Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist gekocht op $205,49, wellicht die van Elon? :cool:
 

Attachments

  • IMG_5246.jpeg
    IMG_5246.jpeg
    22.7 KB · Views: 37
Doorrollen van DIM puts heeft niet zoveel zin.

Wat een felle reactie op een correcte stelling. Het klopt dat voor een diep in the money optie de tijdswaarde eerder beperkt, nagenoeg onbestaande is.
Voor dat specifieke contract wel, maar bij het doorrollen komt er wel weer tijdswaarde bij of heb je de optie die tijdswaarde "in te ruilen" voor een hogere/lagere strike.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Doorrollen van DIM puts heeft niet zoveel zin.

Wat een felle reactie op een correcte stelling. Het klopt dat voor een diep in the money optie de tijdswaarde eerder beperkt, nagenoeg onbestaande is.
Optie Dec16 put 210 heeft een waarde van 22,80 bij een aandelenwaarde van 202,50. Wat is het verschil tussen de delta van 7,50 en 22,80 dan volgens jou? Als het aandeel deze waarde houdt is de optie bij expiratie 7,50 waard, dus de rest doet de tijd.
Ofwel als de houder van de optie nu wil uitoefenen ben ik ineens van 22,80 "schuld" af tegen de delta van 7,50. (EN DAT TEGEN DE ACHTERGROND VAN EEN STIJGING VAN HET AANDEEL, WAAR IK EXPLICIET VAN ZEG UIT TE GAAN!) Misschien is mijn voorstelling te simpel, maar als je niet tot de nek in de margin zit valt tegen iedere daling te hedgen met weer een nieuwe put. Ooit komt het goed, tenzij Tesla failliet gaat en dat lijkt me met 18 miljard op de bank, 50% groei in productie per jaar (en niks daarvan is echte voorraad) en nagenoeg geen schuld, 17% nettowinst vooralsnog niet heel erg reëel. Ik denk dat jij en Vova als technische optiehandelaren redeneren en dat mag, maar ik redeneer vanuit de belachelijk lage koers en dan is ieder verschil tussen de delta en de koers van een optie tijdswaarde. Ik probeerde dat uit te leggen maar dat wordt schijnbaar niet begrepen.
Zodra de koersen weer stijgen (want helaas lijken we nog wel even de 180 aan te gaan tikken in de komende uren/dagen) zal ik uitleggen hoe mijn opties als sneeuw voor de zon waardeloos aflopen en de met de premie betaalde aandelen gewoon lekker meegroeien, misschien wordt het dan duidelijk hoe ik mezelf heb rijk gerekend, maar dat verdorie ook nog blijkt te kloppen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
Slot onder de 200 zou de 180 in beeld brengen en gezien het volume (40 miljoen in iets meer dan een uur bij een normaal dagvolumen van 70 miljoen!) zou mij wat actie van Elon niet verbazen, alhoewel ik in de individuele trades niet direct de hand van Elon zie, dus die zijn wellicht goed gemaskeerd. (wel een blok van 18.000 en meerdere van 4.900 en rond de 5000 (plus en min een paarhonderd en niet afgerond op honderdtallen) gezien)
[Edit] had tijdens het posten de post hierboven over squawksquare niet gelezen overigens
 
Last edited:
Zou dat echt de oorzaak zijn van de zware neergang van Nio & Xpeng ? Dit nieuws was toch reeds geweten en -of zo ging ik ervan uit- ingecalculeerd ?

Nio & Xpeng zijn 80 - 85% van hun waarde verloren tegenover hun 52W-top. Terwijl bv. BYD “slechts“ 40-45% verloren heeft. Was er ander negatief nieuws voor Nio/Xpeng de voorbije weken ?
 
Wat een kletskoek, zit jij nou in de optiehandel? Ook jij weet dat er tijdswaarde (of een financieringselement zo je wilt) in een geschreven optie zit, die alleen maar de kant van de schrijver kant kan oprollen. Ik gebruikt de ontvangen put-premie bovendien om de ontzettend goedkope aandelen te kopen en ja ik dek geen euro van die deal af, omdat ik de zaken voor tesla alleen maar zonnig kan zien en weet dat uiteindelijk de stijging van het aandeel komt. Als ik daarin niet zou geloven zou ik een simpele optiehandelaar zijn die zonder ballen alle deals afdekt en met een geringe winst genoegen neemt. Dan zou ik ook naar veel meer aandelen kijken die volatiel zijn. Maar goed dit is het Tesla aandeelhouders draadje dus graag jouw adviezen hier op het draadje. Het ruikt hierboven een een klein beetje naar acquisitie en dat zal het vast niet zijn en is ook zeker niet de bedoeling van dit forum. Als het nodig is leg ik dat graag uit.
[Edit] Met de ballen die ik wel heb, heb ik ooit een "paar aandelen" gekocht toen Tesla nog met gemak failliet kon gaan (wat later ook bleek zo te zijn aldus uitspraken van de man met nog veel meer ballen, want met de meeste aandelen Tesla) Die vormen nu (slechts een gedeelte ervan) de dekking voor mijn verder inderdaad volledig onbeschermde optiedeals en die aandelen zijn voor 2030 ook niet te koop.
Inderdaad, waarom zo fel Eddy?

Jij hebt jouw manier van handelen en dat is uiteraard je goed recht. Het is immers je eigen geld. Maar logisch is het geenszins. Je geeft zelf aan: "imiteer mij niet". Een goed advies wat mij betreft.

Puts schrijven en vervolgens de ontvangen premie gebruiken om aandelen te kopen is in mijn ogen niet verstandig. Als je dan zo positief bent op het Tesla aandeel, schrijf dan puts en koop calls. Dat laatste geniet niet mijn voorkeur maar zou logischer zijn gezien jouw visie.

Begrijp me overigens goed, ik ben een enorme Tesla fan. Ik ben geenszins negatief over Tesla.

Ik vind het leuk om mensen wegwijs te maken in beleggen c.q. opties. Dat jij dat koppelt aan acquisitie vind ik jammer.
 
Optie Dec16 put 210 heeft een waarde van 22,80 bij een aandelenwaarde van 202,50. Wat is het verschil tussen de delta van 7,50 en 22,80 dan volgens jou? Als het aandeel deze waarde houdt is de optie bij expiratie 7,50 waard, dus de rest doet de tijd.
Ofwel als de houder van de optie nu wil uitoefenen ben ik ineens van 22,80 "schuld" af tegen de delta van 7,50. (EN DAT TEGEN DE ACHTERGROND VAN EEN STIJGING VAN HET AANDEEL, WAAR IK EXPLICIET VAN ZEG UIT TE GAAN!) Misschien is mijn voorstelling te simpel, maar als je niet tot de nek in de margin zit valt tegen iedere daling te hedgen met weer een nieuwe put. Ooit komt het goed, tenzij Tesla failliet gaat en dat lijkt me met 18 miljard op de bank, 50% groei in productie per jaar (en niks daarvan is echte voorraad) en nagenoeg geen schuld, 17% nettowinst vooralsnog niet heel erg reëel. Ik denk dat jij en Vova als technische optiehandelaren redeneren en dat mag, maar ik redeneer vanuit de belachelijk lage koers en dan is ieder verschil tussen de delta en de koers van een optie tijdswaarde. Ik probeerde dat uit te leggen maar dat wordt schijnbaar niet begrepen.
Zodra de koersen weer stijgen (want helaas lijken we nog wel even de 180 aan te gaan tikken in de komende uren/dagen) zal ik uitleggen hoe mijn opties als sneeuw voor de zon waardeloos aflopen en de met de premie betaalde aandelen gewoon lekker meegroeien, misschien wordt het dan duidelijk hoe ik mezelf heb rijk gerekend, maar dat verdorie ook nog blijkt te kloppen.
De delta van een optie is iets anders dan de prijs van de optie. Wat jij beschrijft is de intrinsieke waarde van de optie, dat is iets anders dan de delta.
 
Optie Dec16 put 210 heeft een waarde van 22,80 bij een aandelenwaarde van 202,50. Wat is het verschil tussen de delta van 7,50 en 22,80 dan volgens jou? Als het aandeel deze waarde houdt is de optie bij expiratie 7,50 waard, dus de rest doet de tijd.
Ofwel als de houder van de optie nu wil uitoefenen ben ik ineens van 22,80 "schuld" af tegen de delta van 7,50. (EN DAT TEGEN DE ACHTERGROND VAN EEN STIJGING VAN HET AANDEEL, WAAR IK EXPLICIET VAN ZEG UIT TE GAAN!) Misschien is mijn voorstelling te simpel, maar als je niet tot de nek in de margin zit valt tegen iedere daling te hedgen met weer een nieuwe put. Ooit komt het goed, tenzij Tesla failliet gaat en dat lijkt me met 18 miljard op de bank, 50% groei in productie per jaar (en niks daarvan is echte voorraad) en nagenoeg geen schuld, 17% nettowinst vooralsnog niet heel erg reëel. Ik denk dat jij en Vova als technische optiehandelaren redeneren en dat mag, maar ik redeneer vanuit de belachelijk lage koers en dan is ieder verschil tussen de delta en de koers van een optie tijdswaarde. Ik probeerde dat uit te leggen maar dat wordt schijnbaar niet begrepen.
Zodra de koersen weer stijgen (want helaas lijken we nog wel even de 180 aan te gaan tikken in de komende uren/dagen) zal ik uitleggen hoe mijn opties als sneeuw voor de zon waardeloos aflopen en de met de premie betaalde aandelen gewoon lekker meegroeien, misschien wordt het dan duidelijk hoe ik mezelf heb rijk gerekend, maar dat verdorie ook nog blijkt te kloppen.
210 is niet deep in the money maar eerder at the money.
 
  • Like
Reactions: Vova
De call bij €200,- is net niet gevuld vandaag. Echter met volgende week een nieuwe rente verhoging in de USA. En de twitter deal die nog niet gesloten is twijfel ik als T$LA het niet nog eens een flinke domper krijgt. Ik trek de call even terug en blijf toch even aanschouwen deze week.