Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
De week toch nog in de + geëindigd... Nu Biden nog even de Twitter-overname cancellen en we gaan weer als een raket 😆
Sentiment was dat TSLA na earnings onder de 200 zou zakken. Gebeurde niet op donderdag, maar ook niet op vrijdag.

Interessant.

Donderdag:
1666427550346.png


Vrijdag:

1666427428254.png

Afgelopen 2 weken:
1666427447683.png
 
  • Informative
Reactions: Niek
Mogelijke aandelen verkoopkantoor Musk, interessante mogelijkheden.
Varieert van
0 Tesla doet buyback voor 50% direct van Musk en 50% publiek en daarmee financiert Musk de aankoop;
3 miljard USD (Reuters)
5 miljard USD (Elon Musk Could Sell $5B Tesla Shares To Fund Twitter Deal Next Week — But Analyst Predicts Rally Once 'Overhang Lifts' - Tesla (NASDAQ:TSLA))
10miljard USD (Elon Musk may need to sell $10B worth of Tesla stock - Wedbush (NASDAQ:TSLA))
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
(daarom ook mijn series Puts geschreven. Eens is dit alles over. Tot die tijd rol ik door.
Momenteel heb ik nog (geschreven, dus -/-)
16 dec 210
17 feb 260
17 feb 275 (op de nominatie om door te rollen,wellicht i.c.m. met de 260, naar iets van 360 in okt '23), + aandelen bijkopend onder de $200
21 apr 300
16 jun 320
15 sep 340
jun '24 386,67
jan '25 400
Doorrollen van DIM puts heeft niet zoveel zin. Geen enkele premie. Beter calls schrijven tegenover deze hoofdzakelijk hopeloze posities :))
 

Voor een buy and hold belegger zoals ik is dit abracadabra, is er iemand die mij dit in Jip en Janneke taal wil uitleggen?

Heldere uitleg voor optiebeleggers. Mocht je geen ervaring hebben met opties en uitleg willen n.a.v. deze tekst, be my guest.
 
Ik heb net wat munitie klaargezet mocht er vandaag door Elon verkocht gaan worden. Laat het dan de laatste keer zijn voorlopig…..die 2xx ben ik nu wel zat.
Momenteel zitten we alleszins weer een stuk lager voorbeurs door de prijsverlagingen in China.
Uiteraard bekijkt men dit momenteel negatief als een vermindering in de vraag naar Tesla's.
Tesla zelf meldde al dat het een logisch gevolg was van goedkopere onderdelen.
Momenteel zijn de prijzen in China nog steeds enkele 1000 dollar hoger dan bij de lancering.

Nog een interessant weetje: de website van Tesla lag blijkbaar plat in China toen de prijsverlagingen aangekondigd werden.
Natuurlijk omdat er helemaal geen vraag is in China hé.
 
Momenteel zitten we alleszins weer een stuk lager voorbeurs door de prijsverlagingen in China.
Uiteraard bekijkt men dit momenteel negatief als een vermindering in de vraag naar Tesla's.
Tesla zelf meldde al dat het een logisch gevolg was van goedkopere onderdelen.
Momenteel zijn de prijzen in China nog steeds enkele 1000 dollar hoger dan bij de lancering.

Nog een interessant weetje: de website van Tesla lag blijkbaar plat in China toen de prijsverlagingen aangekondigd werden.
Natuurlijk omdat er helemaal geen vraag is in China hé.
Och ze kunnen ze nog in Duitsland kwijt. Daar heeft de Model Y de legendarische Golf van de troon gestoten vorige maand.
 
S
Momenteel zitten we alleszins weer een stuk lager voorbeurs door de prijsverlagingen in China.
Uiteraard bekijkt men dit momenteel negatief als een vermindering in de vraag naar Tesla's.
Tesla zelf meldde al dat het een logisch gevolg was van goedkopere onderdelen.
Momenteel zijn de prijzen in China nog steeds enkele 1000 dollar hoger dan bij de lancering.

Nog een interessant weetje: de website van Tesla lag blijkbaar plat in China toen de prijsverlagingen aangekondigd werden.
Natuurlijk omdat er helemaal geen vraag is in China hé.
de pre market koers heeft meer te maken met de val van de beurs van Hong Kong op dit moment. Kijk maar eens even wat NIO op dit moment doet, een dikke 10% in de min pre market.

Eea waarschijnlijk als reactie op de herverkiezing van Xi.
 
Doorrollen van DIM puts heeft niet zoveel zin. Geen enkele premie. Beter calls schrijven tegenover deze hoofdzakelijk hopeloze posities :))
Wat een kletskoek, zit jij nou in de optiehandel? Ook jij weet dat er tijdswaarde (of een financieringselement zo je wilt) in een geschreven optie zit, die alleen maar de kant van de schrijver kant kan oprollen. Ik gebruikt de ontvangen put-premie bovendien om de ontzettend goedkope aandelen te kopen en ja ik dek geen euro van die deal af, omdat ik de zaken voor tesla alleen maar zonnig kan zien en weet dat uiteindelijk de stijging van het aandeel komt. Als ik daarin niet zou geloven zou ik een simpele optiehandelaar zijn die zonder ballen alle deals afdekt en met een geringe winst genoegen neemt. Dan zou ik ook naar veel meer aandelen kijken die volatiel zijn. Maar goed dit is het Tesla aandeelhouders draadje dus graag jouw adviezen hier op het draadje. Het ruikt hierboven een een klein beetje naar acquisitie en dat zal het vast niet zijn en is ook zeker niet de bedoeling van dit forum. Als het nodig is leg ik dat graag uit.
[Edit] Met de ballen die ik wel heb, heb ik ooit een "paar aandelen" gekocht toen Tesla nog met gemak failliet kon gaan (wat later ook bleek zo te zijn aldus uitspraken van de man met nog veel meer ballen, want met de meeste aandelen Tesla) Die vormen nu (slechts een gedeelte ervan) de dekking voor mijn verder inderdaad volledig onbeschermde optiedeals en die aandelen zijn voor 2030 ook niet te koop.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Klaas
[Edit] Met de ballen die ik wel heb, heb ik ooit een "paar aandelen" gekocht toen Tesla nog met gemak failliet kon gaan (wat later ook bleek zo te zijn aldus uitspraken van de man met nog veel meer ballen, want met de meeste aandelen Tesla) Die vormen nu (slechts een gedeelte ervan) de dekking voor mijn verder inderdaad volledig onbeschermde optiedeals en die aandelen zijn voor 2030 ook niet te koop.
En even voor de duidelijkheid bij ieder ander aandeel zou ik dit nooit gedaan hebben en ik heb ook meermalen in dit forum gezegd dat ik soms post wat ik doe maar ieder ander ten stelligste afraadt dat te imiteren.
Want ja het lijken voor sommigen misschien hopeloze posities, maar het gekke is dat ik wel steeds meer aandelen heb kunnen bijkopen met die gekkigheid. Het zal een keer keren en ik ga er daarbij van uit dat ik langer solvabel kan zijn dan de markt volstrekt irrationeel.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Klaas and Maurice1