en alleen in dat geval) Tesla mogelijk terug naar iets onder de 900.
- Na split-nieuws koers naar nieuwe ATH.
- Na Q 3 cijfers stomen we op naar $1.800 ultimo 2022.
- begin 2023 $2.000
Laten we wel eerlijk zijn: muv de Nasdaq crash zijn dit voorspellingen die gelijk zijn als het gaat warmer worden in de zomer, en terug koeler en nat in de winter.

Als de NASDAQ zou crashen tot 10K voorzie ik overigens grotere problemen dan TSLA op 900.
 
Succes met je fantastisch uiteengezette optiestrategieën
Dank je! Ik deel ze omdat turbo's voor mij niet werkten en ik te afhankelijk was van timing en richting. Dat heb je minder bij opties.

En als de Nasdaq echt naar 10K zou gaan, zou ik best alles verkopen want de laatste keer dat de Nasdaq 10K aantikte, was TSLA 300 waard.
 
Dank je! Ik deel ze omdat turbo's voor mij niet werkten en ik te afhankelijk was van timing en richting. Dat heb je minder bij opties.

En als de Nasdaq echt naar 10K zou gaan, zou ik best alles verkopen want de laatste keer dat de Nasdaq 10K aantikte, was TSLA 300 waard.
Gelukkig dat er in dit draadje en op het forum nog iemand overblijft die echt overal verstand van heeft.