Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Met alle informatie die ik vind word er toch zeer negatief over de beurs gespeculeerd. Nu begin ik er toch aan te denken om tijdelijk al mijn aandelen van Tesla te verkopen. Bijvoorbeeld nu nog op €220,- en dan omdat iedereen en alles zo neerwaarts kijkt weer een koop neer te zetten op €200,- . Met mijn 64 aandelen is dat toch een €1280,- minder verlies of 5 aandelen meer.
Kopen is nooit zo moeilijk maar verkopen en dan terugkopen voor minder. Dan komt toch mijn FOMO al snel om de hoek kijken.
Zijn er andere die dit wel doen?

Time in the market always beats timing the market.
of:
The best investor is a dead investor.

Geen advies.
 
Normaal zou een eerste maand van een kwartaal juist weinig domestic moeten zijn en is nu sky high.
De 71K is domestic en export gecombineerd. Ik vond het tegenvallen in vergelijking met september maar YoY is het weer een grote sprong en de beste kwartaal opening ooit voor Shanghai.
Verdere nuance was dat er in de ‘feestweek’ er weliswaar is doorgewerkt maar blijkbaar niet met volle bezetting.
Ben nog steeds razend benieuwd naar de productiecijfers aangezien het aannemelijk is dat die een stuk hoger zijn.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: RobsEV
Bedankt voor de feedback. Soms heb je gewoon een herinnering nodig van hoe het ook alweer zit.
De kracht zit hem in herhaling.
Ik denk ook dat het weinig realistisch is om nog lager dan 180 te zakken, en ja je kan misschien wat verdienen (wat zijn de belastingen erop?) maar wat als de koers naar 230 en hoger gaat? Dan moet je toch weer inhalen en heeft het je enkel geld gekost.

Lekker blijven zitten.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Overigens ziet het er vandaag uit dat we netjes tussen de 220 en 230 gaan landen, als het af hangt van degene die calls verkopen 😂

1667560189824.png
 
Ik denk ook dat het weinig realistisch is om nog lager dan 180 te zakken, en ja je kan misschien wat verdienen (wat zijn de belastingen erop?) maar wat als de koers naar 230 en hoger gaat? Dan moet je toch weer inhalen en heeft het je enkel geld gekost.

Lekker blijven zitten.
In Nederland betaal je geen belasting op vermogenswinsten*, dus dat maakt keuzes iets makkelijker.
Verder mee eens, lekker blijven zitten dan maak je alles mee (Wim S.: Hoe zou het daarmee gaan?)
* Nog steeds een fictieve rendementsheffing op het totale vermogen. Zou bezwaar daartegen ook helpen? Heb het eens uitgezocht en concludeerde toen dat het geen zin had.
 
  • Like
Reactions: JanG007
In Nederland betaal je geen belasting op vermogenswinsten*, dus dat maakt keuzes iets makkelijker.
Verder mee eens, lekker blijven zitten dan maak je alles mee (Wim S.: Hoe zou het daarmee gaan?)
* Nog steeds een fictieve rendementsheffing op het totale vermogen. Zou bezwaar daartegen ook helpen? Heb het eens uitgezocht en concludeerde toen dat het geen zin had.

Hangt ervan af. Als je een bedrijf hebt en vermogen opbouwt door te sparen én te beleggen is de vermogenswinst wel belast. Verlies is dan een aftrekpost.
 
Vandaag de stijging gebruikt om alleen mijn geschreven put-optie Jan '25 400 te laten staan en de rest in de plus te sluiten. De meeste toen het aandeel zelf boven de 222 zat (kritisch niveau) want jobs-report of niet: de rente blijft nog wel even stijgen en de daling is nog verre van in zicht.
Per saldo nog een zeer klein verliesje over op de opties. Onderweg naar 200 en wellicht zelfs 180 ga ik weer nieuwe schrijven en aandelen bijkopen (heb er daar nu wel weer een paar van moeten verkopen omdat ik liever niet een echte schuld op mijn effectenrekening heb naast de vracht aandelen.)
Per saldo heb ik nu meer aandelen dan toen ik aan het optie-avontuur begon, dus kan je stellen dat het winstgevend was. Smaakt naar meer. Als je bedenkt dat de koers nu (toch vast en zeker) eerder bij de bodem dan bij de top zal zitten en ik doorgaans puts schrijf zal na het weer instappen (en dat kan ook gewoon op de weg omhoog als we niet meer dalen ;-) minder vaak voorkomen dat de puts toch te strak geschreven staan en soms met verlies gesloten moeten worden.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Musk is, in ieder geval op mijn vrij diverse Twitter timeline, in een maand tijd de paria geworden. Mensen zijn hem ronduit vijandig gaan bejegenen.

Als dit sentiment breder gedragen wordt en overspringt op het merk Tesla en het wordt een tainted brand dan zijn we de klos.
 
Ah, dank je, nog steeds op dezelfde tour die Wim, jammer dat het nog steeds nodig is om het te blijven uitleggen en ik was bij de laatste verkiezingen ook verbaasd dat geen enkele PP in het partijprogramma NIET groene waterstof als oplossing heeft opgenomen. GEEN ENKELE. Lobby Shell c.s. is zo sterk dat zelfs GL erin getrapt is(verder hierover op het waterstofdraadje s.v.p.)
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Klaas
Als je flauw bent op de koers kun je ook eventueel calls schrijven (hou wel rekening met forse margins). Voordeel van Tesla is dat het een volatiel aandeel is, dus de premies zijn aantrekkelijk. Nadeel van calls schrijven is dat in geval van een forse stijging je vastzit aan de uitoefenprijs van de geschreven call. Doorrollen naar een latere expiratie is natuurlijk ook een optie (leuke woordspeling) maar ook daar zijn grenzen aan.
 
Andere mogelijkheid is je aandelen te verkopen en een put te schrijven. Nadeel daarvan is, is dat als de koers echt flink duikelt je af zult moeten nemen op een hogere prijs dan de beurskoers, op moment van expiratie. Nadeel is tevens dat bij een eventuele stijging je deze niet meepakt.

Dat zou je dan weer kunnen ondervangen door de ontvangen putpremie te investeren in een call optie.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Misschien door het feit dat meerdere grote adverteerders voorlopig stoppen met adverteren op Twitter? Ver gezocht maar goed het draait om dezelfde man..
En shorters doen dan graag de rest. (we zagen Short interest al stijgen de laatste weken)
Inderdaad. die 44 miljard is SUNK cost, maar laten we niet vergeten dat er voor een deel van dat bedrag een aantal investeerders mee-ingestapt zijn en ik weet niet wat die voor voorwaarden hebben gesteld. Als ze hun geld terugtrekken (mocht dat mogelijk zijn) is er maar 1 manier voor EM om aan geld te komen.... Verder heeft Elon een deel op Margin gedaan en dat vinden banken bij dalende koersen ook niet onvoorwaardelijk OK, vermoed ik.
Aan de andere kant Met die giga hoeveelheid opties op tafel, kan ik me nauwelijks voorstellen dat dit (204) de slotkoers gaat worden, tenzij de shorters (hedgefunds) meer geld hebben dan de MM's.
 
  • Informative
Reactions: JanG007
Andere mogelijkheid is je aandelen te verkopen en een put te schrijven. Nadeel daarvan is, is dat als de koers echt flink duikelt je af zult moeten nemen op een hogere prijs dan de beurskoers, op moment van expiratie. Nadeel is tevens dat bij een eventuele stijging je deze niet meepakt.

Dat zou je dan weer kunnen ondervangen door de ontvangen putpremie te investeren in een call optie.
Je gaat duidelijk uit van winstmaximalisatie en de meesten weten wel dat je de bodems en toppen toch nooit perfect zult pakken, dus genoegen nemen met een hogere aankoopkoers bij uitoefening zou voor mensen die hier actief zijn gewoon winst zijn in de door jou voorgeschotelde mogelijkheid. Iedere handel op de beurs is per definitie suboptimaal.
 
  • Like
Reactions: Vova