Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Hou er ook rekening met het volgende risico bij het schrijven van een call:

Als je niet over minstens 100 aandelen bezit kan het gebeuren dat je call sneller in waarde toeneemt dan je aandelen. Dit wordt veroorzaakt door de delta van de optie.
 
Musk is, in ieder geval op mijn vrij diverse Twitter timeline, in een maand tijd de paria geworden. Mensen zijn hem ronduit vijandig gaan bejegenen.

Als dit sentiment breder gedragen wordt en overspringt op het merk Tesla en het wordt een tainted brand dan zijn we de klos.
Ik was hier ook bang voor maar mijn n=1 is anders. Bijzonder weinig social media gebruik in mijn omgeving en de meeste mensen vonden Musk vóór Twitter al een behoorlijke mafklapper.
Een geniale excentrieke mafklapper, dat wel.

De auto’s vinden ze onveranderd óf cool óf verschrikkelijk. Ik weet ook niet of dit soort negatieve dingen lang blijven hangen -ik denk aan Diesel Gate- en of het per definitie slecht is voor een merk.

Apple werd/wordt ronduit geháát in sommige kringen, om over Jobs nog maar te zwijgen. Ik durf wel te stellen dat de echt grote merken polariseren.

Dat wil niet zeggen dat ik er blij mee ben hoor, integendeel. Wat ik wel denk is dat we er misschien te dicht op zitten en de negativiteit extra hard binnenkrijgen.
 
  • Like
Reactions: robertvg
YTD zakte TSLA 48%
Screenshot_20221105_074431.jpg

Lucid zakte 66%
Screenshot_20221105-074354_Samsung Internet.jpg

En Rivian zakte 69%
Screenshot_20221105_074343.jpg

Hebben die dan ook allemaal een twitteraar zitten?
 
Ondanks de berichten hierboven die toch een wat minder scenario beschrijven, zojuist de stoute schoenen aangetrokken wat Zilver Turbo's met winst verkocht en daarvoor maar weer 10 stukken TSLA voor 205 euro erbij gekocht. Voelt wel goed om de ene met goede winst te verkopen en de andere vooralsnog op de bodem van vandaag en deze week bij te kopen.
Ik dacht jij doet. Lekker dat goed uitpakt. Stoute jonge 🤣
 
  • Like
Reactions: Maurice1
YTD zakte TSLA 48%
View attachment 871301
Lucid zakte 66%
View attachment 871302
En Rivian zakte 69%
View attachment 871303
Hebben die dan ook allemaal een twitteraar zitten?
Suggereren wat CNBC doet dat de koersval enkel en alleen aan het Twitter drama te wijten is is natuurlijk absurd, iets met correlatie en causaliteit als ik mij niet vergis.

Dat sluit echter niet uit dat het wel degelijk een negatieve invloed heeft imo. De Rivian en Lucid vergelijking vind ik niet zo’n goede, ik kijk dan liever naar de Nasdaq:

5827B011-8294-44EC-8433-F2AE4499B6E8.jpeg


Dan durf ik wel te stellen dat het de SP zo’n 10% gekost heeft.
 
Een nieuwe week. En als ik de geruchten op twitter mag geloven zal die bij €200,- vandaag zitten. Heb al wel wat klaar staan mocht die eronder schieten. Andere nog voorspellingen?
Waarom wil je kopen wanneer de koers onder de 200 schiet?
Dan is je risico dat hij verder omlaag schiet ook groter.
als de koers vanaf nu omhoog gaat, wordt je aankoop alleen maar duurder.
Nu ben ik totaal geen graadmeter, maar als je rond de 200 wil komen, zou ik de order ingeven rond de 201 of 202 ofzo.
Dan heb je een grotere kans dat je order vervult wordt.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
We praten over Tesla :) Er zijn bijna geen 'gematigde' meningen, alleen extremen. Die blijven of roepen dat de 1200 (pre split) een koopje was of dat het aandeel onder de $50 zou moeten zijn....

Voorbeurs stond hij net met een klein plusje...
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Waarom wil je kopen wanneer de koers onder de 200 schiet?
Dan is je risico dat hij verder omlaag schiet ook groter.
als de koers vanaf nu omhoog gaat, wordt je aankoop alleen maar duurder.
Nu ben ik totaal geen graadmeter, maar als je rond de 200 wil komen, zou ik de order ingeven rond de 201 of 202 ofzo.
Dan heb je een grotere kans dat je order vervult wordt.
Ik zei nog zo "ik ben geen graadmeter"
 
  • Funny
Reactions: Maurice1
Zeker Theo. Echter neem ik advies graag ten harte en als het niet blijkt te kloppen ben ik de volgende keer voorzichtiger.
Jouw eerste advies klopte als een bus. Na jouw aankoop kelderde het aandeel. Dus ja goede gok. Maar goed een aankoop bij €203 is nog steeds een mijn optiek een Koopje. Gemiddelde aankoop zakte mooi een stuk. Helaas zakt die toch nog door onder de €200,-. Dan maar hopen dat de puts op €180.- het mis hebben voor eind deze week.
Ik vraag me wel af waar deze daling vandaan komt? De rest ziet er aardig groen uit. Zelfs META.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maurice1