Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Bizar hoe Musk de reputatie van zijn bedrijf zo onder druk zet. En dat de board hem maar niet weet te beteugelen. Met deze acties durft geen pensioenfonds in te stappen.
Even een cross post voor een ander perspectief.

 

Kans dat die eerder opent dan Berlijn?

Gisteren een video gezien van een Duitser die bedrijven adviseert bij het opstarten van een fabriek.
Wat Tesla nu heeft gedaan in Berlijn kost normaal ieder ander bedrijf minimaal 4 - 4,5 jaar in Duitsland.
Dus dat Tesla in Berlijn nu al open zou gaan wordt door hem gezien als onrealistisch.

Dus de kans dat de nieuwe fabriek in Shanghai sneller open gaat is bijna zeker.
 
  • Disagree
Reactions: ebullio
Daar ben ik weer eens.
Paar dagen geleden was ik vrij zeker van een sterke daling en heb ik geheel tegen mijn principes bijna de helft van mijn aandelen verkocht op 840.
Vandaag (dat kan bij Lynx gelukkig) voorbeurs op 697 een deel teruggekocht. Verder heb ik toen zowel ruim OTM puts en ruim OTM Calls sluitend morgen en volgende week verkocht voor een heel erg leuke premie. Met een beetje geluk eindigen de puts van morgen nog net OTM en anders heb ik goedkoop mijn aandelen weer terug.
Kan ook zijn dat ik ze vandaag sluit en gebruik maak van een nog lagere koers. De calls zal ik vrij zeker sluiten om mijn margin op peil te houden en iets flexibeler te kunnen kopen.. Best lekker om nu al die cash te hebben en de volatiliteit te benutten voor gratis geld.
 
Alle calls gesloten bij aanvang beurs (zag dat ik er van Rivian ook nog wat had) en dat geeft voldoende ruimte om het voor de puts tot morgen uit te zingen, mochten we vandaag onder de 740 blijven, hetgeen ik betwijfel. De margin gebruik ik nu om nog enkele aandelen terugkopen, deze zijn eigenlijk gratis.
Ik wou dat ik kon wat jij flikt maar daar waag ik me voorlopig allemaal niet aan. HODL all the way (Al is het wel een beproeving om mijn zenuwen onder controle te krijgen).
 
HODL is makkelijk, je eindigt altijd met hetzelfde aantal aandelen.

Opties en turbo's is moeilijker: als het tegen steekt, eindig je met stevig wat minder.

Zeker momenteel moet je niet veel geloven van een makkelijke 2% return van put spreads verkopen op 20% afstand van de koers. Ten eerste omdat 10% en korter ongelofelijk veel meer geld opbrengt als het goed gaat en je dus niet voor een paar tientjes 20% ver gaat zitten als je met dezelfde ogenschijnlijke moeite je huidige maandloon kan verdubbelen, en ten tweede omdat het aandeel nu zo volatiel is dat een veilige 20% afstand van de beurskoers van vorige week, daarstraks ITM zat.

Ik bedoel maar... als je geld momenteel in aandelen zit, is het deze maand misschien nog niet het moment om met opties te beginnen.

Of misschien wel, koffiedik kijken met $TSLA en de macro's.
 
Wat een bizarre dag
Screenshot_20220224-215344_Samsung Internet.jpg
 
HODL is makkelijk, je eindigt altijd met hetzelfde aantal aandelen.

Opties en turbo's is moeilijker: als het tegen steekt, eindig je met stevig wat minder.

Zeker momenteel moet je niet veel geloven van een makkelijke 2% return van put spreads verkopen op 20% afstand van de koers. Ten eerste omdat 10% en korter ongelofelijk veel meer geld opbrengt als het goed gaat en je dus niet voor een paar tientjes 20% ver gaat zitten als je met dezelfde ogenschijnlijke moeite je huidige maandloon kan verdubbelen, en ten tweede omdat het aandeel nu zo volatiel is dat een veilige 20% afstand van de beurskoers van vorige week, daarstraks ITM zat.

Ik bedoel maar... als je geld momenteel in aandelen zit, is het deze maand misschien nog niet het moment om met opties te beginnen.

Of misschien wel, koffiedik kijken met $TSLA en de macro's.
Ben het niet met je eens, en het hangt ook wel van de omvang van je traden af want ik heb met 3 calls en 3 puts ruim OTM in vier dagen wel degelijk een vorstelijk maandsalaris verdiend. (uiteraard zojuist die puts ook gesloten voor een habbekrats). Zoals ik al schreef, vanochtend de calls weg en zojuist ook de puts. Nog steeds niet alle aandelen terug, want ik verwacht nog een 2e dipje, morgen of maandag. Nog bedankt voor je tip om met week-opties te werken, want dat is echt heel lucratief, zeker op dit soort dagen.
BTW Macro: Hou China in maart/april in de gaten want dat gaat de volgende, wat langduriger klap uitdelen. Ik zeg Vastgoed 👇. Boomm.