Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Er zit ook gewoon heel veel angst in de markt en waarschijnlijk veel kleine beleggers in Tesla.
Ongeacht of er een bubbel gaat knappen tegen de huidig prijs kan je gerust 5 jaar 100K in Tesla stoppen.
Niet slecht om toch ook eens stil te staan bij het feit dat het hier vooral één grote echokamer is waarin telkens de grootste Tesla-bulls worden aangehaald. De boodschap hier is natuurlijk dat Tesla alleen kan stijgen...


... alleen kan stijgen...


...stijgen
 
Niet slecht om toch ook eens stil te staan bij het feit dat het hier vooral één grote echokamer is waarin telkens de grootste Tesla-bulls worden aangehaald. De boodschap hier is natuurlijk dat Tesla alleen kan stijgen...


... alleen kan stijgen...


...stijgen
Op de hele korte termijn kan het best naar 50% gaan. Alleen over 10 jaar moet het wel gek gaan als het niet 5x is van wat het nu is en 10x plus zou ook zomaar kunnen.
 
Niet slecht om toch ook eens stil te staan bij het feit dat het hier vooral één grote echokamer is waarin telkens de grootste Tesla-bulls worden aangehaald. De boodschap hier is natuurlijk dat Tesla alleen kan stijgen...


... alleen kan stijgen...


...stijgen
Nou, geef dan eens een goeie reden waarom het aandeel pre-market nog eens 5% is kwijt geraakt?
 
Amerika/Rusland en de rente zijn inderdaad dingetjes, maar $TLSA doet een factor 5 mee met de dalingen van QQQ, of daalt terwijl QQQ stijgt.

Slaat echt even nergens op. Zeker als je weet dat woensdag de beste kwartaalresultaten ooit zullen aangekondigd worden, en Texas en Berlijn aan het produceren zijn.
 
Dit gezegd zijnde, de bodem pre-market is momenteel 905.
Vanaf 750,- koop ik bij. :) Indien de Nasdaq echt zo zwaar zou doorzakken als voorspeld/gevreesd door SpeedyEddy (tot 10.000 punten), dan zal Tesla mee naar beneden gaan. Ongeacht of de resultaten van Tesla beter of slechter dan verwacht zijn.

Persoonlijk verwacht ik niet dat de beurzen zo fel gaan dalen. Ik had met mijn beleggingsadviseurs afgesproken om vanaf 13.000 opnieuw in te stappen (offensieve beleggingsfondsen), maar ga nu nog even afwachten. Indien de trend in de eerste weken van februari opnieuw positief is, stap ik opnieuw in. Zoniet, dan wachten we af hoe de zaken in Oekraïne verlopen. Maar ik kan mij niet inbeelden dat ze zo idioot gaan zijn om het daar uit de hand te laten lopen. Zelfs ego's als Poetin moeten toch beseffen dat de economische impact van een militair ingrijpen ook voor Rusland nefast is.
 
Amerika/Rusland en de rente zijn inderdaad dingetjes, maar $TLSA doet een factor 5 mee met de dalingen van QQQ, of daalt terwijl QQQ stijgt.

Slaat echt even nergens op. Zeker als je weet dat woensdag de beste kwartaalresultaten ooit zullen aangekondigd worden, en Texas en Berlijn aan het produceren zijn.

Dat zijn idd sentiment dingetjes die $TLSA nooit negatief inhoudelijk zullen raken.
Ja, er is onzekerheid en ja, brandstofprijzen kunnen stijgen, ook zal de rente kunnen stijgen maar al die zaken hebben op $TSLA minder invloed dan welk andere bedrijf dan ook.
 
Nou, geef dan eens een goeie reden waarom het aandeel pre-market nog eens 5% is kwijt geraakt?
Heb ik een paar posts hierboven al gegeven. Ik denk dat het vooral het algemeen inzakken van mede-aandelen is + onzekerheid van de earnings call binnen een paar dagen. In deze echokamer wordt er van uitgegaan dat het meest fantastische nieuws ooit komt. Anderen zijn bezorgd over het ontbreken van productie van iets anders dan 3 en Y. Ford en Rivian hebben Tesla bv al voorbijgestoken voor de Cybertruck, wat de grote moneymaker zou worden in de US. Iets neutralere toeschouwers zien in oa. de i4 een concurrent voor de Model 3, enzovoort.
 
  • Like
Reactions: Sephi
Heb ik een paar posts hierboven al gegeven. Ik denk dat het vooral het algemeen inzakken van mede-aandelen is + onzekerheid van de earnings call binnen een paar dagen. In deze echokamer wordt er van uitgegaan dat het meest fantastische nieuws ooit komt. Anderen zijn bezorgd over het ontbreken van productie van iets anders dan 3 en Y. Ford en Rivian hebben Tesla bv al voorbijgestoken voor de Cybertruck, wat de grote moneymaker zou worden in de US. Iets neutralere toeschouwers zien in oa. de i4 een concurrent voor de Model 3, enzovoort.

Neutraleren of Brain dead?
 
  • Funny
Reactions: wooter and robertvg