Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Volgend doel is 196-200


242893A4-A4FA-4AEA-A412-81C793B56960.jpeg
 
Papafox verwijst vandaag naar deze post #379,369 van Buckminster met een aantal tweets van Tesla Facts.

The most helpful post in TMC over the past two days was this one by @Buckminster , which reproduced several Tweets by our friend Tesla Facts. The advantage Tesla Facts has is the ability to deduce the approximate short or long delta-hedging position of market makers on a day to day basis. From Tuesday to the end of trading on Wednesday, 500K puts fell out of the money and an enormous change happened in the MM's relative hedging position.
 
Ik heb maandag ook 2 contracten TSLA 202501'17 PUT 190 verkocht tegen $59.30
Als de koers over 2 jaar boven de $130.70 is dan maak ik winst.
Bedankt nog voor de tip.
En hou er rekening mee dat anders dan Nederlandse opties, de amerikaanse ook voortijdig kunnen worden uitgeoefend. Dus bij een grote daling zou je zomaar tussendoor kunnen worden aangesproken. Zolang dat boven die 130.70 gebeurt kun je door de aandelen meteen te verkopen alsnog je winst(je) veiligstellen. Jij zult dat weten, maar wellicht niet iedereen die meeleest. Je moet dus wel dagelijks kijken bij geschreven opties al zullen de meeste brokers wel een seintje geven als je "assigned" bent,
 
Even opletten voor optiehouders met expiratie van vandaag, beurs sluit om 19 uur Nederlandse tijd al!!
NB heb m'n geschreven calls (180 voor 9 december) nog steeds. Die gap-up gaat vast nog even gesloten worden voordat de goede tijden weer aanbreken. 167 blijft nu een kritisch niveau. Vermoedelijk zijn de deliveries november van China straks wel goed genoeg om dit geneuzel achter ons te laten. Heel wat bootjes onder weg naar Europa, dus ik verwacht dat we for old times sake nog een EOQ4 piek gaan zien in de leveringen. Als die buyback niet komt moet zou ik toch iets anders zien komen als trouwe aandeelhouder (naast FSD Beta V11).
[Edit] Die geschreven 190 Putpositie januari '25 heb ik overigens inmiddels verdubbeld. [/Edit]
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
En hou er rekening mee dat anders dan Nederlandse opties, de amerikaanse ook voortijdig kunnen worden uitgeoefend. Dus bij een grote daling zou je zomaar tussendoor kunnen worden aangesproken. Zolang dat boven die 130.70 gebeurt kun je door de aandelen meteen te verkopen alsnog je winst(je) veiligstellen. Jij zult dat weten, maar wellicht niet iedereen die meeleest. Je moet dus wel dagelijks kijken bij geschreven opties al zullen de meeste brokers wel een seintje geven als je "assigned" bent,
Met een looptijd van dik 2 jaar is de kans op uitoefenen voorlopig nog heel laag, bij een daling van onderliggend aandeel is verkopen van de put voor de houder een stuk voordeliger.
 
  • Like
Reactions: Vova
Het gaat er om, sec calls of puts kopen of schrijven werkt niet. Ja, dat gaat een tijdje goed maar daarna ook gruwelijk fout.

Als je een optie koopt of schrijft is dat een instrument om geld te verdienen. Laten we in dit voorbeeld de jan. 2025 P190 nemen. Ik lees dat diverse forumleden deze verkocht hebben. Maar dan. Als handelaar, en zeker niet alleen profs, moet je gebruik maken van deze positie. Je zou bijvoorbeeld korte calls of puts er tegen kunnen schrijven.

Als je dat doet moet je wel een goed begrip hebben van de prijsvorming van een optie. Tevens is het begrip van de zgn. Grieken een must. Delta, gamma, vega en theta. Die 4 zijn de belangrijkste. Je hebt er nog 2, rho en omega maar die zijn niet echt zeer relevant.

Belangrijk om te weten als je in opties wil handelen.
 
  • Informative
Reactions: Paco