Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Opvolger Elon bij Tesla !

1668635445831.png
 
De tekst van Teslarati ken ik Theo. Het ging mij er om dat Musk, nadat dit nieuws al naar buiten is gekomen, wel op Twitter praat over mogelijke opvolging van CEO Twitter maar hij niets zegt over mogelijke opvolging van CEO Tesla.

Het is toch raar dat wanneer iedereen erover praat dat Musk een opvolger als CEO van Tesla heeft benoemt, hij hier niets over zegt en wel praat over de opvolging voor Twitter. Ik blijf het een onduidelijke situatie vinden.
 
  • Like
Reactions: Gamechanger
Vandaag maar weer eens een eerste put geschreven (beetje slecht getimed, op de weg omhoog na 181, maar dat maakt niet zo veel uit.)
Het was een Januari '25 190, met 56 euro premie (per aandeel!!!) . Dus heel behoudend. Lijkt me heel gek als die t.z.t. in de money belandt.
Wil de koper eerder Uitoefenen? Ga je gang, ik verkoop de aandelen voor 183 (mag dan de premie houden uiteraard) nadat ik ze van je kocht voor 190.
Ik lijd pas bij een koers van 134 euro verlies op de optie ingeval van uitoefening. Die koers lijkt me wel mogelijk, maar voldoende onwaarschijnlijk.
Vooralsnog 19 "gratis" aandelen teruggekocht (en 14 dollar goedkoper dan ik ze een paar dagen geleden moest verkopen om de puts te kunnen sluiten.)
 
Last edited:
Het is aandelen kopen met de kraan open.
Dacht ik even de neerwaardse spiraal wel gehad te hebben met een mooie piek van 200. Maar niks is minder waar. Weer flinke dalingen alsof Elon weer aan het verkopen is. Maar nee het is mischien een onderzoek na de aankoop twitter en hopla 📉 daar gaan we weer. Twitter blijft maar overhangen. En dat met black Friday om de hoek. Zal dit ook voor Tesla gelden. Aandelen met 70% korting?
 
Ik ga nu toch m'n butterfly openbreken. Ik heb nu:

1 TSLA C210
-2 TSLA C230
1 TSLA C250

Expiratie 16-12-2022

Ik koop 1 TSLA C175, verkoop 2 TSLA C190 en koop 1 TSLA C250 met gesloten knip waardoor m'n positie er als volgt uit komt te zien:

1 TSLA C175
-2 TSLA C190
1 TSLA C210
-2 TSLA C230
2 TSLA C250

Oorspronkelijke butterfly kostte 340 dollar.

Mocht ik hocus pocus schrijven of zijn er onduidelijkheden, vragen zijn welkom :)
 
  • Informative
Reactions: Nick-m
Voor deze week vlak na opening calls 172,50 geschreven, want het gaat te snel omlaag om de 180 nog te houden. Sterkte met volhouden.
Mogelijke hoofd- en schouderformatie op de Yield in de maak, maar daar zijn we nog wel een week mee bezig voor we dat wat duidelijker weten. Een dezer dagen zou de Yield dan moeten gaan zakken om richting de neklijn te gaan.
[Edit] Yield turnaround? POSITIE ALWEER GESLOTEN met 26% winst [/Edit]
 
Last edited:
Voor deze week vlak na opening calls 172,50 geschreven, want het gaat te snel omlaag om de 180 nog te houden. Sterkte met volhouden.
Mogelijke hoofd- en schouderformatie op de Yield in de maak, maar daar zijn we nog wel een week mee bezig voor we dat wat duidelijker weten. Een dezer dagen zou de Yield dan moeten gaan zakken om richting de neklijn te gaan.
[Edit] Yield turnaround? POSITIE ALWEER GESLOTEN met 26% winst [/Edit]
Gewoon voor de zekerheid: Lager dan 0 kunnen de aandelen toch niet? ;)

Wat een slachting op de beurs. Ben iedere keer aan het bijkopen en iedere keer denk ik weer veel te vroeg gekocht. How low can we go had vroeger alleen betekenis bij Limbo dansen. Maar nu .....
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Wellicht vals alarm, Yield ging ineens weer omhoog en omdat er nog een kleine hoop is op een minimale steun op 167 blijf ik even waar ik ben. Sluiten we daaronder ga ik nogmaals 1 of 2 calls schrijven voor vrijdag. Kleine hoeveelheid, want dinsdag vergadert de Tesla Board weer en voor je het weet kondigen ze een buyback aan. Daarnaast is de week van thanksgiving normaal gesproken geen week die in de min gesloten wordt. Vaak het begin van een rallye (echter in jaren van langdurige dalingen is die kans statistisch veel kleiner en zwalken we wat op en neer naar de oliebollen toe.) Kortom... geen idee voor de rest van het jaar maar tussen 150 en 167 is er geen enkele steun te vinden en de echte zit zelfs op 134. Wel valt daarbij aan te nemen dat een dip in die richting mogelijk maar heel kort kan duren, zeker als er goede geluiden omtrent deliveries november komen eind volgende week. Verder is de multiple nu zo laag dat ik niet zou weten wat er fundamenteel NOG beter zou moeten gaan om het tij te keren. Volgend jaar worden zowel GM als Ford ingehaald. VW is uit het speelveld verdwenen. Er komt wellicht nog een nieuwe CEO, dus de tijd die Elon aan Twitter besteed (en dat was al helemaal niet meer belangrijk) is dan ook geen argument meer. Iedereen weet dat alle extreem belangrijke beslissingen toch wel via Musk lopen.
 
Last edited:
Ook hier nog maar weer een aankoop gedaan deze ochtend op 173,-. Echter had ik ook beter kunnen wachten.
Scheelt dat als ik elke week wat koop vanzelf het laagste punt erbij zit 😢.
Eens, telkens een aantal Tesla's erbij kopen 1 a 2x per maand. De opwaartse trend zal vanzelf volgen. Al denk ik dat we tot zeker Q2 volgend jaar moeten wachten omdat bij iedereen de bedrijvigheid wel aan het teruglopen is met recessie angst en de vele ontslagen niet alleen bij Twitter.
 
Ik ga nu toch m'n butterfly openbreken. Ik heb nu:

1 TSLA C210
-2 TSLA C230
1 TSLA C250

Expiratie 16-12-2022

Ik koop 1 TSLA C175, verkoop 2 TSLA C190 en koop 1 TSLA C250 met gesloten knip waardoor m'n positie er als volgt uit komt te zien:

1 TSLA C175
-2 TSLA C190
1 TSLA C210
-2 TSLA C230
2 TSLA C250

Oorspronkelijke butterfly kostte 340 dollar.

Mocht ik hocus pocus schrijven of zijn er onduidelijkheden, vragen zijn welkom :)
Nou, mazzeltje van mijn kant. Vaak genoeg gezien dat als ik ingrijp in een butterfly de markt ineens een draai maakt. Nu dus niet.

Blijft dus even achterover leunen en zien wat de koers doet. Geen stress, we gaan het zien.