Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat bedoel ik dus. Als je dit dan nog eens kan uittesten op papier zodat je ook daadwerkelijk de beweging kan zien en de eventuele put die je voor jezelf graaft, kan je er alleen maar wijzer van worden.

Ik wil graag snoeihard met nep geld in m’n nep ongeluk lopen, that’s all
Tip: volg eerst de nadrukkelijke aanbeveling in post 1 #1 van het Engelsstalige optiedraadje volledig op.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Het is een advies om te leren hoe opties werken, dat lijkt me een goed idee, er staat niet dat je direct een wheel moet opzetten en volledig op margin te gaan handelen.
My first and strongest recommendation - if you're new to options trading, or haven't studied it systematically, then I commend the training here:
Free Options Trading Course from Option Alpha | Option Alpha

This took me about 30 hours to go through all of it (1.25x speed worked great for me). And I urge you not to skimp.

Als je denkt dat je 30 uur nodig hebt om opties handelen te snappen (de 1.25x speed laat ik dan even voor wat het is).

Opties handelen is een vak. Net zo goed als een elektricien, advocaat, automonteur of loodgieter. Als je denkt dat je dat vak in 30 uur kunt leren?
 
Wellicht eerlijk om te vermelden, opties handelen is m'n vak. Heb ook een achtergrond daarin.

(...)
Heldere uitleg voor optiebeleggers. Mocht je geen ervaring hebben met opties en uitleg willen n.a.v. deze tekst, be my guest.
Maar is het voor forumleden zonder ervaring in opties, na uitleg van jou, wel verantwoord om iets met opties te doen? Dat zal toch ook geen 30 uur zijn? ;)
 
Ik denk dat er een groot verschil is met investeren / beleggen versus speculeren.

In het eerste geval koop je aandelen voor de lange termijn (zeg > 2 jaar). Ervaren beleggers kunnen met opties beperkt trachten wat extra rendement te halen, maar idee is kopen en houden en genieten van dividend en koerswinst. Koop / verkoop kan daar onderdeel van zijn, maar stabiliteit is eerste vereiste. En verkoop op top, koop op dal zou fantastisch zijn, maar is weinigen gegeven.

Tweede is ook leuk, maar ik doe dat alleen met speelgeld. Geld dat geen pijn doet als ik het verlies.

Opties en turbo's hebben het voordeel van de hefboom, maar beiden hebben voor de voorzichtige mens een nadeel: bij opties loopt de tijdswaarde eruit, bij turbo's kan een plotselinge koersschommeling de verkeerde kant je geld in één klap wegvagen.

Bij beide instrumenten mijn neus gestoten, dus ik ben nu een 'voorzichtige ezel'. Ik speel nog wel met turbo's en kijk met schuin oog naar opties, maar met veel kleinere bedragen.

Ik denk dat als ik nu een bedrag 'over' had, ik toch met een koers onder de 200, voor aandelen zou kiezen.
 
My first and strongest recommendation - if you're new to options trading, or haven't studied it systematically, then I commend the training here:
Free Options Trading Course from Option Alpha | Option Alpha

This took me about 30 hours to go through all of it (1.25x speed worked great for me). And I urge you not to skimp.

Als je denkt dat je 30 uur nodig hebt om opties handelen te snappen (de 1.25x speed laat ik dan even voor wat het is).

Opties handelen is een vak. Net zo goed als een elektricien, advocaat, automonteur of loodgieter. Als je denkt dat je dat vak in 30 uur kunt leren?
Helemaal akkoord en ik wil ook niet van job veranderen 😄 maar ik leer beter door iets te zien of te doen.
 
Opties en turbo's hebben het voordeel van de hefboom, maar beiden hebben voor de voorzichtige mens een nadeel: bij opties loopt de tijdswaarde eruit, bij turbo's kan een plotselinge koersschommeling de verkeerde kant je geld in één klap wegvagen.

Bij beide instrumenten mijn neus gestoten, dus ik ben nu een 'voorzichtige ezel'. Ik speel nog wel met turbo's en kijk met schuin oog naar opties, maar met veel kleinere bedragen.

Ik denk dat als ik nu een bedrag 'over' had, ik toch met een koers onder de 200, voor aandelen zou kiezen.
helemaal akkoord. Met turbo’s was mijn grootste eye opener dat je die dingen niet zo makkelijk van de hand kan doen zoals aandelen. Klinkt stom maar dat puntje was niet erg duidelijk vermeld in de tutorial 😅
 
My first and strongest recommendation - if you're new to options trading, or haven't studied it systematically, then I commend the training here:
Free Options Trading Course from Option Alpha | Option Alpha

This took me about 30 hours to go through all of it (1.25x speed worked great for me). And I urge you not to skimp.

Als je denkt dat je 30 uur nodig hebt om opties handelen te snappen (de 1.25x speed laat ik dan even voor wat het is).

Opties handelen is een vak. Net zo goed als een elektricien, advocaat, automonteur of loodgieter. Als je denkt dat je dat vak in 30 uur kunt leren?
Opties handelen kan je doen als vak.

Particulieren, zoals hier, doen het voor wat extra rendement op hun investeringen en proberen van elkaar te leren.
Er wordt daar ook nergens beweerd dat je een pro bent na het bekijken van 30 uren video.
Trouwens, het ene vak is het andere niet. In mijn ogen kan iedereen elektricien worden. In tegenstelling tot advocaat, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat iedereen in staat is om met opties te werken.

Met een bepaalde voorgeschiedenis of kennis zal je dus ook veel sneller weg zijn met opties dan zonder en daarmee bedoel ik dat weg zijn niet als professional. Opties handelen lijkt mij ook eerder het quasi dagelijks aan- en verkopen van opties, terwijl de meesten hier op langere termijn denken.

Zeg mij eens wat er mis is met op dit moment 100 aandelen te kopen aan 180 en er voor januari 24 een call tegen te schrijven met strike 270 waar je x aantal dollar premie voor opstrijkt? als je tevreden bent met 50% rendement + premium op één jaar, wat is daar dan mis mee? Ik denk dat het juist een meerwaarde is om de particuliere belegger daar in kennis van te stellen en niet zomaar te beweren dat het enkel voor professionals is.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Klaas
My first and strongest recommendation - if you're new to options trading, or haven't studied it systematically, then I commend the training here:
Free Options Trading Course from Option Alpha | Option Alpha

This took me about 30 hours to go through all of it (1.25x speed worked great for me). And I urge you not to skimp.

Als je denkt dat je 30 uur nodig hebt om opties handelen te snappen (de 1.25x speed laat ik dan even voor wat het is).

Opties handelen is een vak. Net zo goed als een elektricien, advocaat, automonteur of loodgieter. Als je denkt dat je dat vak in 30 uur kunt leren?
Als je econoom bent of nog beter econometrist, dan zijn opties niet zo complex hoor.
 
  • Like
Reactions: Klaas and Hbrink
Letten we even op! Op een negatieve beurs gaat Tesla mooi in het groen met 1,3%!
1669650572582.png
 
Opties handelen kan je doen als vak.

Particulieren, zoals hier, doen het voor wat extra rendement op hun investeringen en proberen van elkaar te leren.
Er wordt daar ook nergens beweerd dat je een pro bent na het bekijken van 30 uren video.
Trouwens, het ene vak is het andere niet. In mijn ogen kan iedereen elektricien worden. In tegenstelling tot advocaat, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat iedereen in staat is om met opties te werken.

Met een bepaalde voorgeschiedenis of kennis zal je dus ook veel sneller weg zijn met opties dan zonder en daarmee bedoel ik dat weg zijn niet als professional. Opties handelen lijkt mij ook eerder het quasi dagelijks aan- en verkopen van opties, terwijl de meesten hier op langere termijn denken.

Zeg mij eens wat er mis is met op dit moment 100 aandelen te kopen aan 180 en er voor januari 24 een call tegen te schrijven met strike 270 waar je x aantal dollar premie voor opstrijkt? als je tevreden bent met 50% rendement + premium op één jaar, wat is daar dan mis mee? Ik denk dat het juist een meerwaarde is om de particuliere belegger daar in kennis van te stellen en niet zomaar te beweren dat het enkel voor professionals is.
Beetje flauw van je laatste zin, dat heb ik allang terug genomen, had je kunnen lezen.

Zeg mij eens wat er mis is met op dit moment 100 aandelen te kopen aan 180 en er voor januari 24 een call tegen te schrijven met strike 270 waar je x aantal dollar premie voor opstrijkt? als je tevreden bent met 50% rendement + premium op één jaar, wat is daar dan mis mee?

Niks mis mee.